راهنمای سفر کوالالامپور مالزی ، همه چیزهایی که باید درباره تور مالزی بدانید!

به گزارش مجله گرافیک، کوالالامپور بعنوان پایتخت کشور مالزی، شهری پیشرفته و مدرن در جنوب شرقی آسیا است که بواسطه امکانات تفریحی و گردشگری اش، یکی از مقاصد پرطرفدار آسیا برای توریست ها و گردشگران می باشد. در این مطلب تمام اطلاعاتی که برای سفر به کوالالامپور و همچنین تور کوالالامپور مالزی مورد احتیاج است، معرفی می شود؛ پس با ما همراه باشید.

راهنمای سفر کوالالامپور مالزی ، همه چیزهایی که باید درباره تور مالزی بدانید!

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

کوالالامپور علاوه بر تنوع فرهنگی مختلف، شهری مدرن و رنگارنگ با آسمان خراش ها و مراکز خرید متعدد و مکان های دیدنی طبیعی می باشد که در سالهای اخیر نیز پیشرفت قابل توجهی داشته است. وجود تلفیقی از فرهنگ و سنت قدیمی و بافت مدرن در کوالالامپور از یک طرف و جاذبه های گردشگری کوالالامپور از طرف دیگر موجب شده است تا تور کوالالامپور از پرطرفدارترین تورهای مالزی و حتی آسیا باشد و سالانه گردشگران زیادی از اقصی نقاط دنیا از جمله ایران، به مالزی سفر می کنند. اگر مایلید با این شهر دیدنی در مالزی بیشتر آشنا شوید؛ با خبرنگاران در سفر به کوالالامپور همراه باشید.

معرفی کوالالامپور مالزی

کوالالامپور بعنوان پایتخت رسمی کشور مالزی، با مساحت تقریبی حدود 250 کیلومتر مربع در قسمت غربی خلیج مالزی واقع شده است. این شهر که بزرگترین شهر مالزی نیز محسوب می گردد در فاصله حدودا 35 کیلومتری از سواحل دریای مالزی واقع شده است.

کوالالامپور یک شهر بزرگ و پر جنب و جوش است که با دارا بودن تعداد زیادی مناطق مختلف، مکانی نسبتا گیج کننده برای مسافرانی است که برای اولین بار از آن بازدید می کنند. معروفترین مناطق کوالالامپور عبارتند از: منطقه بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang)، منطقه کی ال سی سی (KLCC)، منطقه چینی ها (چاینا تاون)، منطقه سنترال (Sentral)، منطقه بَنگسر (Bangsar)، منطقه چو کیت (Chow Kit)، منطقه پتالینگ جایا (Petaling Jaya)، منطقه سوبانگ جایا (Subang Jaya).

بهترین زمان سفر به کوالالامپور مالزی

آب و هوای کوالالامپور از نوع استوایی است و هوای آن در تمام طول سال گرم می باشد. دمای متوسط هوای کوالالامپور در محدوده 20 تا 35 درجه سانتیگراد است. بهترین زمان سفر به مالزی ، فصول پاییز و خصوصا زمستان می باشد چرا که در این فصول، هوای این کشور بسیار مناسب و دلپذیر است.

واحد پول کشور مالزی

واحد پول مالزی، رینگت (Ringgit) می باشد و با نماد MYR یا RM نشان داده می گردد.

اختلاف ساعت ایران و مالزی

اختلاف ساعت کوالالامپور با تهران، 3 ساعت و نیم می باشد (از تهران جلوتر است).

مدت پرواز تهران به کوالالامپور

مدت زمان پرواز از تهران به کوالالامپور (یا بالعکس)، حدود 7 ساعت است.

برای سفر به کوالالامپور احتیاج به ویزای مالزی داریم؟

بر طبق توافق میان دولت های ایران و مالزی، ایرانیان برای سفر به مالزی احتیاج به اخذ ویزا ندارند.

در کوالالامپور مالزی در کجا اقامت داشته باشیم؟

کوالالامپور بواسطه توریستی بودنش دارای هتل های متعددی می باشد و هتل های کوالالامپور مالزی در بخش های مختلف کوالالامپور واقع شده اند. با توجه به منطقه ای که هتل ها در آن واقع شده است و همچنین امکانات هتل ، قیمت هتل های کوالالامپور مالزی متغیر می باشند. رزرو هتل در کوالالامپور به نوع سفرتان بستگی دارد؛ اینکه سفرتان کاری است یا تفریحی. بسته به اینکه هدف از سفرتان چه باشد می توانید بهترین و مناسبترین هتل های کوالالامپور را برای اقامت انتخاب کنید. در ادامه می توانید لیست هتل های کوالالامپور را در لینک زیر مشاهده نمایید.

اینجا بخوانید: لیست هتل های کوالالامپور مالزی

در کوالالامپور مالزی از کجا خرید کنیم؟

کوالالامپور مالزی با داشتن مرکز خرید های متعدد، مکانی ایده آل برای خرید کردن است. بیش از 8 مرکز خرید عمده را می توان در مرکز شهر کوالالامپور پیدا کرد، در حالیکه در ناحیه بزرگتر بنام کلانگ والی که دقیقا 20 دقیقه پیاده تا مرکز شهر فاصله دارد، 12 مرکز خرید دیگر هم وجود دارد. بهترین بازارها و مراکز خرید کوالالامپور شامل مجموعه هایی هستند که در آنها خرده فروش های بزرگ، برندهای بزرگ، مارک های مستقل، بوتیک های محلی و حتی تعدادی بازارهای هفتگی خیابانی وجود دارند. هر مرکز خرید یا مال (mall)، مجموعه ای از فروشگاههای مختلف است که باعث بوجود آمدن یک مرکز خرید بزرگ در آن مکان شده اند. در این مال ها می توانید انواع گوناگونی از خرید ها را تجربه کنید. علاقه مندان خرید به این نکته پی می برند که معروف ترین مراکز خرید در کوالالامپور با وجود فریبنده ترین نام ها در عرصه صنعت مد، خود را به روز نگه داشته اند. در مراکز خرید کوالالامپور می توانید خرید را با جاذبه های تفریحی در آن محل نظیر بولینگ، تیر اندازی با کمان و برچسب های لیزری تجربه کنید و حتی در بعضی از مراکز یک تم پارک سر پوشیده را نیز شاهد خواهید بود.

مرکز خرید پاویلیون، مرکز خرید سوریاKLCC ، مرکز خرید مید ولی مگامال، مرکز خرید گاردن، مرکز خرید استارهیل گالری، مرکز خرید برجایا تایمز اسکوار، مرکز خرید سان وی پیرامید، مرکز خرید وان اوتاما، مرکز خرید سانگی وانگ پلازا و مرکز خرید لو یات پلازا از معروفترین بازارها و مراکز خرید کوالالامپور مالزی محسوب می شوند.

اینجا بخوانید: لیست مراکز خرید کوالالامپور مالزی

در کوالالامپور مالزی در کجا غذا بخوریم؟

غذا خوردن در کوالالامپور مالزی، فرصت و تجربه ای بینظیر محسوب می گردد. ماهیت چند فرهنگی جمعیت مالزی طیف وسیعی از شیوه آشپزی غنی محلی و شیوه های ابداعی غذا را مهیا ساخته است. گوناگونی چشمگیر مواد غذایی، دسرها و میوه ها در سطح کشور، جزیره یا شهر تجربه ای دلپذیر را برای شما فراهم می نماید. شیوه طبخ منحصر به فرد و اصیل همراه با طعمهای مالزیایی، چینی و هندی تجربه ایست که در زمان اقامت شما در مالزی از آن لذت خواهید برد. صرف غذا در بیرون ازخانه نسبتا ارزان است. بعضی رستورانها شیوه آشپزی گیاهی محلی را با تاثیر دنیای غذاهای اروپایی، ژاپنی، تایلندی و ویتنامی همراه نموده اند. اگر چه غذاهای رستوران های کوالالامپور بیشتر ترکیبی از غذاهای مالزیایی، چینی و هندی می باشند اما به تازگی تعداد زیادی از رستوارن ها و کافه های مدرن نیز در کوالالامپور افتتاح شده اند. رستوران های مدرن کوالالامپور با انواع غذاهای مختلف؛ از غذاهای عالی تا غذا فروشی های سیار با قیمت مناسب در تمام شهر گسترده شده اند. لیست تعدادی از معروفترین رستوران های آنتالیا را می توانید در لینک زیر مشاهده نمایید.

اینجا بخوانید: لیست رستوران های کوالالامپور مالزی

نکات جالبی که باید درباره کوالالامپور مالزی بدانید!

- روغن نخل و صنایع دستی به ویژه از جنس قلع (پیوتر) ، پارچه معروف باتیک از مهم ترین سوغاتی های سنتی مالزی به حساب می آید. همچنین محصولات الکترونیکی و نساجی و لوازم آرایشی بهداشتی نیز در سالهای اخیر جز سوغات مالزی محسوب می گردند.

- در کوالالامپور، تاکسی راحت ترین و به صرفه ترین وسیله برای رفتن به دور و اطراف است اما باید مراقب باشید که قبل از سوار شدن شما راننده، تاکسی متر را روشن نموده باشد. البته می توانید کوپن مخصوص تاکسی هم از باجه های موجود در هتل بین المللی کوالالامپور، ایستگاه مرکزی و ترمینال های اتوبوسرانی بخرید.

- آب و هوا در کوالالامپور در سراسر سال، گرم و شرجی (مرطوب) است، در پایتخت مالزی باران گاه به گاه می بارد، اما بین ماههای مارچ و آوریل (فروردین و اردیبهشت) در کوالالامپور باران های شدید و طوفان همراه با رعد و برق را خواهیم داشت. در طول این ماههای بارانی، به حس ششم یا هواشناسی اعتماد نکنید و همواره وقتی بیرون می روید با خودتان چتر ببرید.

- همراه داشتن یک بسته دستمال سبک و یکبار مصرف اغلب شما را از ناراحتی های زیادی نجات می دهد. در حالیکه ظاهرا دستمال در مقایسه با کیف پول یا پاسپورت تان چیز بی اهمیتی به شمار می رود، ولی در واقع خیلی از جاها به درد می خورد؛ مثلا در توالت های عمومی کوالالامپور که دستمال توالت وجود ندارد این دستمالهای جیبی خیلی لازم به نظر می رسند، همینطور وقتی از دکه های خیابانی چیزی برای خوردن می خرید، همراه داشتن دستمال برای پاک کردن دستتان، مفید خواهد بود.

در کوالالامپور مالزی از کجا دیدن کنیم؟

کوالالامپور علاوه بر تنوع فرهنگی مختلف، شهری مدرن نیز می باشد که در سالهای اخیر نیز پیشرفت قابل توجهی داشته است. وجود تلفیقی از فرهنگ و سنت قدیمی و بافت مدرن در این شهر از یک طرف و وجود جاذبه های گردشگری متعدد از طرف دیگر موجب شده است تا تور کوالالامپور از پرطرفدارترین تورهای مالزی و حتی آسیا باشد و سالانه گردشگران زیادی از اقصی نقاط دنیا از جمله ایران، به مالزی سفر می کنند. در ادامه تعدادی از کارهایی که در سفر به کوالالامپور می توانید انجام دهید را معرفی نموده ایم:

بازدید از برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور مالزی

برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور مالزی با ارتفاعی حدود 452 متر، از بلندترین ساختمانهای دنیا و از بلندترین ساختمان های دوقلوی دنیا محسوب می گردد که در شهر کوالالامپور کشور مالزی ساخته شده است. برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور دارای 88 طبقه می باشد و در سال 1998 احداث شد. برج های دوقلوی پتروناس مالزی بعنوان یکی از نمادهای اصلی شهر کوالالامپور و حتی کشور مالزی و از معروفترین دیدنی های کوالالامپور مالزی به شمار می آید. تقریبا تمام کسانی که از تور کوالالامپور مالزی استفاده می کنند، از برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور مالزی بعنوان یکی از اصلی ترین دیدنی های کوالالامپور بازدید می کنند.

اینجا بخوانید: برج های دوقلوی پتروناس کوالالامپور

بازدید از آکواریوم KLCC کوالالامپور مالزی

آکواریوم KLCC کوالالامپور مالزی یکی از بزرگترین آکواریوم های دنیا محسوب می گردد که در زمینی به مساحت حدودا 60 هزار متر مربع احداث شده است. آکواریوم KLCC کوالالامپور مالزی در نزدیکی برج های دوقلوی کوالالامپور مالزی واقع شده است و یکی از پرطرفدارترین دیدنی های کوالالامپور محسوب می گردد.

رفتن به پارک سان وِی کوالالامپور مالزی

پارک سان وی لاگون کوالالامپور مالزی یک مجموعه ای از انواع پارک ها می باشد که شامل چندین پارک مختلف می گردد که در بخش های مختلف مجموعه، واقع شده است. پارک آبی (تم پارک) سان وی لاگون و پارک وحش سان وی لاگون از بهترین و پرطرفدارترین پارک های مجموعه پارک سان وی لاگون می باشند.

تم پارک سان وی لاگون، پارکی به مساحت 80 هکتار است که اولین پارک آبی مالزی می باشد. در مقایسه با پارک وایلد وایلد وست (Wild Wild West)، سرزمین ماجراجویی (World of Adventure) و آبهای آفریقا (Waters of Africa)، در پارک آبی سان وی لاگون تمام هیجانات آبی را در یک روز پر از سرگرمی و بازی در زیر آفتاب تجربه خواهید کرد. وایلد وایلد وست یک مکان با سالن هایی به سبک قدیمی و انواع مختلفی از سواری های دنیای غرب در زمان گذشته است، در حالیکه پارک دنیای ماجراجویی پر از سواری های هیجان انگیز و نفس گیر است. تعدا د زیادی از کسانی که از تور کوالالامپور مالزی استفاده می کنند، از پارک سان وی لاگون و خصوصا پارک آبی آن بعنوان یکی از اصلی ترین تفریحات کوالالامپور بازدید می کنند.

اینجا بخوانید: پارک سان وی کوالالامپور

رفتن به ارتفاعات گنتینگ هایلند کوالالامپور مالزی

گنتینگ هایلند (Genting Highlands) یا ارتفاعات گنتینگ، یک مجموعه تفریحی و تجاری است که در بالای کوه های تیتی وانگسا (Titiwangsa) به ارتفاع حدود 1850 متر احداث شده است. مجموعه گنتینگ هایلند با پنج هتل متفاوت از یک مجموعه با بیش از ده هزار اتاق، یکی از بزرگترین مجموعه هتل های دنیا است. در این مجموعه پارک بازی در فضای باز و همچنین پارک بازی در فضای بسته وجود دارد. گنتینگ هایلند در فاصله حدودا 45 کیلومتری از کوالالامپور واقع شده است. برای رسیدن به گنتینگ هایلند دو راه وجود دارد؛ هم می توان با ماشین به این منطقه رفت و هم می توان با تله کابین (با طول جهت حدودا 3.5 کیلومتر که بلندترین و سریعترین تله کابین جنوب شرق آسیا می باشد) به این منطقه رفت.

اینجا بخوانید: گنتینگ هایلند کوالالامپور

بازدید از غار میمون ها کوالالامپور مالزی

غار میمونهای کوالالامپور یا باتو کیو (Batu Cave) از اماکن مقدس هندوها می باشد که در فاصله حدودا 15 کیلومتری شمال شهر کوالالامپور مالزی واقع شده است. غار میمونها امروزه از طرفی بعنوان محل عبادت و تجمع هندوها و از طرف دیگر بعنوان یکی از دیدنی های کوالالامپور برای گردشگران خارجی محسوب می گردد. غار میمونها شامل منطقه ای می باشد که یک تپه است که دارای 3 غار اصلی است که اصلی ترین آن ها در انتهای پله ها واقع شده است و معبد اصلی در آن قرار گرفته و در سال 1892 کشف شده است. این منطقه دارای پله های بسیار زیادی (حدودا 272 پله) می باشد و دارای محوطه ای بسیار زیبا و دیدنی است. مجسمه بسیار بزرگی نیز در ابتدای جهت پله ها واقع شده است که خدای هندوها به حساب می آید و بلند ترین مجسمه دنیا می باشد.

اینجا بخوانید: غار میمون ها در کوالالامپور

بازدید از معابد کوالالامپور مالزی

در کوالالامپور و بطور کلی کشور مالزی بدلیل ادیان مختلفی که وجود دارد، معابد و مساجد زیادی نیز در نقاط مختلف شهر به چشم می خورد. معابد کوالالامپور مالزی نسبت به سایر عبادتگاه ها نظیر مساجد، تعداد بیشتری هستند و دارای اهمیت بسیار زیادی نیز می باشند. از مهمترین معابد کوالالامپور می توان به معبد تین هو (Thean Hou) کوالالامپور و معبد بهشت و جهنم (Hell and Heaven) کوالالامپور اشاره کرد.

تور خلبان یکروزه یا تور هلیکوپتر در کوالالامپور مالزی

بهترین راه برای دیدن مناظر دیدنی بی شمار شهر کوالالامپور رفتن به آسمان و دیدن شهر از بالاست. خلبان یک روزه شوید، اسم یک تور است که با پیوستن به آن می توانید کنترل یک هواپیما را به دست گیرید و پرواز را به عنوان خلبان تجربه کنید. اگر از ارتفاع می ترسید این تور یک روش خوب برای غلبه بر ترستان خواهد بود. از طرف دیگر تور هلیکوپتر شما را به سفری بر فراز آسمان شهر زیبای کوالالامپور می برد و لذتی وصف نشدنی را برایتان بوجود می آورد. در حالیکه خلبانی در هوا را تجربه می کنید، می توانید به تفسیر جاذبه های زیبای شهر بپردازید.

پیاده روی در جنگل FRIM کوالالامپور مالزی

موسسه تحقیقات جنگل مالزی یا FRIM یکی از بهترین جاذبه های گردشگری مالزی است که توریست هایی که به این کشور سفر می کنند حتما باید از آن دیدن کنند. FRIM علاوه بر جاذبه های طبیعی که دارد، یک جنگل استوایی 600 هکتاری و مجموعه شاداب و سرزنده ای از گیاهان و حیوانات عجیب و ناشناخته را در خود جای داده است. FRIM که در امتداد حاشیه و بیرون از شهر کوالالامپور قرار گرفته است، تقریبا در 16 کیلومتری شمال غربی پایتخت مالزی واقع شده است. موسسه تحقیقات جنگل مالزی در سال 1929 تاسیس شد. اوج شکوه و عظمت پارک جهت پیاده روی آن است که کاملا زیر شاخ و برگ درختان انبوه محصور شده است. این جهت 200 متری در ارتفاع 30 متری از سطح زمین ساخته شده است.

اسپا یا ماساژ ماهی در کوالالامپور مالزی

در مرکز اسپا یا در موسسات عملیات ماساژ با ماهی، چیزی که فراوان پیدا می گردد اسپا یا ماساژ با ماهی است که به طور باور نکردنی این روزها در کوالالامپور مرسوم شده است. اسپای ماهی معنی تازه ای به اصطلاح غذا دادن به ماهی داده است. در اسپای ماهی شما پاهایتان را در مخزنی پر از ماهی آب شیرین فرو می کنید. به اسپای ماهی دکتر ماهی (داکتر فیش) هم می گویند. در این روش ماهی ها پوست مرده را کم کم گاز می زنند. در ابتدا شاید کمی احساس ناراحتی یا غلغلک داشته باشید ولی این ناراحتی دوام چندانی ندارد و وقتی پاهایتان را بیرون می آورید و آنها را تمیز تر و نرم تر و صاف تر می بینید.

تور کرم شب تاب در کوالالامپور مالزی

اگر می خواهید کاری متفاوت تر از خرید و تماشای مناظر و دیدنی ها در کوالالامپور انجام دهید، حتما به تور کرم شب تاب محلق شوید. این مخلوقات بی آزار در یک باتلاق وسیع در کرانه رود جمع می شوند؛ این سفر تفریحی هنگام غروب که هوا رو به خنکی می رود، آغاز می گردد. تور کرم شب تاب معمولا شامل خوردن یک شام دریایی می باشد. قبل از اینکه یک پیاده روی شبانه کوتاه یا قایق سواری برای دیدن کره های شب تاب داشته باشید، آسمان را مثل نور چراغ های کریسمس روشن می کنند.

تور سفر تفریحی ماینز در کوالالامپور مالزی

شهر تفریحی و استراحتگاه ماینز (MINES) که به آن لقب یکی از عجایب هفتگانه مالزی را داده اند، یکی از بزرگترین جاذبه های گردشگری کوالالامپور است. شهر ماینز اکنون با داشتن مرکز خریدی فوق العاده بزرگ، یک تم پارک، یک هتل، یک استراحتگاه و اسپای ساحلی، یک مرکز همایش، یک پارک تجاری و یک باشگاه گلف، از افتخارات کوالالامپور محسوب می گردد. این شهرستان هیجان انگیز به خاطر اینکه زمانی یک ناحیه کوچک با معادن متعدد بوده به این نام معروف شده است. تور سفر تفریحی ماینز شما را به تماشای پارک وسیع 1000 هکتاری می برد؛ در این پارک ابتدا فرصت دارید تا در امتداد ساحل مصنوعی استراحتگاه و اسپای Palace Beach پیاده روی کنید و دیدنی های اطراف را تماشا کنید.

توصیه خبرنگاران

همانطور که در این مطلب بطور کامل شرح داده شد، کوالالامپور شهری مدرن و لوکس با امکانات تفریحی و اقامتی متعدد است که برای گذراندن یک سفر چند روزه همراه با خانواده، بسیار مناسب است. در کوالالامپور لذت بردن از گشتن و تفریح می تواند رفتن به بهترین مراکز خرید بیشتر به قصد تفریح و کمی هم خرید کردن، تست کردن غذای رستوران های محلی و دستفروش ها، همراه شدن با تور های مختلف شهری و همچنین تورهای ماجراجویی با هلیکوپتر یا طبیعت گردی، پیدا کردن موارد بسیار فوق العاده برای انجام دادن در داخل و اطراف شهر و کارهایی از این دست باشد. این قضیه تا حدود زیادی به شما مربوط است که سفرتان به مالزی، پر هزینه باشد و یا نه. کارهایی که در این شهر می توانید انجام دهید به قدری زیاد اند که احتمالا برای انجام همه آنها وقت کم می آورید.

چنانچه به دنبال مسافرتی هیجان انگیز و مفرح هستید، سفر به مالزی وتور کوالالامپورمی تواند گزینه مناسبی باشد.

تور خبرنگاران مالزی

نمایشگاه های مالزی

اطلاعات گردشگری مالزی

منبع: لحظه آخری
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 529

به "راهنمای سفر کوالالامپور مالزی ، همه چیزهایی که باید درباره تور مالزی بدانید!" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای سفر کوالالامپور مالزی ، همه چیزهایی که باید درباره تور مالزی بدانید!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر کوالالامپور مالزی ، همه چیزهایی که باید درباره تور مالزی بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید