ثبت 9300 شرکت در جزیره کیش با یک کد ملی، هشدار به دولت درباره افزایش مناطق آزاد

به گزارش مجله گرافیک، رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بیش از 9 هزار شرکت در جزیره کیش ثبت شده است در حالی که 9300 مربوط به یک کد ملی است. 2800 چرونده مربوط به یک آپارتمان است.

ثبت 9300 شرکت در جزیره کیش با یک کد ملی، هشدار به دولت درباره افزایش مناطق آزاد

به گزارش خبرنگار قضایی خبرنگاران، ناصر سراج در ادامه گفت وگوی زنده تلویزیونی خود با بیان اینکه شرایط دریافت حقوق 602 مدیر را در سراسر کشور راستی آزمایی کردیم، درباره اینکه کدام دستگاه بیشترین پرداختی ها را در این زمینه داشته است گفت: کار فوق العاده سنگینی است و نمی توان بدون تحقیق اظهارنظر کرد که کدام سازمان یا نهاد بیشترین پرداختی ها را داشتند. حدود یک ماه تمام فقط روی این 600 نفر تمرکز داشتم.

وی درباره اینکه تا به امروز چه میزان از این مبالغ به بیت المال بازگشته است گفت: درباره صندوق توسعه بیش از یک میلیارد برگشت، دو سه نفر دیگر هم دیروز قول دادند که برگشت داده گردد. دیروز دولت خاطرنشان کرد که خودمان وارد می شویم و دریافت می کنیم. البته بعضی از این افراد خودشان گفتند فلان مبلغ را زیاد گرفته ایم و برمی گردانیم که قطعا ما آنالیز خواهیم کرد که دریافتی های غیر مجاز را کامل عودت داده اند یا خیر.

وزیر اقتصاد به خاطر برکناری 9 مدیر متخلف، تحت فشار قرار خواهد گرفت

سراج با بیان اینکه وزیر اقتصاد 9 مدیر را برکنار کرد و بدانید که قطعا به همین دلیل تحت فشار قرار می گیرد ادامه داد: خوشبختانه قاطعانه عمل کرد و دیروز عذرخواهی هم کرد. الان هم در حال بازگرداندن پول ها هستند و آقای طیب نیا به من گفت به این کار ادامه می دهم و جاهایی که به این نتیجه برسم که مدیری غیرقانونی دریافت نموده، حتما برخورد خواهم کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: هر دو قوه مجریه و مقننه در حال نگارش قانون برای رفع مسائل هستند که من از هر دو قوه می خواهم که خیلی عجله ننمایند و با آرامش قانونی وضع نمایند که جامع باشد و با توجه به عزم روسای قوا مسائل فعلی رفع گردد. ما مردم نجیب و شریفی داریم که به مسئولان اعتماد دارند. عزم برای اقدام جزم هستند و روسای سه قوه در این زمینه اتفاق نظر دارند.

وی ادامه داد: آخرین جلسه هیئت امنایی که داشتیم که باعث استعفا شد، تقریبا اعضایی که آنجا بودن با رفتن این مدیران مخالف بودند و دلایل مختلفی داشتند اما من به رئیس جمهور گزارشی دادیم که ایشان قبول کردند که این افراد باید بفرایند. قول هم دادند که قانون قبلی را ابطال نمایند. قوه قضاییه هم با تمام وجود در میدان است. کسانی که مرتکب جرم شده اند در اسرع وقت مجازات شوند اما مشکل قضات قانون است و اگر مواردی که بتوانیم جنبه کیفری بدهیم را حتما مجازات می کنیم و اگر نتوانیم به ناچار تبرئه می شوند.

سراج درباره اینکه چه زمانی گزارش کاملی از این پفراینده ارائه خواهد شد گفت: من چون قاضی هستم نمی توانم قول بدهم. پفراینده خیلی گسترده است و نمی توانم تاریخ مشخص کنم؛ به همه قضات در سراسر کشور اعلام نموده ام که آنالیز نمایند. خیلی از برنامه های سالانه سازمان بازرسی را برای این موضوع متوقف نموده اند و ممکن است برنامه های دیگر را با کندی روبه رو کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه این موضوع، به تخلف یکی از دانشگاه ها برای وارد کردن چند دستگاه خودروی خارجی به کشور اشاره نمود و گفت: یکی از دانشگاه ها می خواست چند دستگاه تویوتا وارد کشور کند ما ورود کردیم. اما این دانشگاه بر رویه خود اصرار کرد و برای خرید این خودروها ابتدا اقدام به اخذ وام از یک بانک کرد و بعد این وام را به یک موسسه خیریه داد تا در نهایت این موسسه خیریه اقدام به وارد کردن این خودروها کند. این فرایند نشان دهنده عمق پیچیدگی وقوع بعضی تخلفات است.

سراج همچنین با اشاره به بعضی تخلفات در مناطق آزاد گفت: بیش از 9 هزار شرکت در جزیره کیش ثبت شده است در حالی که 9300 مربوط به یک کد ملی است. 2800 چفراینده مربوط به یک آپارتمان است. معلوم است که اینها کارشان صدور فاکتور صوری و فرار از مالیات است. دولت هم لایحه دو فوریتی داده که 12 مناطق آزاد تاسیس گردد که اگر بگردد یک سال دیگر من باید دوباره به برنامه شما بیایم و جواب بدهم که چه نموده ایم.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1067

به "ثبت 9300 شرکت در جزیره کیش با یک کد ملی، هشدار به دولت درباره افزایش مناطق آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت 9300 شرکت در جزیره کیش با یک کد ملی، هشدار به دولت درباره افزایش مناطق آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید