یک نامه مهم از سوئیس، الزام ورود زنان به تمام مسابقات فوتبال

به گزارش مجله گرافیک، به گزارش خبرنگاران، در صفحه ورزشی امروز روزنامه شرق نامه فیفا به فدراسیون فوتبال منتشر شده که در آن تاکید شده زنان در همه مسابقات فوتبال باید وارد استادیوم شوند.

یک نامه مهم از سوئیس، الزام ورود زنان به تمام مسابقات فوتبال

پیشتر ادعا می شد تنها در بازی های ملی آن هم بازی هایی که زیر نظر فیفا برگزار می گردد زنان اجازه ورود به استادیوم را دارند. حالا در این نامه تاکید شده درهای استادیوم ها در همه بازی های ملی، لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر فوتبال ایران باید به روی زنان باز گردد.

در متن این نامه آمده است:

آقای رئیس/ سرپرست موقت

طی ماه های اخیر، سازمان های ما پیشرفت های زیادی را در خصوص سرانجام دادن به موضوع ورود زنان به استادیوم ها در ایران رقم زدند. در تاریخ 10 اکتبر 2019، ما لحظه ای تاریخ را تجربه کردیم، زمانی که چندین هزار زن توانستند بلیت بخرند و یک بازی مهم فوتبال را در کشور ایران، برای اولین بار بعد از حدود چهار دهه دیدن نمایند. این گام مهم با کوشش های فوق العاده حرفه ای تیم فدراسیون فوتبال ایران و مقامات مربوطه امکان پذیر شد، اتفاقی که بابت آن تشکر خودمان را از شما و از دولت شما بار دیگر ابراز می کنیم.

در تاریخ 10 دسامبر 2019، هیئتی از فیفا به ایران آمدند تا در خصوص پیداکردن راهی برای بازشدن درِ استادیوم ها برای زنان در ایران، بحث و گفتگو نمایند. راهی که بر مبنای تجربه پیروز 10 اکتبر 2019 تحقق پیدا کند. در آن جلسه تعهدات زیر از سوی معاون وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون فوتبال ایران مورد موافقت نهاده شد:

زنان اجازه خواهند یافت تا در تاریخ 26 مارس 2020 در مسابقه تیم ملی ایران مقابل هنگ کنگ در استادیوم آزادی حضور یابند، با افزایش چشمگیر تعداد جایگاه های در دسترس برای زنان در مقایسه با مسابقه 10 اکتبر 2019.

زنان اجازه خواهند یافت تا در همه مسابقات آینده لیگ قهرمانان آسیا که در ایران برگزار می گردد حضور یابند.

زنان اجازه خواهند یافت تا در همه بازی های ملی و بازی های لیگ خلیج فارس از ماه ژوئن 2020 حضور یابند.

موضع قطعی فیفا همچنان این است که فرایند تحول باید طبق توافق صورت گرفته ادامه یابد و من تمایل دارم به شما مجددا بابت حمایت کامل فیفا در اجرای تعهدات توافق شده در جلسه 10 دسامبر 2019 اطمینان دهم. در این زمینه، هیئت اعزامی فیفا گام های آماده سازی اولیه را طی می نماید تا بار دیگر از تیم فدراسیون فوتبال ایران در اجرای پروتکل های اجرائی برای مسابقه بین المللی بعدی حمایت کند.

آخرین اخبار اجتماعی و ورزشی را در صفحه جامعه خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2036

به "یک نامه مهم از سوئیس، الزام ورود زنان به تمام مسابقات فوتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک نامه مهم از سوئیس، الزام ورود زنان به تمام مسابقات فوتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید