وزیر ورزش: منتقدان خصوصی سازی اطلاعی از بازار سرمایه ندارند، این دو باشگاه را نمی توان دولتی اداره کرد

به گزارش مجله گرافیک، برای نخستین بار هم 2 دوره صعود کردیم. در جام جهانی در گروه مرگ قرار داشتیم و همه فکر می کردند تیم ملی ما زنگ تفریحی بیش نخواهد بود، خوشبختانه با امکاناتی که فراهم شد و با تعصب بازیکنان بهترین نتیجه 5 دوره گذشته را کسب کردیم که این تاریخی ترین نتیجه بود.

وزیر ورزش: منتقدان خصوصی سازی اطلاعی از بازار سرمایه ندارند، این دو باشگاه را نمی توان دولتی اداره کرد

وزیر ورزش و جوانان گفت: تمام اراده و تلاش من این بود باشگاه های استقلال و پرسپولیس تا پایان عمر این دولت خصوصی شوند.

به گزارش فارس، مسعود سلطانی فر ضمن تسلیت در گذشت مهرداد میناوند و علی انصاریان 2 پیشکسوت فوتبال کشورمان، در خصوص اقدامات اجرا شده در ورزش کشور گفت: همکاران ما در بخش های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری اقدامات مفیدی را در دو دوره یازدهم و دوازدهم انجام داده اند. در دوره یازدهم محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان بود که او خیلی پرتلاش و منشأ خیر و اثر بود. در دوره دوازدهم هم بنده افتخار خدمتگذاری مردم را داشتم.

وی مهمترین دستاوردهای ورزش در دوران وزارت خود را اینطور تشریح کرد: در بخش نرم افزاری بعد از 49 سال قانون ورزش را مجدداً بازبینی و تصویب کردیم. آخرین قانون ورزش برای سال 1350 بود. با توجه به اینکه سازمان تربیت بنی و سازمان امور جوانان حدود 10 سال قبل ادغام و وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده بود، فاقد یک قانون جامع و فراگیر بود که 4 سال قبل قانون جدید را بعد از تصویب در دولت تقدیم مجلس کردیم. فرآیند تصویب مقداری طول کشید تا بالاخره مهر ماه سال جاری جدیدترین و کاملترین قانون ورزش و جوانان تصویب شد و امروز به عنوان یک سند بالادستی برای برنامه ریزی ها، مبنا و ملاک است.

سلطانی فر ادامه داد: اساسنامه های فدراسیون های ورزشی را اصلاح کردیم. از جمله مهمترین اقدامی که صورت گرفت، تأیید اساسنامه فوتبال بود که بعد از 13،14 سال بلاتکلیفی، طی یک فرآیند یک سال و نیمه پیروز شدیم تأییدیه فیفا را بگیریم. اقدام دیگری که در بخش نرم افزاری انجام شد، تهیه سند توسعه ورزش کشور است که در شورای عالی ورزش به تصویب می رسد و نقشه راه ورزش کشور در یک دهه آینده است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به افزایش مکان های ورزشی، یادآور شد: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم مجموعاً تعداد مکان های ورزشی در کشور کمتر از 40 هزار مکان ورزشی بود و امروز این تعداد به بیش از 61 هزار مکان ورزشی رسیده است. یعنی ما با یک رشد بیش از 50 درصدی در گسترش مکان های ورزشی روبرو بودیم. در سال 92 تنها 700 خانه ورزش روستایی داشتیم و اکنون به مرز 5 هزار خانه ورزش روستایی می رسیم.

وی اضافه نمود: سرانه ورزش ما در سال 92 حدود 45 سانتیمتر بوده و در حال حاضر به بیش از 75 سانتیمتر رسیده است. در بخش رویدادهای مختلف ورزشی نیز اقداماتی صورت گرفت. المپیاد کشوری که حدود 10 سال متوقف شده بود، از 3 سال قبل مجدداً راه اندازی شد. هر سال بیش از 100 هزار نفر از ورزشکاران نوجوان ما در رشته های مختلف رقابتهایی را انجام دادند و ما در بخش استعدادیابی آنها را رصد کردیم که بعداً در ورزش قهرمانی از این نفرات استفاده کنیم.

وزیر ورزش همچنین یادآور شد: در بخش استعدادیابی قهرمانان را رصد کردیم، در ورزش روستایی قبل از انقلاب جامی برگزار می شد که ما 2 سال قبل آن را با نام جام خوشه چین راه اندازی کردیم. در برگزاری لیگ های مختلف با وجود شیوع ویروس، 20 لیگ را برگزار می کنیم تا فضای شور و نشاط را در بین مردم نگه داریم. در بخش رویدادهای ورزشی باید بگویم همکاران ما، مربیان، داوران، ورزشکاران، رسانه ها و ... همکاری و حمایت خوبی داشتند.

وی اضافه نمود: تا به امروز در 5 دوره جام جهانی شرکت کردیم که در 4 دوره صعود ما با اما و اگر و پلی آف بوده اما در سال 2018 ما دو هفته مانده به پایان قطعی صعودمان به عنوان نخستین تیم بعد از میزبان قطعی شد. برای نخستین بار هم 2 دوره صعود کردیم. در جام جهانی در گروه مرگ قرار داشتیم و همه فکر می کردند تیم ملی ما زنگ تفریحی بیش نخواهد بود، خوشبختانه با امکاناتی که فراهم شد و با تعصب بازیکنان بهترین نتیجه 5 دوره گذشته را کسب کردیم که این تاریخی ترین نتیجه بود.

سلطانی فر به پیروزیت های کاروان ایران در مسابقات مختلف بین المللی و همین طور جام ملت های آسیا اشاره کرد و اضافه نمود: در فوتبال بعد از 14 سال به نیمه نهایی رسیدیم و اگر شانس کمی یار بود با فینالیست شدن قهرمان می شدیم. در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی داشتیم و در 4 سال گذشته پرسپولیس 2 بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد که این افتخار بزرگی است.

وزیر ورزش و جوانان عنوان نمود: در کشتی، وزنه برداری، تکواندو، والیبال، شطرنج و ... افتخارات زیادی را کسب کردیم. در بازی های آسیایی جاکارتا نتایج خوبی به دست آمد. تیم ملی والیبال حتی یک گیم را به حریفان واگذار نکرد و توانست با اقتدار قهرمان شود. بعد از سالها در واترپلو مدال گرفتیم، در کبدی در بخش زنان و مردان هند را شکست دادیم. سهمیه های کسب شده برای المپیک قابل توجه بوده و امیدواریم شرایطی پیش بیاید که مسابقات کسب سهمیه را داشته باشیم و در رشته های جدید مدال بگیریم. در المپیک توکیو کاراته هم حضور خواهد داشت و سهمیه های خوبی گرفته اما امیدواریم مدال های خوشرنگ بگیریم. همچنین امیدواریم در شمشیربازی، در تیراندازی و ... مدال بگیریم. در مجموع نتایج به دست آمده نشان می دهد تلاش های خوبی اجرا شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از بودجه ورزش راضی هستید، شرح داد: ما در یکی دو سال گذشته به خاطر جنگ اقتصادی اختلاف قیمت داشتیم و مشکلاتی که در تحریم های ناعادلانه به وجود آمد، هزینه ها بیشتر شد و برنامه های جاری فدراسیون ها را با مشکل ایجاد کرد. البته سال جاری به خاطر شیوع کرونا بخشی از رقابت های بین المللی لغو شد که افزایش قیمت ها خیلی تاثیری نگذاشت اما ما تلاش کردیم حمایت های دولت با تاکید رئیس جمهوری و حمایت سازمان برنامه و بودجه، تخصیص مناسبی دریافت کنیم.

سلطانی فر ادامه داد: یک برنامه برای ورزش کشور به نام درآمد 27 صدم درصد از اقتصادیات بر ارزش اضافه نموده در نظر گرفته شد که رقم قابل توجهی است به شرطی که درآمدها تحقق یابد و ما تخصیص های بهتری بگیریم. سال گذشته از این محل تخصیص ما کم بود اما سال جاری وضع کمی مناسب شده و امیدواریم سال 1400 از این محل اعتبارات بیشتری بگیریم. کمک سازمان برنامه و بودجه، خزانه کل کشور باعث شده شرایط تخصیص های ما بهتر از سال گذشته باشد چون ما با المپیک و پارالمپیک روبه رو هستیم. تا به امروز تلاش کردیم مدیریت کنیم مسئله ای به وجود نیامد و تا المپیک همین فرایند را داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر کاری مانده باشد که انجام دهید، آن کار چیست، گفت: بحث خصوصی سازی سرخابی ها از مهمترین برنامه ها و اهداف دولت دوازدهم بود که بعد از 40 سال که باشگاه ها دولتی بودند کار را شروع کردیم. دولتی شدن دو باشگاه مشکلاتی را در اداره آنها به وجود آورد. آنها رقیب هستند و اینکه اختیار آنها با یک مجموعه باشد حواشی ایجاد کرده است. امروز اداره باشگاه های بزرگ فوتبال شرایطی را می طلبد که نمی توان به صورت دولتی انجام داد.

وزیر ورزش یادآور شد: ما باید پرداخت، دریافت و درآمدهایی داشته باشیم که آن تابع قوانین دولتی نمی تواند باشد. من از ابتدای شروع کارم اراده داشتم خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس را در عمر این دولت انجام دهم. خوشبختانه سال جاری با هماهنگی بین همه دستگاههای ذیربط اوایل سال جاری موضوع واگذاری را عنوان نمودیم که 18 فروردین تصویب شد. با مسئولان بازار سرمایه موضوع را عنوان نمودیم تا پایان سال بتوانیم این امر را محقق کنیم. این موضوع در توسعه فوتبال و شفاف سازی نقش مهمی خواهد داشت.

وی در خصوص ثبت مالکیت مجموعه های ورزشی برای استقلال و پرسپولیس، عنوان نمود: مکان ها معارض داشت و ما با استفاده از کارشناسان توانستیم مالکیت 4 مجموعه را بگیریم و به نام 2 باشگاه کنیم. حسابرسی اجرا شده، مجامع را برگزار کردیم، برنامه ریزی چند سال آینده اجرا شده و در نیمه اول بهمن ماه مرحله معرفی در بازار سرمایه را انجام دادند. آماده هستیم با فراهم کردن شرایط وارد بازار سرمایه شویم و حداقل 10 تا 15 درصد سهام برای کشف قیمت عرضه شود. استارت اصلی زمانی است سهام اولیه عرضه شود. تلاش این است قبل از پایان سال این اتفاق بیفتد. ما همه کارهای لازم را انجام دادیم و ادامه کار بر عهده بازار سرمایه و خصوصی سازی است. اراده گسترده ای وجود دارد که با رعایت قوانین این کار انجام شود.

سلطانی فر در گفت وگو با رادیو ورزش، گفت: برخی افراد در رسانه صحبت هایی را مطرح می کنند که اطلاعی از بازار سرمایه و واگذاری ندارند. نقدهایی می کنند که به خاطر عدم آگاهی است. بازار سرمایه به عنوان حافظ منافع مردم با هیچ کسی رودربایستی ندارد و اگر اطلاعات و اسناد آماده نباشد در شورای پذیرش مورد قبول قرار نمی گیرد. زمانی که همه گزارشات شفاف و کامل شود در شورای پذیرش مورد قبول قرار می گیرد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1568

به "وزیر ورزش: منتقدان خصوصی سازی اطلاعی از بازار سرمایه ندارند، این دو باشگاه را نمی توان دولتی اداره کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ورزش: منتقدان خصوصی سازی اطلاعی از بازار سرمایه ندارند، این دو باشگاه را نمی توان دولتی اداره کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید