جوزف بورل: اتحادیه اروپا در تدارک تحریم ترکیه است

به گزارش مجله گرافیک، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورونیوز، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هشدار داد که در صورت عدم پیشرفت در گفتگوها بر سر بحران شرق مدیترانه، تحریم در انتظار آنکارا خواهد بود.

جوزف بورل: اتحادیه اروپا در تدارک تحریم ترکیه است

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

بورل در انتها نشست وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در برلین، گفت: در صورتی که گفتگوها از جانب ترکیه خوب پیش نرود؛ فهرستی از اقدامات محدود کننده جدید برای بحث و آنالیز در اجلاس روز 24 سپتامبر (3 مهر) سران اتحادیه اروپا تهیه خواهد شد.

وی در این باره اضافه کرد: ما فهرستی از شخصیت ها تهیه نموده ایم و در حال حاضر به بعضی املاک، دارایی ها و کشتی های ترکیه دسترسی داریم.

این تهدید اما بلافاصله با واکنش آنکارا روبرو شد. به گفته حامی آکسوی سخنگوی وزارت خارجه ترکیه، توسل اتحادیه اروپا به تهدید برای اعمال تحریم و مجازات کمکی به حل مشکل ننموده و برعکس کشورش را در راهی که برگزیده مصمم تر خواهد نمود.

در هفته گذشته، تنش ها میان آنکارا- آتن بر سر منابع انرژی در بخش هایی از شرق مدیترانه، با مانورهای دریایی تدارک دیده شده از سوی دو طرف مناقشه، تشدید شد. از یک سو ناوچه های ترکیه -که برای پشتیبانی از کشتی های اکتشافی و عملیات حفاری در شرق مدیترانه حضور دارند- با یک ناو آمریکایی تمرین دریایی برگزار کردند و از سوی دیگر، این محل به مکانی برای قدرت نمایی مشترک یگان های دریایی یونان، قبرس، فرانسه و ایتالیا تبدیل شده است.

نقش ترکیه در بحران لیبی و هم چنین حفاری های گازی و نفتی در دریای مدیترانه که از سوی بروکسل غیرمجاز تلقی می گردد؛ پیش تر نیز واکنش های تهدیدآمیز اتحادیه اروپا را برانگیخته بود. وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست یک ماه پیش خود در بروکسل نیز به ترکیه هشدار داده و گفته بودند اگر به رفتارهایش ادامه دهد با تحریم های شدید مالی مجازات خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1286

به "جوزف بورل: اتحادیه اروپا در تدارک تحریم ترکیه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوزف بورل: اتحادیه اروپا در تدارک تحریم ترکیه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید