اپیدمی چینی صادرات گاز آمریکا را زمین می زند

به گزارش مجله گرافیک، شرایط صادرکنندگان گاز با شیوع ویروس کرونا که باعث ریزش شدید قیمتهای جهانی شده است، وخامت بیشتری پیدا کرد.

اپیدمی چینی صادرات گاز آمریکا را زمین می زند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، صادرنمایندگان LNG آمریکا پیش از این به دلیل افت قیمتها که ناشی از اشباع عرضه بازار دنیای و هوای گرم تر از حد معمول زمستان بود، تحت فشار قرار داشتند و اکنون شیوع ویروس کرونای چینی فراوری صنعتی در سراسر چین را در معرض اختلال جدی قرار داده و قیمت LNG در بازار آسیا را به رکورد پایینی رسانده است.

مشتریانی مانند شرکتهای بازرگانی کالا در مواجهه با چشم انداز شرایط عدم پوشش هزینه های فروش ممکن است، حاضر نشوند محموله های آمریکایی را بارگیری نمایند و لغو برنامه های بارگیری ممکن است باعث گردد اپراتورهای پایانه صادرات LNG مجبور شوند به دلیل پر شدن سطح مخازنشان، فراوری این سوخت را محدود یا تعطیل نمایند.

چنین اتفاقی ضربه بزرگی به صنعت نوپا و رو به توسعه LNG آمریکا خواهد بود. پایانه های صادرات جدید که از مریلند تا تگزاس ساخته شده اند، آمریکا را به یکی از بزرگترین صادرنمایندگان LNG دنیا تبدیل خواهند کرد و بازار مهمی برای فراوری رو به افزایش در مناطق شیل این کشور فراهم می نمایند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، چین در مدتی که درگیر جنگ تجاری با آمریکا بود، مستقیما LNG از آمریکا وارد نکرد اما خرید چین با نرخ پرشتابی رشد می نماید و کندی یا افت تقاضایش در سراسر بازار اثرگذار است. گفته می گردد واردنمایندگان دولتی LNG در چین در حال آنالیز اعلام شرایط اضطراری در مورد قراردادهای خریدشان هستند که این امر به منزله تشدید اشباع عرضه در بازار است.

بسیاری از کشورها در سراسر دنیا واردات LNG خود را افزایش می دهند، اما چین تا به امروز بزرگترین بازار رو به رشد بوده، زیرا دولت این کشور درصدد محدود کردن استفاده از زغال سنگ است. چین سال گذشته از کره جنوبی پیش افتاده و دومین خریدار بزرگ LNG دنیا پس از ژاپن شد. چین به تنهایی 44 درصد از کل افزایش واردات LNG دنیا را در سال گذشته به خود اختصاص داد.

صادرنمایندگان LNG آمریکا در حالی وارد سال 2020 شدند که صادراتشان بیش از 60 درصد در سال 2019 رشد کرد اما نگرانی های رو به رشدی نسبت به ضعیف شدن تقاضا و رقابت شدید وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 741

به "اپیدمی چینی صادرات گاز آمریکا را زمین می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپیدمی چینی صادرات گاز آمریکا را زمین می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید