داور تحت فشار نبود

به گزارش مجله گرافیک، تهران (پانا) - ملاقات معوقه نساجی - پرسپولیس از هفته پنجم در شرایطی آدینه برگزار گردید که چمن مصنوعی استادیوم شهید وطنی قائمشهر به دلیل بارش شدید باران اصلاً در شرایط مطلوبی قرار نداشت و این کار را برای بازیکنان 2 تیم بسیار سخت نموده بود. چند ساعت مانده به شروع ملاقات حتی برآورد هایی مبنی بر تعویق 24 ساعته بازی وجود داشت.

داور تحت فشار نبود

به گزارش ایران، گرچه بازی سر ساعت برگزار گردید و پس از آن انتقادهایی از داور به دلیل صدور مجوز انجام بازی و البته اینکه چنین زمینی اصلاً برای برگزاری مسابقه فوتبال در سطح لیگ برتر مناسب نیست، شکل گرفت.

غلامرضا بهروان رئیس هیأت فوتبال مازندران که از صبح روز مسابقه در این استادیوم حضور داشت گفت: پیش از بازی ما همه شرایط را شرح دادیم ولی داور گفت که آب زمین را بکشید و ملاقات برگزار گردد. ما هم با یاری بچه های شهرداری و دیگر مسئولان سعی کردیم زمین را به برگزاری مسابقه برسانیم. خودم مثل یک کارگر مشغول پارو زدن برای بیرون زدن آب از زمین بودم. البته 2 ساعت قبل از مسابقه، بارندگی شدید شد و از روز قبل باران نبود که بخواهیم زمین را کاور کنیم. در جریان بازی هم باران شدید شد. ضمن اینکه همان طور که می دانید بازی ها فشرده است و پرسپولیس الان هم که این بازی را انجام داد، باز هم 3 بازی عقب افتاده دارد. این مسئله ای است که همه باشگاه ها با آن روبرو هستند ولی تلویزیون های آن طرف آبی و خودی و رسانه های دیگر طوری می گویند و می نویسند که انگار ما از مسائل خبر نداریم. من هم خودم معتقدم که بازی کردن در این زمین و با این شرایط برای هر دو تیم سخت بود و ریسک بالایی داشت ولی ما آنچه داشتیم را در طبق اخلاص گذاشتیم.

در شرایطی از داور به عنوان تصمیم گیرنده اصلی برای برگزاری بازی نام برده می گردد که شایعاتی مطرح شد مبنی بر اینکه موعود بنیادی فر برای انجام شدن مسابقه، تحت فشار قرار گرفته بود. بهروان که به عنوان مشاور امور مسابقات سازمان لیگ فوتبال هم فعالیت می نماید، به این موضوع چنین واکنشی داشت: خدا شاهد است که چنین نبود. ایشان می دانستند که اگر بازی را برگزار ننمایند، باید طبق قانون 24 ساعت بعد یعنی امروز (دیروز) برگزار نمایند. اینکه کسی به آقای بنیادی فر حرفی زده باشد، مطرح نیست. ایشان داور بزرگی است و ما هم سعی کردیم میزبان خوبی باشیم.

سؤال اهالی فوتبال این است که چرا استان سرسبز مازندران نباید زمین چمن طبیعی خوبی داشته باشد؟ بهروان پاسخ داد: من خودم بچه شمال هستم. اینجا میزان بارندگی آنقدر بالاست که اگر چمن طبیعی هم داشته باشیم باز هم به مشکل می خوریم. در هرحال امکان کاور کردن زمین یکی دو ساعت قبل از بازی که وجود ندارد. در اقلیمی مانند مازندران و گیلان باید در کنار چمن طبیعی، چمن مصنوعی هم داشت. ضمن اینکه استادیوم برای مسابقه است نه تمرین ولی ما در استادیوم های مان هم تمرین می دهیم، هم آموزش و هم مدرسه فوتبال داریم و وقتی از صبح تا شب از چمن استفاده گردد، آسیب می بیند. جالب اینکه با چنین استادیوم هایی فدراسیون کاندیدای میزبانی جام ملت های آسیا هم شده است! آیا چنین اقدامی منطقی است؟ بهروان گفت: اگر از من می پرسید نه. یکی از گرفتاری های ما این است که وعده می دهیم. با این امکانات نمی توانیم چنین کاری کنیم. مثلاً قطر و ازبکستان رقبای ما برای کسب میزبانی هستند. شما استادیوم های قطر را ببینید. 2 استادیوم این کشور جزو بهترین استادیوم های دنیاست ولی استادیوم های ما اصلاً استاندارد نیست.

در این هفته، نیمه اول بازی ماشین سازی و نفت مسجدسلیمان هم پخش نشد. جواد ششگلانی رئیس هیأت فوتبال استان آذربایجان شرقی در برنامه شب های فوتبالی گفت به علت حرف های علیرضا منصوریان در برنامه فوتبال برتر این اتفاق افتاده و چون مالک تراکتور و ماشین سازی یکی است اجازه ورود دوربین ها داده نشده است. سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ هم در واکنش به این حرف خاطرنشان کرد که اگر اثبات گردد مالک دو باشگاه تبریزی محمدرضا زنوزی است، تخلف اتفاق افتاده و باید مجوز مالکیت تراکتور از زنوزی گرفته گردد. بهروان در این باره چنین نظر داد: من به عنوان رئیس کمیته صدور مجوز حرفه ای باشگاه ها می دانم که آقایان مدارکی ارائه دادند که نشان می دهد مالک 2 باشگاه، 2 نفر هستند و هیأت مدیره مجزا دارند و مدیرعامل شان هم جداست. ما این مدارک را از همه 16 باشگاه لیگ رجحان گرفته ایم. آقای مهدی هم درست گفته اند و در جریان هستند. بنابراین ما بر اساس مستندات قضاوت می کنیم اما الان که گفته اند مالک یکی است و پشت پرده چیز دیگری است، این غیرقانونی است.

بهروان که پیش از این به عنوان نایب رئیس فدراسیون فوتبال نیز فعالیت داشته، درباره احتمال حضور چهره های فوتبالی مانند علی دایی و علی کریمی در انتخابات پیش روی فدراسیون گفت: فوتبال احتیاج به پوست اندازی دارد و باید کسانی بیایند که غم فوتبال را می خورند. دیپلماسی فوتبال را می دانند و ارتباط خوبی با فیفا و ای اف سی داشته باشند. همچنین ارتباط خوبی با دولتمردان ایران داشته باشند. البته نه اینکه آنها دخالت نمایند ولی فوتبال در جاهایی احتیاج به یاری دارد. هر کسی که این توانایی را دارد و برنامه محور است، بیاید. فوتبال یک بنگاه مالی است و باید درآمد سالم از آن درآورد وگرنه صرفاً نام ها نمی توانند فوتبال را اداره نمایند. اگر یکی بیاید بگوید من به فیفا و ای اف سی کار ندارم، درست نیست. همه باید یاری نمایند تا اتفاق های خوبی رقم بخورد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1512

به "داور تحت فشار نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داور تحت فشار نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید