پوتین نسبت به مداخله خارجی در مناقشه مرزی هند و چین هشدار داد

به گزارش مجله گرافیک، رئیس جمهور روسیه با تمجید از کوشش و اقدام رهبران هند و چین در راستای حل و فصل یک مناقشه مرزی دیرینه، نسبت به هرگونه مداخله خارجی در این مناقشه هشدار داد.

پوتین نسبت به مداخله خارجی در مناقشه مرزی هند و چین هشدار داد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز آدینه در حاشیه همایش اقتصاد بین الملل سن پترزبورگ (SPIEF) در پاسخ به یک پرسش در مورد بن بست موجود بر سر راه چاره و فصل مناقشه مرزی میان هند و چین با تمجید از نارندرا مودی نخست وزیر هند و شی جینپینگ رئیس جمهور چین به عنوان رهبرانی مسئولیت پذیر که به تنهایی قادر به حل این مناقشه هستند، نسبت به مداخله هر قدرت ثالث در این مناقشه هشدار داد.

این در حالی است که سال گذشته، دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین ایالات متحده در دو رویداد جداگانه پیشنهاد میانجی گری برای حل مناقشه مرزی میان چین و هند را داده بود.

رئیس جمهور پیشین ایالات متحده ماه مه گذشته گفت: ما هم به چین و هم به هند اطلاع دادیم که ایالات متحده آماده، مشتاق و قادر به ایفای نقش میانجی یا داور برای (حل) مناقشه مرزی فعلی آنهاست.

اما مقامات دهلی نو با نرمی و ملایمت این پیشنهاد ترامپ را رد کردند و سخنگوی وزارت خارجه هند نیز اظهار داشت که این کشور با طرف چینی برای حل و فصل صلح آمیز این مناقشه تعامل می نماید.

چین نیز در پاسخ به این پیشنهاد ترامپ اظهار داشت که به مداخله یک قدرت ثالث در این مناقشه نیازی ندارد و اینکه پکن قادر به حل و فصل مناسب و درست موضوعات فی مابین به وسیله تبادل نظر و رایزنی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1777

به "پوتین نسبت به مداخله خارجی در مناقشه مرزی هند و چین هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین نسبت به مداخله خارجی در مناقشه مرزی هند و چین هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید