درخواست نماینده چین از طرف های برجام

به گزارش مجله گرافیک، ایسنا نوشت: نماینده چین در سازمان های بین المللی از تمام طرف های برجام خواست تا کوشش های خود را برای پیشبرد مذاکرات وین جهت احیای توافق هسته ای دو چندان نمایند.

درخواست نماینده چین از طرف های برجام

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، وانگ چون نماینده چین نزد سازمان های بین المللی در وین پس از برگزاری نشست روز چهارشنبه کمیسیون مشترک برجام با تاکید بر لزوم افزایش کوشش های طرف های برجام برای پیشبرد فرایند مذاکرات وین، درباره این رایزنی ها گفت: به طور کلی پیشرفت هایی در مذاکرات حاصل شده است اما هنوز تا هدف رسیدن به توافق فاصله داریم.

وانگ در ادامه توضیح داد: تمام طرف ها باید یک رویکرد منطقی و عملی در پیش بگیرند و پیشنهادات واقع بینانه و عملی درباره برداشته شدن تحریم ها، اقدامات در موضوعات هسته ای و توالی بازگشت ایالات متحده و ایران به تعهداتشان در توافق هسته ای ارائه دهند تا به شکل گیری یک طرح جامع و مؤثر یاری نمایند.

دیپلمات ارشد چین اضافه نمود: ما همچنین امیدواریم که ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به موقع به توافقی برای تمدید تفاهمات فنی دوجانبه موقت که پیشتر در ماه فوریه در خصوص آن به توافق رسیدند، دست یابند.

وی خاطر نشان کرد: چین همیشه موضع بی طرفانه ای در خصوص موضوع هسته ای ایران داشته است و همچنان به همکاری با تمامی طرف ها برای پیشبرد فعالانه فرایند مذاکرات ادامه خواهد داد. پکن در عین حال به طور قاطعانه از حقوق و منافع قانونی خود در رابطه با لغو تحریم ها و سایر جنبه ها دفاع خواهد نمود.

دور جدید رایزنی ها در وین به منظور احیای برجام که از 17 اردیبهشت از سر گرفته شده است، کماکان در پایتخت اتریش و در سطوح مختلف در جریان است و براساس اظهارنظر مقام ارشد وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، به مرحله مذاکره درباره متن رسیده است.

عباس عراقچی رئیس تیم هیات جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین با بیان اینکه در مجموع می توانیم بگوییم که پیشرفت خوبی در مذاکرات وین انجام شده است گفت: امیدوارم در هفته آینده که مجدداً گفت وگوها شروع می گردد، هیئت ها که می آیند تصمیم های خود را برای رسیدن به یک توافق گرفته باشند.

وی با بیان اینکه در خصوص موضوعات به جامانده، هیات ها برای انجام آخرین مشورت ها به پایتخت های خود مراجعه می نمایند گفت: ما پیروز شدیم در طول این دو هفته به مقدار زیادی کار را به پیش ببریم و الان می توانیم بگوییم که به چارچوب یک توافق رسیده ایم. به ساختار توافق دست پیدا نموده ایم و متن اصلی توافق و ضمیمه هایی که خواهد داشت معین شده است. البته مذاکرات در خصوص متن به خاتمه نرسیده و درخصوص بسیاری از بندهای توافق، هنوز در حال مذاکره هستیم.

عراقچی اضافه نمود: مواضع قطعی ما کاملاً روشن است. بر روی مواضع مان ایستادگی کردیم و تا به امروز تمام امور بر اساس مواضع قطعی ما پیش رفته است و اختلاف جایی است که با منافع و مواضع ما تعارض پیدا می گردد.

همچنین تروئیکای اروپا روز چهارشنبه پس از برگزاری نشست کمیسیون مشترک در بیانیه ای اعلام کردند که مذاکرات هسته ای درخصوص برجام به پیشرفت های ملموسی رسیده است اما رسیدن به پیروزیت، تضمینی نداشته و همچنان مسائل سختی باید برطرف شوند.

دیپلمات های ارشد اانگلیس، فرانسه و آلمان در این بیانیه تاکید کردند: حیاتی است ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی راهی برای تداوم نظارت آژانس بر فعالیت های ایران پیدا نمایند.

همچنین در این بیانیه آمده است: دسترسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی (در ایران) برای کوشش هایمان جهت احیای برجام لازم است چراکه بدون آن توافق نمی تواند اجرا گردد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1773

به "درخواست نماینده چین از طرف های برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست نماینده چین از طرف های برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید