دیپلمات روس: آذربایجان و ارمنستان هنوز آماده مذاکره نیستند، نشست شورای امنیت درباره خلیج فارس

به گزارش مجله گرافیک، نماینده روسیه در سازمان ملل که ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد، با ابراز نگرانی از فرایند اوضاع قره باغ، گفت: متأسفانه اظهارات شنیده شده، گویای عدم آمادگی مقامات باکو و ایروان برای مذاکره است.

دیپلمات روس: آذربایجان و ارمنستان هنوز آماده مذاکره نیستند، نشست شورای امنیت درباره خلیج فارس

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، واسیلی نبنزیا نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل شب گذشته (پنج شنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی به مناسبت شروع دوره ریاست روسیه در شورای امنیت در ماه اکتبر، خاطرنشان کرد که مسکو امیدوار است بیانیه رهبران کشورهای روسیه، ایالات متحده آمریکا و فرانسه که ریاست مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا را برعهده دارند، بر طرف های درگیر در مناقشه کنونی در منطقه قره باغ کوهستانی تأثیر بگذارد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این دیپلمات بلندپایه روس گفت: گروه مینسک آماده فراهم سازی مقدمات برای انجام مذاکرات است، ولی شرط مهم گفت وگو، آمادگی طرفین است. متأسفانه، تا به امروز اظهارات خاصی را می شنویم که نشان می دهد، مقامات باکو و ایروان هنوز چنین آمادگی را ندارند. البته ما امیدواریم که اظهارات روسای جمهور گروه مینسک این شرایط را تغییر دهد.

نبنزیا تأکید کرد: درگیری ها در قره باغ کوهستانی نگرانی های جدی را برای ما ایجاد نموده است، نه به این دلیل که این منطقه به مرزهای ما بسیار نزدیک است، بلکه عمدتا به این دلیل که ارمنستان و آذربایجان کشورهای خارجی محسوب نشده و ملت بیگانه ای برای ما نیستند. ما با هر دو کشور همسایه، روابط ویژه و برادرانه ای داریم و خواهان صلح و امنیت آنها هستیم.

وی همچنین همچنین بعضی ادعاها درباره حمایت روسیه و ترکیه از طرف های مختلف درگیری های قره باغ را رد کرد.

سخنرانی لاوروف در نشست ویژه شورای امنیت برای آنالیز اوضاع خلیج فارس

نماینده روسیه در سازمان ملل همچنین یادآور شد که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه این کشور، احتمالاً به وسیله کنفرانس ویدئویی در نشست 20 اکتبر (29 مهر ماه) شورای امنیت درباره مسائل خلیج فارس شرکت خواهد نمود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار تاس در این باره گفت: بله، من فکر می کنم که چنین باشد. قطعاً او (لاوروف) سخنرانی بسیار قویتر از من است و مواضع روسیه در این رابطه را بهتر تشریح کند.

نبنزیا با یادآوری اینکه قرنطینه دو هفته ای در نیویورک (برای کسانی که به شهر سفر می نمایند) فرصت شرکت در نشست های شورای امنیت، به ویژه در سطح بالا را محدود نموده، گفت که شخصاً در این نشست شرکت خواهد نمود.

این دیپلمات بلندپایه روز گذشته نیز ابراز اطمینان نموده بود که در دوره ریاست روسیه، موضوع بازگشت تحریم ها علیه ایران در سطح شورای امنیت سازمان ملل مورد بحث قرار نخواهد گرفت.

وی تأکید کرد: نمایندگان دائمی کشورهای عضو شورای امنیت و همچنین ریاست قبلی شورا، به صراحت غیرقانونی بودن هرگونه تماس آمریکایی ها در این رابطه را اعلام نموده و با درخواست مقامات واشنگتن مخالفت نموده اند و مسلماً این مسئله در شورای امنیت مطرح نخواهد شد.

به گفته وی، در دوران ریاست دوره ای روسیه بر شورای امنیت در ماه اکتبر (مهر-آبان)، شورای امنیت سازمان ملل در مورد شرایط پیرامون کوزوو، سوریه، یمن و همچنین حل و فصل اوضاع در خاورمیانه، بحث و گفتگو خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1268

به "دیپلمات روس: آذربایجان و ارمنستان هنوز آماده مذاکره نیستند، نشست شورای امنیت درباره خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات روس: آذربایجان و ارمنستان هنوز آماده مذاکره نیستند، نشست شورای امنیت درباره خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید