مصوبات ستاد بحران کرمان در هیأت دولت مطرح می گردد، مخبر: از صبوری مردم سیل زده خجالت کشیدیم

به گزارش مجله گرافیک، معاون اول رئیس جمهور گفت: مصوبات ستاد بحران استان کرمان در هیأت دولت مطرح می گردد.

مصوبات ستاد بحران کرمان در هیأت دولت مطرح می گردد، مخبر: از صبوری مردم سیل زده خجالت کشیدیم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور امشب در ستاد مدیریت بحران استان کرمان اظهار کرد: شرایطی که در خانه ها و منازل و زیرساخت ها هست، باید به سرعت حل گردد.

وی با بیان اینکه حتما وام ها را استمهال خواهیم کرد و یاری های بلاعوضی را سامان خواهیم داد و ساخت منازل هم به سرعت با یاری بنیاد مسکن ان شاءالله آغاز به کار خواهد نمود، اضافه نمود: بحث آبی که در چند صد روستا بود هم با مشارکت بین ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفین، وزارت نیرو و استانداری به سرعت دنبال خواهد شد و حتما باید طی هفته آینده تفاهم نامه انجام گردد.

معاون اول رئیس جمهور توضیح داد: در ارتباط با اثاثیه منازل هم با فوریت تهیه و در اختیار مردم قرار گیرد. دام سبک هم یک هزار رأس ستاد اجرایی تهیه و در اختیار خسارت دیدگان قرار دهد.

وی اضافه نمود: موضوع سیل بند هم به وسیله وزارت جهاد کشاورزی و ... پیگیری می گردد؛ چرا که کار بسیار لازمی ست؛ هم هوایی و هم روی نقشه دیدیم این 100 کیلومتر اگر سیل بند تعبیه گردد همه این شهر های پایین دست از این شرایط در امان می مانند و حتما باید شکل بگیرد و 20 میلیارد تومان هم برای سازمان بودجه باید مستند گردد.

مخبر با اشاره به اینکه رودخانه ها هم باید یاری گردد با یاری وزارت نیرو لایروبی انجام گردد، اضافه نمود: در بحث آبخیزداری و آبخوان داری نیز برنامه ای باید تنظیم گردد و به دولت بیاید؛ چرا که فراموش شده و ما از آن مرتب آسیب می بینیم و در خیلی از استان ها این وضع را داریم و این سوءمدیریت در حد اعلای خودش در سطح کلان است.

وی اظهار داشت: استمهال وام کشاورزان حتما حداقل دو سال به وسیله استاندار درخواست گردد تا در دولت انجام گردد، با استفاده از تسهیلات قرض الحسنه بنیاد برکت یک هزار طرح اشتغالزایی کوچک در این منطقه ها که دارای استعداد های خیلی خوبی است اجرا گردد و بستر خیلی خوبی است برای اجرای طرح های اشتغالزایی با حداقل 50 میلیارد تومان بنیاد برکت که عملیاتی گردد.

معاون اول رئیس جمهور یادآور شد: محل نگهداری دام اکثرا از بین رفته و باید نهاد ها و دولت یاری نمایند تا ساماندهی گردد.

مخبر در جمع خبرنگاران در مورد تصمیمات دولت نیز گفت: از اقدامات مسؤولان و از صبوری مردم سیل زده تشکر می کنیم، بازدید هوایی از شهر هایی که نتوانستیم و بعلاوه بازدید میدانی انجام شد و در بعضی شهر ها حضور پیدا کردیم.

وی ادامه داد: مردم آسیب های زیادی دیدند، منازل، دام و کشاورزی مردم و روز های سختی را می گذرانند و ما موظف هستیم به سرعت به این شرایط رسیدگی کنیم؛ خصوصاً بعضی منازل با تعمیرات جدی امکان سکونت دارند که باید فوری انجام گردد.

معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد: تصمیمات خوبی در بحث بازسازی قنوات، لایروبی رودخانه ها، استمهال وام ها اعطای وام های بلاعوض، تعمیر مسکن و... گرفته شد و امیدواریم به سرعت در جمع بندی مناسبی به مردم یاری کنیم.

وی توضیح داد: از صبوری مردم خجالت کشیدیم در کنار خساراتی که دیده بودند، اما با یک حوصله و توضیح صدری مسائل خود را عنوان کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2066

به "مصوبات ستاد بحران کرمان در هیأت دولت مطرح می گردد، مخبر: از صبوری مردم سیل زده خجالت کشیدیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبات ستاد بحران کرمان در هیأت دولت مطرح می گردد، مخبر: از صبوری مردم سیل زده خجالت کشیدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید