سرانجام تحریم تسلیحاتی ایران بخش رسمی توافق هسته ای است

به گزارش مجله گرافیک، 3 کشور اروپایی امضا کننده برجام اعلام کردند که سرانجام تحریم تسلیحاتی ایران بخشی از توافقنامه برجام است.

سرانجام تحریم تسلیحاتی ایران بخش رسمی توافق هسته ای است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از سی ان ان، پیتر استانو، سخنگوی امور خارجی و سیاست امنیتی کمیسیون اروپا گفت که آمریکا از زمان خروج از برجام در هیچ جلسه و یا فعالیتی در چارچوب برجام مشارکت ننموده است.

این مقام کمیسیون اروپا که اظهاراتش را در قالب یک بیانیه در اختیار سی ان ان قرار داده، همچنین تاکید نموده است که در ارتباط با مواضعی که ممکن است آمریکا یا دیگر کشور ها در قبال برجام اتخاذ نمایند، موضع گیری نمی کند.

این اظهارات دیپلمات اروپایی پس از آن عنوان می گردد که پیش از این، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اظهار داشت که وزیر امور خارجه آمریکا، درصدد تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران است که پاییز سال جاری به سرانجام می رسد و همزمان در حال کار روی طرحی است که عضوی از توافق هسته ای با ایران (برجام) باقی بماند.

همچنین یک منبع اروپایی دیگر تاکید نمود که اگرچه سرانجام تحریم تسلیحاتی ایران ممکن است باعث نگرانی باشد، اما کشور های اروپایی نمی توانند از پیشنهاد آمریکا حمایت نمایند، چون انقضای تحریم تسلیحاتی ایران یک بخش رسمی و قانونی توافق هسته ای است.

این منبع اروپایی که نامش فاش نشده، گفته است: شما شاهد این مساله نخواهید بود که 3 کشور اروپایی (فرانسه، انگلیس و آلمان) امضا نماینده برجام با پیشنهاد آمریکا موافقت نمایند چرا که سرانجام تحریم تسلیحاتی بخشی از توافقنامه است.

آمریکا دو سال پیش یک طرفه از برجام خارج شد و همه تحریم های علیه ایران را که با توافق هسته ای برداشته شده بودند دوباره اعمال و تحریم های گسترده و تازه تری را هم افزود. این سیاست آمریکا از سوی مقامات دولت ترامپ تحت عنوان فشارحداکثری اعلام شد، اما به اذعان بسیاری از کارشناسان و حتی مقامات آمریکایی سیاست فشارحداکثری ترامپ علیه ایران تا به امروز بی نتیجه مانده و به بن بست رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1075

به "سرانجام تحریم تسلیحاتی ایران بخش رسمی توافق هسته ای است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام تحریم تسلیحاتی ایران بخش رسمی توافق هسته ای است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید