پوتین نسخه تازه استراتژی امنیت ملی روسیه را تائید کرد

به گزارش مجله گرافیک، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، نسخه بروز شده استراتژی امنیت ملی روسیه را که بر پایه توسعه مناسبات با کشورهایی همانند چین و هند است تصویب کرد.

پوتین نسخه تازه استراتژی امنیت ملی روسیه را تائید کرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

یکی دیگر از مهمترین بندهای این استراتژی کاهش هر چه بیشتر سهم دلار در معاملات تجاری روسیه با کشورهای دیگر است.

قبل از امضای رئیس جمهور، این استراتژی در ماه مه به وسیله شورای امنیت روسیه آنالیز و تصویب شده بود.

در همین رابطه پوتین در پیامی اعلام نمود: بدینوسیله من استراتژی امنیت ملی فدراسیون روسیه را تأیید می کنم، با این دستور استراتژی امنیت ملی روسیه از تاریخ امضای آن لازم الاجرا می گردد.

استراتژی امنیت ملی روسیه یک سند اساسی برنامه ریزی استراتژیک است که منافع ملی و اولویت های استراتژیک روسیه را مشخص نموده و ابزارهایی را برای محافظت از شهروندان و کشور در برابر تهدیدات داخلی و خارجی مشخص می نماید این استراتژای بعلاوه اهداف تقویت امنیت ملی و اطمینان از توسعه پایدار را برای مدت طولانی مشخص می نماید.

استراتژی تازه جایگزین نسخه قبلی سند می گردد که در اواخر سال 2015 به وسیله پوتین تصویب شد.

متن سند تازه حاکی از آن است که روسیه در سالهای اخیر توانایی خود را در مقاومت در برابر فشار تحریم های خارجی نشان داده و خاطرنشان می نماید که ادامه کار برای کاهش وابستگی به واردات در بخش های اصلی اقتصاد امری لازم است.

در سند تازه استراتژی امنیت ملی روسیه، حفاظت از مردم روسیه اولویت نخست خوانده شده است.

در این سند بر تمایل و کوشش روسیه برای افزایش اعتماد و امنیت و شرایط قابل پیش بینی در عرصه بین المللی تاکید شده ، بعلاوه اتخاذ تدابیر متقابل و مناسب برای تامین و پیشگیری از اقدامات خصمانه که تهدیدی برای امنیت و حق حاکمیت و تمامیت ارضی روسیه است ، حائز اهمیت اسم شده است.

در سند تازه استراتژی امنیت ملی روسیه گفته شده است: باتوجه به استفاده بعضی کشورها از فناوریهای اطلاعاتی برای مداخله در امور داخلی روسیه و تعداد قابل توجه حملات هکری به منابع اطلاعاتی این کشور، امنیت سایبری به اسم اولویت تازه راهبردی روسیه شناخته شده است.

در بخش دیگری از این سند، بر لزوم تامین امنیت مالی روسیه با افزایش قابلیت رقابت مالی و استحکام آن در برابر تاثیرات تهدیدهای داخلی و خارجی تاکید شده است.

برای خنثی کردن تهدید ناشی از تحریف تاریخ و نابودی معیارهای اخلاقی با کوشش برای اعمال ارزش های بیگانه در عرصه آموزشی، حفظ ارزش های اخلاقی، روحانی و فرهنگی و تاریخی سنتی روسیه، اولویت تازه ملی شناخته شده است.

در سند استراتژی امنیت ملی روسیه امده است که نیروهای مخرب در داخل و خارج از روسیه در کوششند تا از مسائل برای تضعیف شرایط روسیه استفاده نمایند.

بر اساس ایسن سند کاهش سهم دلار در فعالیت های مالی خارجی یکی از راه چاره های تضمین امنیت مالی روسیه اسم شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1826

به "پوتین نسخه تازه استراتژی امنیت ملی روسیه را تائید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین نسخه تازه استراتژی امنیت ملی روسیه را تائید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید