اشتاین مایر: دستیابی به توافق جامع با یونان هنوز انتظار نمی رود

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران: وزیر خارجه آلمان با اشاره به پیشرفت هایی که در مذاکرات با آتن برای حل مناقشات بدهی ها وجود داشته است در عین حال گفت هنوز انتظار دستیابی به توافقی جامع با این کشور نمی رود.

اشتاین مایر: دستیابی به توافق جامع با یونان هنوز انتظار نمی رود

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان در تبادل نظر با روزنامه آلمانی دی ولت حمله آتش سوزی بامداد روز شنبه 15 فرودین به یک ساختمان نوساز برای پناهجویان در شهر تروگیلتز آلمان را یک رسوایی نامید و گفت: ما نباید از این مسئله که هچنین در بین شرکای ما این مسئله با نگرانی زیادی دنبال شده و دقیقا این مسئله پی گیری می گردد که چگونه جامعه آلمان به این حادثه واکنش نشان می دهد غافلگیر شویم. من خوشحالم که می توانم بگویم اکثریت قریب به اتفاق در کشور ما بیگانه ستیزی را رد می نمایند.

وی در بخش دیگری از این تبادل نظر تاکید نمود که از جنگ جهانی دوم در جهان تا این اندازه پناهنده وجود نداشت و تاثیرات آن را ما همچنین در اروپا احساس می کنیم.

اشتاین مایر همچنین به بحران اوکراین و نقض آتش بس در شرق این کشوراشاره نموده و با تاکید بر اینکه خطر یک تنش و هرج و مرج جدید هنوز کاملا مرتفع نشده است گفت: من همکاران خود از فرانسه، روسیه و اوکراین را برای روز دوشنبه به برلین دعوت نموده ام تا با آن ها در این باره صحبت کنم که کجا و چگونه ما می توانیم در ادامه توافق مینسک را در پیش گیریم.

اشتاین مایر در بخش دیگری از این تبادل نظر توضیح داد: آینده تحریم ها به اجرای توافق مینسک منوط است و توپ در زمین بازی مسکو واقع شده است. در دیدار من با همکارانم از کی یف، پاریس و مسکو در برلین مرحله بعدی برنامه های اجرای توافق مینسک در دستور کار قرار می گیرد.

وی در بخش دیگری از این تبادل نظر به مسئله یونان پرداخته و سفر نخست وزیر این کشور به مسکو را حق وی دانسته و همچنین گفت: این حقیقت است که یونان مشترکا با منطقه یورو شبانه روز در این راستا کار می نماید که در گام های بعدی به توافق برسند. در هفته گذشته مذاکراتی در بروکسل و آتن در پیش گرفته شد و همچنین پیشرفت هایی وجود دارد. اما دستیابی به موفقیت قطعی و توافق جامع هنوز انتظار نمی رود.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 391

به "اشتاین مایر: دستیابی به توافق جامع با یونان هنوز انتظار نمی رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتاین مایر: دستیابی به توافق جامع با یونان هنوز انتظار نمی رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید