موضع دولت جدید یونان عاقلانه است؛ شکست کامل سیاست های تحمیلی اروپا به آتن

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران: یک کارشناس برجسته آلمانی موضع جدید دولت یونان را کاملا عاقلانه دانسته و با تاکید بر اینکه سیاست های تحمیلی اروپا به آتن کاملا شکست خورده است گفت یونان حق دارد که دیگر نمی خواهد به سیاست های ریاضتی ادامه دهد.

موضع دولت جدید یونان عاقلانه است؛ شکست کامل سیاست های تحمیلی اروپا به آتن

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دکتر هاینر فلاسبک از کارشناسان مهم اقتصادی و از اساتید دانشگاه این کشور در آلمان در بخشی از مصاحبه با روزنامه تاگس آنسایگر گفت که موضع دولت یونان عاقلانه است و اگر موضع گیری ناعاقلانه ای وجود دارد از طرف دولت آلمان است. یونان در اصل خواهان توقف یک سیاست شکست خورده است.

سیاستی که در پنج سال اخیر از طرف طلبکاران یونان به این کشور تحمیل شد کاملا شکست خورده است. این سیاست ها به قویترین سقوط اقتصاد یک کشور که ما از زمان رکود بزرگ مشابه آن را ندیده ایم منجر شده است. این سیاست ها در یونان حالت های فاجعه باری را ایجاد نموده است.

این کارشناس معروف آلمانی در بخش دیگری از این مصاحبه خاطر نشان کرد که دولت یونان کاملا حق دارد که دیگر نمی خواهد اصلاحات سخت را در پیش گیرد. آلمان کاملا در اشتباه است و موضع گیری بجایی ندارد. برلین از آنجایی که نمی تواند اعتراف کند که در پنج سال اخیر کاملا اشتباه نموده است در یک موقعیت بی معنی و مزخرف باقی مانده است. تنها چیزی که ما می توانیم امروز به آن امیدوار باشیم این است که بروکسل، رم و پاریس بهتر درک نمایند که چه رویکرهای اشتباهی در پیش گرفته شده است.

وی اضافه نمود: وقتی بعد از پنج سال یک اقتصاد این گونه سقوط نموده و به عنوان واکنش به این مسئله یک دولت جدید در این کشور روی کار آمده تا رویکرد دیگری را در پیش گیرد بنابراین ما نمی توانیم بگوییم که برای ما هیچ فرقی نمی کند که نتیجه انتخابات چه بوده است و ما به سیاست های بی معنی خود ادامه می دهیم.

دکتر هاینر فلاسبک در ادامه گفت: از سال 2010 یونان هیچ سیاست مستقلی را در پیش نگرفته و همه چیز از طرف تروئیکای اروپایی به یونان دیکته شده است و آتن مرحله به مرحله بزرگترین کاهش دستمزدها در بین کشورها اروپایی را اجرایی نموده است که نتیجه آن فاجعه بار بوده است. تئوری تروئیکا این بود که ما با کاهش دستمزدها بر بیکاری غلبه نموده و رشد اقتصادی ایجاد کنیم. این تئوری اساسا غلط است.

وی در ادامه به وضعیت خوب اقتصادی و سرمایه گذری در یونان قبل از ظهور بحران اقتصادی در این کشور اشاره نموده و در بخش دیگری از این مصاحبه نسخه تروئیکا همچنین برای کشورهای بحران زده دیگر منطقه یورو از جمله اسپانیا، پرتغال و ایرلند را ناکار آمد توصیف کرد.

این کارشناس آلمانی برلین را مسئول رنج کشورهای منطقه یورو در سایه وضعیت اقتصادی سخت دانسته و ابراز امیدواری کرد که فرانسه و ایتالیا موضع عاقلانه ای را برای حل این بحران اتخاذ نمایند.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه شرایط در دیگر کشورهای منطقه یورو بخصوص فرانسه و ایتالیا را هم فاجعه بار توصیف نموده و گفت: همه این کشورها به پیشنهادات مثبت و نه سیاست های ریاضتی احتیاج دارند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 364

به "موضع دولت جدید یونان عاقلانه است؛ شکست کامل سیاست های تحمیلی اروپا به آتن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع دولت جدید یونان عاقلانه است؛ شکست کامل سیاست های تحمیلی اروپا به آتن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید