بحران قبرس موجب تشدید رکود مالی یونان خواهد شد

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران : رئیس بزرگترین اتحادیه تجاری یونان هشدار داد بحران قبرس موجب تشدید رکود مالی یونان در امسال میلادی خواهد شد.

بحران قبرس موجب تشدید رکود مالی یونان خواهد شد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ دیمیتریس داسکالوپلوس رئیس بزرگترین اتحادیه تجاری یونان تاکید نمود یونان به صورت مستقیم از تاثیرات منفی بحران مالی و بدهی قبرس متضرر خواهد شد و بر اساس بعضی برآوردها بحران قبرس موجب کاهش یک درصدی رشد مالی یونان خواهد شد.

یونان برای ششمین سال متوالی با رکود مالی روبرو است و این در حالی است که دولت آتن میخواهد با اجرای سیاست های ریاضتی میزان بدهی ها و کسری بودجه خود را کاهش دهد. دولت یونان مجبور است برای جلب نظر وام دهندگان بین المللی سیاست های ریاضت مالی و مالی را اجرا کند.

یونان با نرخ بیکاری 26 درصدی روبرو است که بالاترین رکورد در بین کشورهای عضو یورو به شمار می رود. دولت یونان پیش بینی نموده است که رشد مالی این کشور سال جاری بیش از 4.5 درصد کاهش خواهد یافت.

فراوری ناخالص داخلی یونان از سال 2008 تا کنون بیش از یک چهارم کاهش داشته است. این عمیق ترین رکود مالی یونان در دوران صلح و آرامش این کشور به شمار می رود.

اتحادیه اروپا در شرایطی حاضر به پرداخت یاری مالی 10 میلیارد یورویی به قبرس شده است که این کشور مجبور است برای جلب نظر مساعد اروپا و صندوق بین المللی پول، مالیات بر پس اندازهای بانکی بیش از 100 هزار یورو را افزایش دهد.

قبرس 9 درصد صادرات یونان را تشکیل می دهد. بانک مرکزی یونان نیز پیش از این هشدار داده بود که بحران قبرس می تواند موجب کاهش 0.35 درصدی رشد مالی یونان گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 327

به "بحران قبرس موجب تشدید رکود مالی یونان خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران قبرس موجب تشدید رکود مالی یونان خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید