کرونا چهار شغل از هر پنج شغل در دنیا تحت تاثیر قرار داد، بیشتر نیروی کار با ریسک بالا در آمریکا و اروپا هستند

به گزارش مجله گرافیک، سازمان بین المللی کار وابسته به سازمان ملل متحد تأثیر شیوع ویروس کرونا بر نیروی کار و کسب وکار در سطح دنیا را آنالیز نموده است.

کرونا چهار شغل از هر پنج شغل در دنیا تحت تاثیر قرار داد، بیشتر نیروی کار با ریسک بالا در آمریکا و اروپا هستند

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، در پی شیوع ویروس کرونا 81درصد از نیروی کار 3.3 میلیاردی دنیا با تعطیلی کامل یا نیمه تعطیلی محل کارشان روبرو شده اند. اعمال محدودیت ها بر زندگی روزانه به بسته شدن بسیاری از شرکت ها و بیکاری دائم یا موقت کارکنان منجر شده است.

سازمان بین المللی کار وابسته به سازمان ملل متحد تأثیر شیوع ویروس کرونا بر نیروی کار و کسب وکار در سطح دنیا را آنالیز نموده است.

گای رایدر، مدیر این سازمان می گوید آنالیز این سازمان نشان می دهد تأثیر شیوع این ویروس بر اقتصاد و نیروی کار هم در اقتصادهای توسعه یافته و هم در اقتصادهای درحال توسعه بسیار شدید خواهد بود.

وی می گوید برای مقابله با این تأثیرات ما باید به سرعت، قاطعانه و متحد اقدام کنیم. اقدامات صحیح، فوری و به هنگام می تواند در بقا یا فروپاشی اقتصادها تأثیر قابل ملاحظه ای بگذارد.

احتمال بیکاری حدود 200 میلیون نفر

انتظار می رود همه گیری ویروس کرونا باعث از دست رفتن 6.7درصد ساعات کاری در نیمه دوم سال میلادی جاری گردد. این امر مساوی با از دست رفتن شغل 195میلیون نیروی کاری است که به طور تمام وقت کار می نمایند.

انتظار می رود کشورهای عربی بیشترین صدمه را متحمل شوند. به طوری که ساعات کارشان حدود 8.1 درصد کاهش یابد و در نتیجه پنج میلیون نیروی کار تمام وقت کارشان را از دست بدهند.

سازمان بین المللی کار می گوید این بدترین بحران از زمان جنگ دنیای دوم است.

به گفته این سازمان میزان افرایش نهایی بیکاری در سال 2020 عمدتاً بستگی به دو عامل دارد:

یکی اینکه با چه سرعتی اقتصاد دنیا در نیمه دوم سال میلادی جاری بهبود می یابد و دوم اینکه عامل دیگر اینکه سیاست های اتخاذی چقدر در افزایش تقاضا برای نیروی کار مؤثر خواهد بود.

ریسک بالایی وجود دارد که رقم بیکاری در سراسر دنیا در سرانجام سال بسیار بیشتر از برآورد اولیه سازمان بین المللی کار مبنی بر 25 میلیون بیکار باشد.

تعجبی نیست که در حالی که سفرها به حداقل رسیده و زندگی اجتماعی متوقف شده، خدمات میهمان داری و صنایع غذائی از جمله مواردی هستند که بیشترین ضرر را متحمل شده اند.

در کنار این ها سرویس های تولیدی و بنگاه های خریدوفروش املاک هم بشدت آسیب دیده اند.

این کسب وکارها در مجموع 38درصد نیروی کار دنیا را تشکیل می دهند که در مجموع یک میلیارد و 25 میلیون کارمند در سراسر دنیا دارند.

بیشتر نیروی کار با ریسک بالا در آمریکا و اروپا هستند

درصد نیروی کار در خطر در سراسر دنیا به طرز قابل توجهی متفاوت است.

43.2 درصد از نیروی کار در آمریکا و 42.1درصد از نیروی کار در اروپا و آسیای مرکزی در بخش هایی کار می نمایند که ریسک بالایی دارد. این مناطق نسبت به آفریقا و کشورهای عربی و کشورهای آسیا اقیانوسیه نیروی کار غیررسمی بسیار کمتری دارند.

نیروی کار غیررسمی در این کشورها به ویژه در هند، نیجریه و برزیل با وجود آن که نقش حیاتی در اقتصادشان دارند اما فاقد امتیازات و حقوقی از قبیل تأمین اجتماعی کارکنان دائمی هستند.

مدیر کل سازمان بین المللی کار می گوید شرایط کنونی عظیم ترین آزمایش همکاری بین المللی در بیش از 75 سال گذشته است. اگر (اقتصاد) یک کشور از هم فرو بپاشد، بعد همه ما زمین خواهیم خورد، ما باید راه حلی پیدا کنیم که به همه اعضای جامعه دنیای یاری کند به ویژه به آن هایی که کمتر قادرند به خودشان یاری نمایند و بیشتر آسیب پذیرند.

انتهای پیغام/4129/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1018

به "کرونا چهار شغل از هر پنج شغل در دنیا تحت تاثیر قرار داد، بیشتر نیروی کار با ریسک بالا در آمریکا و اروپا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا چهار شغل از هر پنج شغل در دنیا تحت تاثیر قرار داد، بیشتر نیروی کار با ریسک بالا در آمریکا و اروپا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید