هشدار مرکل درباره خطر نابودی موفقیت های کرونایی، تهدید برلین علیه مسکو

به گزارش مجله گرافیک، صدر اعظم آلمان با توجه به اینکه دادستانی کل فدرال آلمان روسیه را مسئول حمله هکری سال 2015 به مجلس این کشور دانسته انتقاد شدیدی علیه مسکو وارد نموده و همچنین درباره خطر نابودی موفقیت های کرونایی در کشورش هشدار داد.

هشدار مرکل درباره خطر نابودی موفقیت های کرونایی، تهدید برلین علیه مسکو

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه زوددویچه سایتونگ، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در سخنانی در مجلس این کشور خواهان هوشیاری شهروندان شده و درباره به خطر افتادن موفقیت های به دست آمده در مقابله با شیوع کرونا هشدار داد.

وی تاکید نمود که دستاوردهای مشترک در مقابله با بحران کرونا نباید در معرض خطر قرار گیرد.

صدر اعظم آلمان همچنین گفت که امکان مهار شیوع کرونا در کشور ایجاد شده چرا که همه در یک دوران سخت با هم متحد و منسجم شده اند.

وی این مسئله را مایوس نماینده دانست اگر کشور مجبور گردد دوباره به محدودیت های کرونایی بازگردد.

مرکل از همه خواست که شجاع و بیدار باشند و قوانین اساسی جدید را رعایت نمایند.

صدر اعظم آلمان همچنین از تصمیمات کشور برای کاهش تدریجی و برنامه ریزی شده کنترل های مرزی اطلاع داد.

آنگلا مرکل در بخش دیگری از سخنانش تاکید نمود که بحران کرونا در یک شرایط مالی خوب وارد کشور شد و اکنون اقداماتی (برای مقابله با عواقب مالی آن) از جمله دور کاری انجام شده است. وی افزایش مالیات ها در این شرایط را رد کرد.

مرکل درباره همکاری بهتر در اروپا در دوران بیماری های همه گیر هم گفت: به سازو کارهای بهتری در اتحادیه اروپا برای اینکه در آینده بتوان مثلا از اختلالات در بازار داخلی و یا بسته شدن مرزهای داخلی جلوگیری کرد احتیاج است.

وی تاکید نمود که مرکز اروپایی برای پیش گیری و کنترل بیماری های واگیر در سوئد نیز احتیاج به توانمندسازی بهتری دارد.

صدر اعظم آلمان همچنین در بخش دیگری از سخنانش به روسیه در ارتباط با حمله هکری به مجلس آلمان در سال 2015 اتهامات شدیدی وارد نموده و این کشور را به عواقب این گونه اقدامات تهدید کرد.

وی با توجه به نتایج تحقیقات دادستانی کل فدرال آلمان در این باره از شواهد بدیهی درباره مشارکت روسیه و یک اقدام بی شرمانه از طرف روسیه سخن گفت.

بزرگترین حمله هکری علیه مجلس آلمان در ماه می سال 2015 معین شد. در این حمله هکری بسیاری رایانه ها در دفاتر نمایندگان مجلس و همچنین کامپیوتر دفتر مرکل هم به نرم افزارهای جاسوسی آلوده شد. این حمله هکری منجر به این شد که سیستم فناوری اطلاعات مجلس مورد بازنگری قرار گیرد.

به گزارش رسانه های آلمانی محققان دادگاه قانون اساسی آلمان سرویس مخفی نظامی روسیه GRU را مسئول این حمله سایبری گسترده اعلام نموده است.

مرکل با تاکید بر اینکه همچنان برای مناسبات خوب با روسیه کوشش می نماید در عین حال تاکید نمود که با این گونه اقدامات مسکو همکاری های بر مبنای اعتماد نابود می گردد.

وی همچنین گفت که برلین همیشه حق انجام اقدامات علیه روسیه را برای خود محفوظ می دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1070

به "هشدار مرکل درباره خطر نابودی موفقیت های کرونایی، تهدید برلین علیه مسکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مرکل درباره خطر نابودی موفقیت های کرونایی، تهدید برلین علیه مسکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید