یونان بحران زده به دنبال دریافت سومین بسته نجات مالی است

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران: یونان که همچنان با بحران بدهی روبرو است و تاکنون دو بسته نجات اقتصادی از وام دهندگان بین المللی دریافت نموده میخواهد سومین بسته نجات اقتصادی را نیز دریافت کند.

یونان بحران زده به دنبال دریافت سومین بسته نجات مالی است

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از فرانس پرس؛ از زمان شروع بحران بدهی در سال 2010 میلادی یونان تاکنون دو بسته نجات مالی به ارزش 240 میلیارد یورو را از صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا دریافت نموده است.

با گذشت 3 سال از شروع این بحران یونان همچنان بدهکارترین کشور عضو منطقه یورو به شمار می رود. یونان که در سال های اخیر مجبور به اجرای سیاست های ریاضتی با هدف کاهش بدهی و کسری بودجه شده هنوز برای سال های 2014 و 2015 میلادی با کسری بودجه 10 میلیارد یورویی روبرو است.

وزیر دارایی آلمان به تازگی هشدار داده است که یونان مجبور به دریافت بسته سوم یاری مالی خواهد بود. صندوق بین المللی پول نیز اظهار داشت، یونان در سال 2014 میلادی به 4.4 میلیارد یورو یاری مالی احتیاج خواهد داشت و این رقم در سال 2015 نیز به بیش از 6.5 میلیارد یورو خواهد رسید.

وزیر دارایی یونان نیز ابراز امیدواری نموده است که این کشور در شش ماه نخست سال آینده به رشد مثبت مالی دست یافته و بتواند تا اواخر سال 2014 میلادی به بازار اوراق قرضه بین المللی بپیوندد. یونان در سال 2010 میلادی از این بازار اخراج شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 337

به "یونان بحران زده به دنبال دریافت سومین بسته نجات مالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان بحران زده به دنبال دریافت سومین بسته نجات مالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید