به این 14 علت به قبرس شمالی بروید

به گزارش مجله گرافیک، دلایل سفر به قبرس شمالی بی شمار است، این جزیره به علت موقعیت مکانی و شرایط آب و هوایی که دارد یکی از برترین مقاصد توریستی برای گذراندن تعطیلات محسوب می گردد و سالانه بیش از 4 میلیون توریست با هدف سرگرمی در سواحل و بازدید از جاذبه های توریستی قبرس شمالی به این جزیره سفر می نمایند. دلایل سفر به قبرس شمالی متعدد است، اما بدون شک مهمترین علت برای سفر به این جزیره هزینه ارزان اقامت و سرگرمی در قبرس شمالی می باشد که باعث شده بسیاری از توریستان هر سال برای گذراندن تعطیلات به این بخش از جزیره بزرگ قبرس سفر نمایند.

به این 14 علت به قبرس شمالی بروید

بعلاوه شرایط دریافت ویزا و ورود به جزیره قبرس شمالی برای ایرانی ها بسیار راحت است و فقط باید گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار همراه خود داشته باشند تا ویزا فرودگاهی قبرس شمالی در بدو ورود به فرودگاه این کشور در گذرنامه آنها درج شود. اگر دوست دارید به جزیره قبرس شمالی بروید ولی هنوز روی تصمیم خود مصمم نیستند، حتما این مقاله از مجله توریستی خبرنگاران را تا پایان مطالعه کنید تا به شما دلایل سفر به قبرس شمالی را با جزئیات کامل بگوییم.

مهم ترین دلایل سفر به قبرس شمالی

قبرس شمالی یکی از سه جزیره بزرگ دریای مدیترانه است که در محل تلاقی سه قاره آفریقا، آسیا و اروپا واقع شده ولی عضو اتحادیه اروپا نیست و به همین علت شرایط ورود به این کشور و دریافت ویزا در مقایسه با سایر کشورهای منطقه راحت تر است. مردم مهمان نواز این جزیره اغلب ترک و یا یونانی هستند و شما در زمان سفر به قبرس شمالی می توانید با فرهنگ این دو قوم هم از نزدیک آشنا شوید. سواحل بکر، طبیعت بی نظیر، رستوران ها و کلاب های مشهور، جزیره های زیبا و امکانات سرگرمیی متنوع را می توان از جمله مهمترین دلایل سفر به قبرس شمالی بیان نمود.

آب و هوای جزیره قبرس شمالی در بسیاری از روزهای سال معتدل و مرطوب است و تنوع هتل ها و اقامتگاه ها هم در جزیره قبرس شمالی کم نیست، مسافران به راحتی می توانند از بین گزینه های متعدد در منطقه ها مختلف جزیره قبرس شمالی هتل محل اقامت خود را انتخاب نمایند. طبیعت قبرس شمالی در مقایسه با بخش جنوبی این جزیره بزرگ دست نخورده تر است و هنوز هم می توان برای کمپینگ از کوه های این منطقه استفاده کرد. اگر اهل پیاده روی در طبیعت هستید، حتما یکی دلایل سفر به قبرس شمالی برای شما دیدن طبیعت بکر قبرس شمالی از فراز کوه ها و قلعه های این جزیره می باشد.

سواحل قبرس شمالی - دلایل سفر به قبرس شمالی

بسیاری از توریستان فقط برای گذراندن تعطیلات خود در سواحل قبرس شمالی به این جزیره سفر می نمایند. سواحل شنی چشم نواز این جزیره با چشم انداز ها زیبا و آب های زلال و شفاف بدون شک یکی از دلایل سفر به قبرس شمالی برای توریستان خارجی می باشد. تنوع امکانات سرگرمیی هم در سواحل قبرس شمالی زیاد است و اغلب سواحل این کشور مجهز به نجات غریق هستند.

سواحل زیبای گیرنه قبرس شمالی واقعا چشم نواز است، تنوع کافه ها و رستوران ها هم در سواحل جزیره قبرس شمالی کم نیست و توریستان پس از سرگرمی در سواحل زیبای این منطقه از جزیره می توانند برای غذا خوردن به کافه ها این منطقه سر بزنند و طعم غذاهای سنتی قبرس را با دیدن چشم انداز دریا بچشند. در سواحل شنی و سنگی قبرس شمالی امکانات متنوعی برای ورزش و سرگرمی مهیا نموده اند، برای کشف جاذبه های دریای مدیترانه می توانید در سواحل قبرس شمالی لوازم غواصی اجاره کنید و به زیر آب بروید.

غذاهای لذیذ و متنوع

غذاهای قبرسی تا حد زیادی شبیه به غذاهای یونانی و ترکی است و غذاهای آشنایی همانند موساکا، کالاماری، کباب و دلمه برگ مو را می توانید از منو رستوران های این جزیره سفارش دهید و در کنار همسفران خود نوش جان کنید. در بین غذاهای لذیذ و متنوع قبرس شمالی نام بسیاری از غذاهای مدیترانه ای همانند هوموس و فلافل هم به چشم می خورد که معمولا در رستوران های این جزیره به عنوان پیش غذاها برای مشتریان سرو می شود. تنوع محصولات لبنی همانند پنیر هم در سبد غذایی جزیره قبرس شمالی زیاد است. پنیر لذیذ هالومی (Halloumi) یکی از مشهورترین پیش غذاهایی است که در سفره مردم جزیره قبرس همواره به چشم می خورد، این پنیر سفید و نمکی با ترکیب شیر بز و گوسفند تهیه می شود و طعم لذیذ و شگفت انگیز این پنیر به یکی از دلایل سفر به قبرس شمالی در بین توریستان اروپایی تبدیل شده است.

مکان های تاریخی شگفت انگیز

در زمان سفر به جزیره قبرس شمالی باید جاذبه های توریستی این جزیره باستانی را به دو بخش جاذبه های طبیعی و تاریخی تقسیم کرد، زیرا تعداد مکان های تاریخی شگفت انگیز در این جزیره زیاد است، قدمت بعضی از آثار و بناهای تاریخی در جزیره قبرس شمالی به قرن چهارم قبل از میلاد مسیح بر می شود. شهر باستانی سالامیس جز قدیمی ترین جاذبه های توریستی قبرس شمالی می باشد که نظر بسیاری از دوستداران تاریخ را به خود جلب نموده و به یکی از دلایل سفر به قبرس شمالی تبدیل شده است. البته بسیاری از جاذبه های تاریخی این جزیره تحت تاثیر حملات اعراب و عثمانی ها تخریب شده، اما هنوز تعداد مکان های تاریخی شگفت انگیز با معماری های منحصر به فرد در این جزیره زیاد است.

یکی از مهم ترین منطقه ها باستان شناسی در جزیره قبرس شمالی، شهر پافوس می باشد که در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. شهر قدیمی لیماسول هم دارای جاذبه های بسیاری از جمله قلعه سنتی قرون وسطایی می باشد، بسیاری از قلعه ها در این شهر تاریخی در قرن چهاردهم میلادی ساخته شده است. شهر قدیمی گیرنه در قبرس شمالی هم یکی از مشهورترین جاذبه های توریستی در قبرس می باشد.

آب و هوای دلچسب - دلایل سفر به قبرس شمالی

جزیره قبرس شمالی در اغلب روزهای سال آب و هوای دلچسبی برای گردش و سرگرمی در سواحل دریای مدیترانه دارد. قبرس شمالی یکی از گرم ترین و در عین حال مرطوب ترین منطقه ها دریای مدیترانه است که تابستان های طولانی و زمستان های کوتاه و معتدل دارد. میانگین دمای هوا در روزهای آفتابی در این جزیره حدود 32 درجه سانتی گراد است و توریستان با لباس تابستانی می توانند از آب و هوای دلچسب این جزیره برای گردش و سرگرمی لذت ببرند. بسیاری از توریستان از اواسط اسفند ماه تا اوایل خرداد ماه را برای سفر به این جزیره در آب های دریای مدیترانه انتخاب می نمایند. البته برای آب تنی در دریای مدیترانه و سرگرمی در سواحل این جزیره، برترین زمان سفر به قبرس شمالی روزهای گرم تابستان است.

مردم مهمان نواز و خونگرم

قبرس شمالی یک جزیره خودمختار است و مرکز این کشور شهر نیکوزیا می باشد، این شهر زیبا به صورت همزمان مرکز دو کشور جمهوری قبرس شمالی و جنوبی است و تنها مرکز مشترک بین دو کشور در جهان می باشد. مردم مهمان نواز و خونگرم این جزیره اغلب ترک و یا یونانی هستند و شما در زمان سفر به قبرس شمالی می توانید با فرهنگ این دو قوم هم از نزدیک آشنا شوید. اغلب مردم ساکن در قبرس شمالی مسلمان و بخشی از آنها هم مسیحی ارتدوکس هستند.

تنوع زیاد هتل ها و اقامتگاه

همان طور که در ابتدا مقاله هم اشاره کردیم، یکی از دلایل سفر به قبرس شمالی تنوع زیاد هتل ها و اقامتگاه ها در این کشور است. در بخش های مختلف این جزیره می توانید بر اساس سلیقه و بودجه خود محل اقامت رزرو کنید و سپس به همراه خانواده راهی جزیره قبرس شمالی در آب های مدیترانه شوید.

امنیت - دلایل سفر به قبرس شمالی

علیرغم تنش های سیاسی بین قبرس شمالی و جنوبی حضور نظامی ها فقط در منطقه ها مرزی این کشور به چشم می خورد و شهرهای این جزیره کامل امن و آرام است. البته اوضاع سیاسی در این کشور همواره تشنج های خاص خود را دارد ولی هیچ وقت شرایط خشونت آمیز نشده است. در قبرس شمالی امنیت همواره برقرار است و شاخص های امنیتی در این کشور عددی بین 87 تا 92 درصد می باشد و نرخ جرم و جنایت هم در قبرس شمالی عددی حدود 8 تا 13 درصد است که برای یک کشور این درصدها کاملا قابل قبول می باشد و شما با خیال آسوده تا پاسی از شب می توانید در خیابان های جزیره قبرس شمالی سرگرمی کنید.

تسلط مردم به زبان انگلیسی

زبان اصلی در قبرس شمالی ترکی است، اما مردم قبرس شمالی یا همان قبرس ترکیه به زبان انگلیسی هم مسلط هستند و به همین علت مسافران مسئله ای در برقراری ارتباط با مردم این جزیره در سفر نخواهد داشت، این موضوع را هم می توان به دلایل سفر به قبرس شمالی افزود. بعلاوه تابلو بیشتر خیابان ها و مغازه ها به دو زبان انگلیسی و ترکی نوشته شده و زبان آلمانی هم در این کشور رایج است. تسلط مردم به زبان انگلیسی در همه بخش های جزیره قبرس شمالی همانند رستوران ها، هتل ها و مراکز سرگرمیی و خرید کاملا مشهود می باشد و توریستان مسئله ای در زمان گردش در این جزیره نخواهند داشت.

حمل و نقل

حمل و نقل در قبرس شمالی به عنوان کشوری که سالانه میزبان میلیون ها توریست خارجی است، اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر گواهینامه شما بین المللی باشد به راحتی می توانید از مراکز کرایه خودرو در این جزیره یک اتومبیل برای خود اجاره کنید و یک روز خاطره انگیز را همراه با همسفران خود در این جزیره سپری نمایید. هزینه اجاره خودرو در قبرس شمالی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کاملا ارزان است. هزینه استفاده از سایر وسایل حمل و نقل عمومی در قبرس شمالی همانند تاکسی هم به علت نزدیک بودن مسافت ها خیلی گران نیست و شما با اندکی چانه زدن با راننده تاکسی ها می توانید با هزینه ای ارزان به بخش های مختلف این جزیره برای گردش و سرگرمی بروید.

اتوبوس یکی از ارزان ترین و در عین حال ایمن ترین وسایل حمل و نقل عمومی در جزیره قبرس شمالی است و بسیاری از توریستان برای مسافت های کوتاه و دسترسی به مرکز شهر از این وسیله استفاده می نمایند. ساعت حرکت اتوبوس ها در جزیره قبرس شمالی بسیار منظم است و شما با خیالی آسوده می توانید برنامه گردش خود را در این جزیره بر اساس ساعت حرکت اتوبوس ها برنامه ریزی کنید. شرایط مطلوب وسایل حمل و نقل را می توان یکی از دلایل سفر به قبرس شمالی بیان نمود.

شرایط آسان ورود - دلایل سفر به قبرس شمالی

در ابتدا مقاله هم اشاره کردیم که توریستان برای سفر به قبرس شمالی یا همان قبرس ترکیه می توانند از ویزای فرودگاهی یا همان ویزا توریستی قبرس شمالی استفاده نمایند و احتیاجی به اخذ ویزا قبل از عزیمت به این جزیره نیست. تمامی اتباع ایرانی برای سفر به قبرس شمالی فقط به گذرنامه معتبر احتیاج دارید و دریافت ویزا فرودگاهی این کشور کاملا رایگان است.

هدف دولت قبرس شمالی از این کار جذب توریستان بیشتر بوده که تا حدی زیادی هم پیروز عمل نموده است. روزانه پروازهای متعددی که اغلب متعلق به ایرلاین های ترک می باشد در فرودگاه ارجان قبرس شمالی فرود می آید و اغلب توریستان شرایط آسان ورود به این جزیره را جز دلایل سفر به قبرس شمالی بیان می نمایند. در کل باید بگوییم که شرایط ورود به جزیره قبرس شمالی کم هزینه و راحت است و مسافران در اسرع وقت می توانند با تاکسی و یا اتوبوس از فرودگاه این جزیره خود را به شهر نیکوزیا و یا سایر منطقه ها جزیره قبرس شمالی همانند گیرنه و فاماگوستا برسانند.

واحد پول

در حال حاضر در کشور قبرس شمالی واحد پول لیر ترکیه است و در مبادلات روزمره در این کشور مردم از لیر استفاده می نمایند، البته دلار آمریکا، یورو و پوند انگلیس را هم در رستوران ها و مغازه های این کشور از مشتریان خارجی می گیرند ولی پرداخت هزینه ها با لیر ترک به خصوص با کاهش ارزش لیر بسیار ارزان تر است. توریستان هم معمولا برای صرفه جویی در هزینه های سفر خود از لیر ترک در مبادلات روزمره استفاده می نمایند. به همین علت هزینه های سفر به قبرس شمالی پایین تر از سایر کشورهای این منطقه است و این موضوع را می توان یکی از دلایل سفر به قبرس شمالی بیان نمود.

دسترسی آسان به اینترنت - دلایل سفر به قبرس شمالی

اینترنت یکی از احتیاجهای مردم است که با توسعه تکنولوژی حتی در سفر هم توریستان به آن احتیاج دارند، دسترسی آسان به اینترنت را می توان یکی از دلایل سفر به قبرس شمالی بیان نمود. در این کشور در حال حاضر دو اپراتور ودافون (Vodafone) و ترکسل (Turkcell) فعالیت می نمایند و توریستان در زمان سفر به این جزیره برای دسترسی آسان به اینترنت می توانند از این دو اپراتور سیم کارت اعتباری برای وصل شدن به اینترنت تهیه نمایند. هزینه خرید سیم کارت و اینترنت همراه در قبرس شمالی ارزان است و در اغلب منطقه ها این جزیره آنتن دهی هر دو اپراتور در سطح مطلوبی می باشد.

عکاسی

یکی از لذت های سفر به قبرس شمالی، عکاسی در منطقه ها زیبا و بکر این جزیره است. البته به علت حضور نیروهای نظامی ترک در منطقه ها مرزی بین قبرس شمالی و جنوبی باید به این نکته توجه داشته باشید که عکاسی در نزدیکی منطقه ها مرزی و نظامی در این جزیره ممنوع است. اما در سایر منطقه ها این جزیره همانند سواحل می توانید با خیال آسوده عکاسی کنید و سفر خود به این جزیره را ثبت نمایید. بسیار از عکاس های حرفه ای فقط برای ثبت طلوع و غروب خورشید در کنار سواحل مدیترانه به این جزیره سفر می نمایند و یکی از دلایل سفر به قبرس شمالی ثبت عکس های خاص در این جزیره است.

خرید کردن از بازارهای محلی

یکی از لذت های سفر به قبرس شمالی، خرید کردن از بازارهای محلی این جزیره می باشد که به یکی از دلایل سفر به قبرس شمالی هم تبدیل شده است. بسیاری از هنرمندان قبرسی را می توانید با سر زدن به بازارهای محلی این کشور از نزدیک ببینید و از آثار هنری آنها به عنوان یادگاری برای خودتان اجناسی را بخرید. لبنیات هم در جزیره قبرس شمالی با برترین کیفیت تهیه و به فروش می رسد، اگر صبح زود به بازارهای محلی قبرس شمالی بروید می شود، به راحتی و با قیمتی ارزان تر از فروشگاه های مشهور جزیره می توانید پنیر هالومی را از فروشنده های محلی بخرید و به عنوان سوغات با خود به خانه ببرید. بعلاوه ظروف، جعبه، گلدان و سایر اشیای تزئینی با هنر ملیله کاری نقره هم جز اقلامی است که در بازارهای محلی به عنوان صنایع دستی قبرس شمالی عرضه می شود.

جمع بندی درباره دلایل سفر به قبرس شمالی

جزیره قبرس شمالی که به آن قبرس ترکیه هم می گویند دقیقا در جنوب کشور ترکیه واقعا شده است و از سال 1974 با عنوان جمهوری ترک قبرس شمالی در جهان شناخته می شود. تقاضا برای سفر به قبرس و بازدید از جاذبه های توریستی آن در سال های اخیر بیشتر شده و بسیاری از توریستان به دلایل مختلفی از جمله هزینه ارزان سفر به قبرس شمالی را ترجیح می دهند.

دلایل سفر به قبرس شمالی زیادی است، سواحل بکر و طبیعت بی نظیر، تنوع جاذبه های توریستی، هتل های لوکس و مجلل و فاصله نزدیک بین ایران و قبرس شمالی را اما می توان جز دلایل اصلی سفر به قبرس شمالی بیان نمود. در این مقاله هم به 14 مورد از دلایل سفر به قبرس شمالی اشاره کردیم تا شما را برای سفر به این جزیره قانع کنیم. برای خرید تور قبرس شمالی از آژانس خبرنگاران می توانید به بخش تورهای مسافرتی سایت این آژانس مراجعه کنید و با چند کلیک ساده در هر ساعتی از شبانه روز که تمایل داشتید تور مورد نظر خود را از این سایت به صورت آنلاین تهیه نموده و از ایران راهی این جزیره رویایی در آب های مدیترانه شوید.

1. چه وسایلی را در سفر به قبرس شمالی با خود ببریم؟

اگر در فصل تابستان به این جزیره سفر می کنید، آقایان حتما شلوارک ها و تیشرت های سبک و نخی در چمدان بگذارند و برای خانم ها هم لباس های تابستانی، دامن و تیشرت های نخی برترین گزینه هایی است که باید حتما در چمدان خود قرار دهند.

2. مشهورترین سواحل قبرس شمالی وجود دارد؟

در جزیره قبرس شمالی در مجموع 51 ساحل وجود دارد، ساحل سالامیس، ساحل کونوس، ساحل نیسی، ساحل لارا، ساحل ماکرونیسوس و ساحل لاکپشت جز مشهورترین سواحل قبرس شمالی است.

3. آیا هزینه امکانات ساحلی در قبرس شمالی گران است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر قبرس شمالی یکی از ارزان ترین منطقه ها ساحل جهان است و توریستان با هزینه ای ارزان می توانند تعطیلات خود را در سواحل این جزیره در آب های دریای مدیترانه سپری نمایند.

4. اتباع ایرانی برای سفر به قبرس شمالی باید چه مدارکی را ارائه دهند؟

شهروندان ایرانی در زمان سفر به قبرس شمالی می توانند در فرودگاه ویزا بگیرند و فقط باید گذرنامه معتبر با حداقل 7 ماه اعتبار را در زمان سفر به این جزیره همراه خود داشته باشند.

5. برترین زمان برای سفر به قبرس شمالی کی است؟

اواسط اسفند ماه تا اواسط فصل بهار برترین زمان برای سفر به جزیره قبرس شمالی است، البته بسیاری از توریستان هم برای سرگرمی در سواحل قبرس شمالی روزهای گرم تابستان را برای سفر به این جزیره انتخاب می نمایند.

6. آیا خرید تور قبرس شمالی از سایت خبرنگاران امکان پذیر است؟

بله، شما می توانید بلیط پرواز و یا تور سرگرمیی خود به مقصد جزیره قبرس شمالی را به صورت 24 ساعته و کاملا آنلاین از سایت خبرنگاران بخرید.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2419

به "به این 14 علت به قبرس شمالی بروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به این 14 علت به قبرس شمالی بروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید