راه آهن میانه-تبریز تا سرانجام امسال تکمیل می گردد

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران/آذربایجان شرقی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به مزایای پروژه خط آهن میانه-تبریز، گفت: بخش دوم این پروژه از ایستگاه بستان آباد تا ایستگاه خاوران تبریز به طول 44 کیلومتر، تا انتها امسال تکمیل می گردد.

راه آهن میانه-تبریز تا سرانجام امسال تکمیل می گردد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی پروژه راه آهن بستان آباد-تبریز در محدوده قطعه 8 الف این پروژه، اظهار کرد: راه آهن میانه-تبریز یکی از طرح های بسیار مهم زیربنایی کشور است که با پیگیری های صورت گرفته، توانستیم جهت میانه تا بستان آباد را در سال گذشته با حضور رئیس جمهور به بهره برداری برسانیم.

وی گفت: تا به امروز از مجموع اعتبار مصوب برای این پروژه، 100 میلیارد تومان اعتبار نقدی برای احداث ابنیه و تجهیزات ایستگاه خاوران پرداخت شده و مابقی اعتبار نیز تا خاتمه امسال پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح راه آهن میانه-تبریز برای دولت بسیار مهم است، گفت: اعتبار این طرح در بودجه امسال، 400 میلیارد تومان است که دولت متعهد به پرداخت این اعتبار و تکمیل آن تا خاتمه امسال است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در این بازدید با توضیحات مدیران اجرایی پروژه راه آهن بستان آباد-تبریز در جریان آخرین شرایط اجرای این طرح نهاده شد و دستورهای لازم برای حل مسائل اجرایی آن را صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، پروژه راه آهن میانه- بستان آباد- تبریز به طول 175 کیلومتر از ایستگاه فعلی راه آهن میانه آغاز شده و با گذر از شهرهای ترکمانچای، بستان آباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می گردد.

تا به امروز 132 کیلومتر از این طرح از جهت میانه تا بستان آباد به بهره برداری رسیده و جهت بستان آباد تا تبریز نیز در حال اجراست که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت 114 کیلومتر و از لحاظ زمانی 5.5 ساعت کاهش می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1151

به "راه آهن میانه-تبریز تا سرانجام امسال تکمیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه آهن میانه-تبریز تا سرانجام امسال تکمیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید