آتن با وام دهندگان بین المللی همکاری نخواهد کرد

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران: وزیر دارایی یونان تاکید نمود که دولت این کشور با وام دهندگان بین المللی همکاری نخواهد کرد و به دنبال تمدید برنامه نجات مالی نیز نخواهد بود.

آتن با وام دهندگان بین المللی همکاری نخواهد کرد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یانیس واروفاکیس وزیر دارایی جدید یونان در سخنانی توضیح داد که نخستین اقدام ما به عنوان دولت این خواهد بود که به همکاری با برنامه نجات مالی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول ادامه نخواهیم داد و درخواستی نیز برای تمدید این برنامه نخواهیم داشت.

رئیس یورو گروپ و وزیر دارایی هلند که برای دیدار و مذاکره با مقام های یونانی در آتن به سر می برد، تاکید نموده است که دو طرف پیش از خاتمه مهلت اجرای برنامه نجات مالی در 28 فوریه، در مورد اینکه اقدام بعدی چه باشد، تصمیم گیری خواهند کرد.

وزیر دارایی یونان نیز گفت: به رئیس یورو گروپ اطمینان داده است که آتن میخواهد تا اصلاحات را برای ساختن یک اقتصاد رقابتی تر اجرا کند ولی اجرای برنامه هایی را که موجب ایجاد بحران گردد، قبول نخواهد کرد.

رئیس یورو گروپ نیز توضیح داد که در دیدار با مقام های دولت جدید یونان، از آنها خواسته است تا به مفاد توافقنامه کنونی بین یونان و منطقه یورو، احترام بگذارند. وی نسبت به اتخاذ هرگونه اقدام یکجانبه از سوی دولت یونان هشدار داده است.

حزب سیریزا به رهبری آلکسیس تسیپراس در انتخابات اخیر یونان به پیروزی رسیده و قول داده است تا اجرای برنامه های ریاضتی را متوقف کند. یونان در شش سال گذشته با کاهش متوالی فراوری ناخالص داخلی روبرو شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 373

به "آتن با وام دهندگان بین المللی همکاری نخواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتن با وام دهندگان بین المللی همکاری نخواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید