برترین کشورها برای مسافرت در زمستان

به گزارش مجله گرافیک، برای بسیاری، زمستان برترین زمان سال برای رفتن به مسافرت است. زمستان علاوه بر این که به خاطر جشن های کریسمس و تعطیلات سال نو مجذوب کننده است و امکان سرگرمی فراوانی را به گردشگران می دهد، دمای متفاوت هوا در این فصل نیز، افرادی که به سرگرمیات زمستانی مختلف علاقه دارند را به خود جذب می نماید. با این حال، رفتن به تعطیلات در زمستان مستلزم آن است که بدانید بهتر است کجا بروید و چه کاری انجام دهید.

برترین کشورها برای مسافرت در زمستان

در دنیا مکان هایی با جاذبه های گردشگری زیبا متناسب با فصل زمستان وجود دارد که بنا به سلیقه شما می توانند مقصد مناسب گردشگری برایتان باشند. قبل از خرید بلیط هواپیما با برترین کشورها برای مسافرت در زمستان آشنا می شوید.

فنلاند برترین مقصد برای مسافرت

زیبایی فنلاند در زمستان چیزی است که آن را باورنکردنی نموده و به یکی از برترین کشورها برای مسافرت در زمستان تبدیل می نماید. این کشور دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که در فصل زمستان می توان از آنها بازدید کرد. شهر رووانیمی و دریاچه سایما دو نمونه از این مکان های عالی است. رودخانه های زیبا و منطقه طبیعی قابل توجه در رووانیمی آن را مکانی برای قایقرانی، شنا و ماهیگیری نموده است. این مکان در زمستان تفریحگاه اسکی بازان و کسانی است که به برف علاقه دارند. شما می توانید سوار یک سورتمه با سگ شوید و یا سورتمه با گوزن های شمالی را یاد بگیرید، کیلومترها اسکی کنید و شفق های شمالی شگفت انگیز و خیره نماینده را تماشا کنید.

فنلاند برای بچه ها نیز بسیار مجذوب نماینده است، زیرا فضای هیجان انگیز کریسمس آنها را به وجد می آورد. دریاچه سایما مکان زیبایی نیز برای بازدید است. دریاچه سایما به علت عرض بسیار زیاد به دریاچه هزار جزیره با مساحتی در حدود 1350 کیلومتر مربع معروف است. هلسینکی مرکز فنلاند دارای هزاران پیست اسکیت روی یخ، جهتهای اسکی و تپه هایی است که به نظر می رسد به طور خاص برای سورتمه سواری ساخته شده اند.

زمستان زیبای روسیه را بازدید کنید

بسیاری از گردشگران به خاطر زیبایی، تاریخ و منحصربه فرد بودن روسیه از این کشور بازدید می نمایند. با این حال، ویژگی دیگری روسیه که به همان میزان مهم است، زیبایی زمستانی آن است که اینجا را به یکی از برترین کشورها برای مسافرت در زمستان تبدیل نموده است. هنگام بازدید از روسیه، باید در نظر داشت که چندین مکان ویژه در این کشور وجود دارند که گردشگران را در فصل زمستان شگفت زده می نماید. به قول معروف روسیه بدون مسکو وجود ندارد. در زمستان، کل شهر مسکو منظره زیبایی برای تماشا است. تصاویر برف و یخ حیرت انگیز است و زیبایی تپه های گنجشکی که یکی از بلندترین مکان ها مسکو است، گردشگران را شگفت زده می نماید.

جاذبه گردشگری دیگری که باید در نظر گرفت، دریاچه معروف بایکال در جنوب سیبری است که بزرگ ترین دریاچه های آب شیرین دنیا است. این دریاچه با مساحت بیش از 31 هزار متر مربع، در زمستان یخ می زند و یک شیشه یک تکه بزرگ و شفاف روی زمین درست می نماید. بدون تردید سومین مقصد تعطیلات زمستانی در روسیه باید سنت پترزبورگ باشد. بعضی ادعا می نمایند که بازدید از سن پترزبورگ در زمستان مانند سفر به یک رمان روسی است.

کانادا کشوری برای مسافرت در زمستان

کانادا مکانی زیبا و آرام و یکی از برترین کشورها برای مسافرت در زمستان است. قبل از تهیه بلیط هواپیما خارجی با کانادا آشنا شوید. در این کشور مکان های زیادی مانند ویسلر وجود دارد که جایی محبوب برای اسکی بازان بوده و نه تنها زیباست، بلکه مکانی برای ورزش نیز هست. آبشار نیاگارا در انتاریو با ریزش یخ در زمستان و رنگ های زیبایی که در شب در نور شهر به نمایش می گذارد، بسیار مجذوب نماینده است. یکی دیگر از مکان های عالی برای بازدید در کانادا در فصل زمستان، شهر قدیمی کبک است که زادگاه کارناوال زمستانی معروف کبک است. این کارناوال هر ماه فوریه (بهمن) برگزار می گردد و مکانی زیبا برای تماشا فرهنگ و زندگی مردم کانادا است. در کبک چندین هتل با محیطی زیبا و با قیمت های ارزان وجود دارد.

مسافرت به اتریش

اتریش کشور زیبایی ها، موسیقی و به طور کلی هنر است که آن را به یکی از برترین کشورها برای مسافرت در زمستان تبدیل می نماید. نخستین جایی که هنگام بازدید از اتریش باید به آن بروید، شهر وین است که به عنوان یک مرکز مهم کریسمسی در اروپا شناخته شده است. زیبایی وین در موسیقی و خیابان هایی است که زیر برف کاملاً سفیدپوش می شوند. وقتی به تعطیلات در منطقه روستایی اتریش فکر می کنید، جایی بهتر از اوبرایچوالد وجود ندارد. یک منطقه دنج و خلوت با زیبایی های زمستانی که این ویژگی ها باعث شده تا مکانی برای کسانی باشد که می خواهند از سروصدای شهر دور بمانند. شهر سالزبورگ یکی از شهرهای مهم موسیقایی است که هم به خاطر موسیقی و هم رنگش معروفیت دارد. در این شهر اپرای معروفی وجود دارد که می توانید به تماشای آن بروید. این شهر بعلاوه زادگاه ولفگانگ موتزارت است.

سفر به استونی در زمستان

استونی کشوری با بیش از 1500 جزیره و جنگل های زیبا است. منظره زمستانی این کشور رودخانه ها و نهرهای بی نظیری هستند که اینجا را به یکی از برترین کشورها برای مسافرت در زمستان تبدیل می نمایند. تالین مرکز استونی است که می توان گفت که از بالا تا پایین آن پوشیده از برف است. جدا از اینکه تالین یک شهر باستانی است که بخش هایی از آن میراث دنیای یونسکو هستند، برترین بازارهای کریسمسی را نیز در خود دارد. یکی دیگر از مکان های فوق العاده برای بازدید شهر جزیره هیوما با سواحل و دریاچه های زیبای آن است. شهر در زمستان مانند بهشت است. نوری که شب ها همه جا پهن می گردد، رنگین کمانی روی برف درست می نماید که یک منظره بی نظیر و رویایی است. تماشا شهر هیوما برای هر گردشگری که در زمستان به استونی سفر می نماید، لازم است.

سفر زمستانی به آمریکا

آمریکا نه تنها کشوری با قدرت و پیشرفت مالی است، بلکه کشوری با زیبایی های استثنایی و یکی از برترین کشورها برای مسافرت در زمستان نیز هست. چندین مکان در آمریکا حتی حرفه ای ترین گردشگران را شگفت زده می نماید. یکی از این مکان های تماشای شهر وایتفیش در استان مونتانا است. شهر مملو از کوه هایی است که در زمستان سفید می شوند و حس و حال فیلم کریسمس را به شهر می دهند. اگر در پی دریاچه تماشای زیبایی در زمستان باشید، می توانید به دریاچه تاهو در سیرا نوادا بروید. تماشای درختان پوشیده از برف که اطراف دریاچه و روی کوه قرار دارند، نفس گیر و تماشای است. پارک ملی غار ماموت در کنتاکی نیز مکان زیبایی برای بازدید در زمستان است، زیرا باید از تونل های زیرزمینی پارک با حال و هوای زمستانی اش عبور کنید. در کشور پهناور مکان های دیگری مانند شهر میدوی در استان لوئیزیانا، استان زیبای یوتا با منظره ها تماشای و فراموش نشدنی آن، دره جکسون هول در استان وایومینگ و یخچال ماتانوسکا در آلاسکا نیز برای بازدید وجود دارد.

ایسلند برترین کشور برای زمستان

همانطور که از نام آن پیداست، ایسلند خانه یخ و محل دریاها، رودخانه ها و نهرهای وسیع و آزاد است. در ایسلند چندین مکان گردشگری زیبا وجود دارد که اینجا را به یکی از برترین کشورها برای مسافرت در زمستان تبدیل می نماید. اگر در زمستان قصد سفر به ایسلند را دارید، بازدید از آبشار و یخچال طبیعی اسوینه فالس یاکوت گلیسیر واقع در پارک ملی به همین نام را از دست ندهید. تماشای این آبشار در زمستان به علت برف های زیبای اطراف آن بسیار تماشای است. بعلاوه بازدید از محل غرق شدن هواپیما در ساحل سولهایماساندور بسیار عالی است. از زمان سقوط هواپیما، گردشگران در فصل زمستان از این مکان تماشا می نمایند تا ترکیب زیبا، رنگارنگ و شگفت انگیز برف و هواپیما را ببینند و عکس های زیبا بگیرند. بسیاری از گردشگران نیز از شبه جزیره اسنافلزنس به علت زیبایی آن که مکانی عالی برای گرفتن عکس و فیلم است، تماشا می نمایند. ایسلند مکانی بسیار امن برای سفر است و چندین هتل خوب دارد که می توانید در آنها به راحتی اقامت کنید.

هلند

کشور هلند یک مکانی عالی است که گردشگران در تمام فصول از آن بازدید می نمایند اما در عین حال دارای جاذبه هایی است که آن را به یکی از برترین کشورها برای مسافرت در زمستان تبدیل می نماید. هنگام بازدید از هلند، ابتدا باید جشنواره ها را در نظر بگیرید. یکی از آنها جشنواره دیکنز است که به یاد چارلز دیکنز نویسنده انگلیسی، با بازآفرینی زندگی قرن نوزدهمی در خیابان ها برگزار می گردد. مردم مانند شخصیت های کتاب های چارلز دیکنز لباس می پوشند و هر ساله گردشگران زیادی برای این جشنواره از شهر دیفنتر، که قدیمی ترین شهر این کشور است، تماشا می نمایند. در حقیقت شما با رفتن به این جشنواره درون تمام رمان های چارلز دیکنز راه می روید که این موضوع، شهر دیفنتر را در رقابتی تنگاتنگ با سن پترزبورگ قرار می دهد.

نروژ

نروژ کشوری با جاذبه های عالی برای گردشگری و ماجراجویی و یکی از برترین کشورها برای مسافرت در زمستان است. اولین جایی که باید در نظر گرفت شهر اسلو است، جدا از اینکه مرکز تماشای کشور نروژ است، چندین مکان برای اسکی و اسکیت نیز در آن وجود دارد. در این شهر می توانید از خانه اپرای اسلو نیز تماشا کنید. سفر به نروژ بدون بازدید از برگن کامل نمی گردد. بسیاری آن را دومین مرکز کشور می دانند. در برگن، چندین موزه و ساختمان هایی با معماری ویژه، مانند ساختمان های چوبی سنتی که در هیچ کشور دیگری در دنیا نمی توان آنها را یافت، وجود دارد.

اسلوونی

کشوری که هر گردشگری نباید از دست بدهد اسلوونی است. اولین جایی که باید از آن تماشا کنید دریاچه بلد است. بسیاری ادعا می نمایند که این زیباترین مکان در اسلوونی است. به علت این که در طول زمستان سطح آینه مانند آن که جنگل و کوه را نشان می دهد، افراد زیادی را به اینجا می کشاند. لیوبلیانا یکی دیگر از مکان های زیبا برای بازدید است. علاوه بر اینکه این شهر مرکز اسلوونی است، به خاطر بازار کریسمسی اش در کنار رودخانه نیز معروفیت دارد. دریاچه بوهینج هم مکانی عالی برای بازدید هر گردشگری است. این دریاچه بزرگترین دریاچه اسلوونی است و در زمستان تصویر افراد را مانند یک آینه منعکس می نماید.

ژاپن

مردم ژاپنی از فصل زمستان استقبال می نمایند زیرا زمانی که برف می بارد، منظره ها زیبا و درخشان می شوند و امکان عکاسی عالی برای کسانی که در جست وجوی برترین کشورها برای مسافرت در زمستان هستند، فراهم می نمایند. روستای شیراکاوا گیفو یک میراث دنیای یونسکو است که خانه های سنتی آن در زمستان غوغا می نمایند. یکی دیگر از جاذبه های ژاپن شهر اتارو است که میزبان جشنواره سالانه برف ساپورو بوده و شهری است که بیشترین بارش برف را در کشور دارد. یکی دیگر از جاذبه های زمستانی در ژاپن، نمایش های نوری است که کل خیابان ها و پارک ها را با درخشش رنگارنگ در تعطیلات تزئین می نمایند.

اسلواکی

درست است که جهت رشته کوه های آلپ به کشور اسلواکی نمی رسد، اما این کشور کوچک در اروپای مرکزی هنوز هم قله های زیادی دارد که آن را به یکی از برترین کشورها برای مسافرت در زمستان تبدیل می نمایند. گردشگران می توانند در کوه های تاتراس که دارای تعداد زیادی پیست اسکی در سطح دنیای هستند، اسکی نمایند و به یاد داشته باشند که کسری از قیمت استراحتگاه های فرانسه و سوئیس را پرداخت می نمایند. یک کابین اجاره کنید و چند روزی را در کوهستان بگذرانید. در اینجا از انواع فعالیت ها مانند اسکی، سورتمه سواری با سگ و اسکی با کفش برفی لذت خواهید برد.

دانمارک

اگر در خصوص فضای دنج دانمارک چیزی نشنیده اید، فصل زمستان برترین زمان برای تجربه آن است. آرامش عمیق، دانمارک را به یکی از برترین کشورها برای مسافرت در زمستان تبدیل می نماید زیرا دانمارکی ها دوست دارند زمستان خود را در فضایی گرم و دلپذیر بگذارنند. دانمارک کوچک ترین کشور اسکاندیناوی است که سهم عادلانه ای از برف زمستانی دریافت می نماید و مردم در زمان تعطیلات به جشن و پایکوبی می پردازند. جشن ها به مدت یک ماه تمام طول می کشد و مراسم اصلی جشن در 24 دسامبر یعنی شب کریسمس و تولد عیسا مسیح برگزار می گردد. به هر کجا که نگاه کنید بازارها، نمایشگاه ها و مراسم شادی برپاست. خوراکی های بسیار خوشمزه ای انتظار گردشگران را می کشد و فرصتی برای امتحان کردن غذاهای دانمارکی را به آنها می دهد.

منبع: چمدان
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2067

به "برترین کشورها برای مسافرت در زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین کشورها برای مسافرت در زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید