استاد بزرگ شطرنج بانوان تغییر تابعیت خود را تکذیب کرد

به گزارش مجله گرافیک، به گزارش خبرنگار مهر، تغییر تابعیت غزل حکیمی فرد و ادامه فعالیت های این شطرنج باز با پرچم کشور سوئیس خبری بود که روز گذشته پیرامون وی در محافل خبری دست به دست شد.

استاد بزرگ شطرنج بانوان تغییر تابعیت خود را تکذیب کرد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

این در حالی است که حکیمی فرد تاکید دارد تغییر تابعیت نداده و صرفاً به خاطر ممنوعیت هایی که برای بازی در تیم ملی ایران دارد و مهیا شدن شرایط حضورش در مسابقات اروپایی، پرچم کشورش در فدراسیون دنیای را تغییر داده است.

این شطرنج باز کشورمان این موضوع را در پیج شخصی خود عنوان نموده است. در این مطلب آمده است:

اینجانب غزل حکیمی فرد استاد عظیم شطرنج بانوان و فارغ التحصیل از دانشگاه شهید بهشتی در رشته مهندسی کامپیوتر می باشم. به مدت سه سال جهت ادامه تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک در کشور سوئیس اقامت دارم که پیروز به اخذ مدرک فوق لیسانس از این دانشگاه شده ام و در حال حاضر به عنوان Research Assistant در این دانشگاه مشغول به کار می باشم.

در ضمنً اینجانب در طی سالیان متوالی بدون هیچ حاشیه ای، افتخار عضویت در تیم ملی شطرنج کشورمان در تمامی ده های سنی، از نونهالان تا بزرگسالان را داشته ام و افتخاراتی را در سطح آسیا و دنیا برای کشورم کسب نموده ام.

متأسفانه ادامه تحصیل من در کشور سوئیس با آئین نامه های قهرمانی کشور مغایرت داشته و بازیکنانی که در خارج از کشور اقامت دارند، امکان حضور در تیم ملی را ندارند. من استاد عظیم و بازیکن حرفه ای شطرنج هستم و در این مدت امکان حضور در تیم ملی کشورم را نداشتم. تغییر پرچم در فدراسیون دنیای به منزله تغییر تابعیت نیست بلکه امکانی برای حضور حرفه ای من در مسابقات شطرنج اروپا است.

لذا اینجانب تأکید می کنم تابعیت ایرانی داشته و هر گونه اظهار نظر در خصوص تغییر تابعیت خویش به دلایل سیاسی و غیره را تکذیب می نمایم.

به گزارش خبرنگار مهر، غزل حکیمی فرد پیشینه همراهی تیم ملی شطرنج بانوان ایران در رویدادهایی ماند المپیاد دنیای 2010 را دارد. وی قهرمانی کشور را هم در کارنامه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 8 شهریور 1401 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1159

به "استاد بزرگ شطرنج بانوان تغییر تابعیت خود را تکذیب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاد بزرگ شطرنج بانوان تغییر تابعیت خود را تکذیب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید