172 نماینده برای انحلال مجلس عراق امضا دادند

به گزارش مجله گرافیک، تهران (پانا) - رؤسای فراکسیون های مجلس عراق از ارائه طرحی با 172 امضا برای اعلام انحلال مجلس در 9 اکتبر 2021 به منظور اجرای انتخابات پیش از موعد خبر دادند.

172 نماینده برای انحلال مجلس عراق امضا دادند

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، رؤسای فراکسیون های مجلس عراق در نشست مطبوعاتی مشترکی با قرائت بیانیه ای مشترک تأکید کردند که حوادث پی درپی و تحولات مهم سیاسی و اجتماعی عراق بر کسی پوشیده نیست و این حوادث و تحولات گروه های سیاسی کشور را در برابر مسؤولیت های سیاسی بزرگی قرار داده است.

در این بیانیه آمده که به موجب این مسؤولیت ها گروه های سیاسی عراق ملزم به پیش دریافت نقشه راه روشنی هستند که در آن منافع عراق در رأس همه اولویت ها قرار گیرد.

این بیانیه افزوده که اجرای انتخابات پیش از موعد شروع مرحله ای تازه در فرایند سیاسی کشور است که در آن همگان مشروعیت خود را از صندوق های رأی می گیرند.

در این بیانیه تأکید شده که مجلس نمایندگان تا به امروز در راستای خواست ملت عراق اقدامات مهمی را برای زمینه چینی جهت اجرای انتخابات پیش از موعد انجام داده که از جمله آنها تصویب قانون انتخابات، تشکیل کمیساریای مستقل انتخابات با حضور چهره های حقوقی و نخبگان دانشگاهی، و تعدیل قانون دادگاه فدرال است.

این بیانیه افزوده است: برای برگزاری انتخابات یک گام حقوقی بیشتر نمانده و آن انحلال مجلس است و اکنون به موجب ماده 64 قانون اساسی عراق که انحلال مجلس را مشروط به خواست یک سوم نمایندگان نموده امروز 172 نماینده مجلس طرحی را برای انحلال مجلس در روز 9 اکتبر 2021 ارائه می کنیم.

این بیانیه تأکید نموده که این طرح در جلسه آینده مجلس عراق در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در این بیانیه آمده که همه تشکل های سیاسی با رویکرد مختلف شان بر انحلال مجلس اتفاق نظر دارند و این طرح یک یا چند گروه سیاسی نیست.

قرار است انتخابات پیش از موعد عراق در روز 10 اکتبر 2021، یک روز بعد از تاریخ پیشنهادی در این طرح برای انحلال مجلس، برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1656

به "172 نماینده برای انحلال مجلس عراق امضا دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "172 نماینده برای انحلال مجلس عراق امضا دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید