تداوم تظاهرات جلیقه زردها در فرانسه

به گزارش مجله گرافیک، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، جنبش اعتراضی به اوضاع مالی فرانسه و سیاست های دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهوری این کشور موسوم به جلیقه زردها، در شصت وچهارمین هفته پیاپی امروز نیز در شنبه سیاه دیگری برگزار گردید.

تداوم تظاهرات جلیقه زردها در فرانسه

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنیدو در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

تصاویر ارسالی توسط این شبکه تلویزیونی نشان از حضور گسترده مردم به ویژه در پاریس پایتخت این کشور و مون پلیه حکایت دارد.

بر اساس اعلام اسپوتنیک، در تظاهرات گسترده این هفته همچنین اتحادیه های کارگری نیز به جلیقه زردها پیوسته اند تا از این طریق به سیاست جدید ماکرون در مورد قانون بازنشستگی اعتراض نمایند.

پلیس در شهر مون پلیه برای متفرق کردن تظاهرات نمایندگان از گاز اشک آور و خودروهای آب پاش استفاده کرد.

معترضین (جلیقه زردها) با انتخاب روزهای شنبه و نامگذاری آن با عنوان شنبه سیاه اعتراضات خود را در هر هفته پیگیری می نمایند.

جنبش اعتراضی جلیقه زردهای فرانسه از 17 ماه نوامبر سال 2018 میلادی و در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر افزایش قیمت سوخت و کاهش مالیات ثروتمندان شروع شد ولی به مرور مطالبات آنها رو به افزایش است.

مجلس فرانسه چندی پیش لایحه ضد خرابکاری دولت فرانسه که با هدف تشدید برخورد با اقدامات مخرب معترضان تدوین شده بود را تصویب کرد؛ اما این قانون از سوی شورای قانون اساسی فرانسه رد شد.

جلیقه زردها معتقدند ارائه این لایحه از سوی دولت ماکرون نشان دهنده روحیه دیکتاتوری وی است لذا این افراد خواستار استعفای او هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 825

به "تداوم تظاهرات جلیقه زردها در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم تظاهرات جلیقه زردها در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید