خبرنگاران هفته سخت کرونایی آمریکا و بازگشت امید به اروپا

به گزارش مجله گرافیک، تهران- خبرنگاران- کشورهای اروپایی مانند ایتالیا، فرانسه و اسپانیا در حالی هفته خود را با کاهش فرایند نزولی مرگ و میر ویروس کرونا شروع نموده اند که مقامات بهداشتی آمریکا هفته بسیار سختی را برای شهفرایندان خود پیش بینی نموده اند.

خبرنگاران هفته سخت کرونایی آمریکا و بازگشت امید به اروپا

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در حالی که ملکه الیزابت دوم به وسیله گفت و گوی کم سابقه در تلویزیون در صدد آرام کردن عموم مردم درباره شیوع ویروس کرونا بود، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس 10 روز پس از تشخیص بیماری کووید 19 به بیمارستان منتقل شد.

با کاهش فرایند نزولی در اروپا، ایتالیا روز یکشنبه کمترین آمار روزانه مبتلایان را طی دو هفته گزارش داد که البته ممکن است نشانگر وقوع جزر و مد و بازگشت موج مرگبارترین باشد ، فاجعه ای که این کشور از زمان جنگ دنیای دوم با آن روبرو بوده است.

آنجلو بورلی رییس خدمات حفاظت از مدنی ایتالیا در همین رابطه به خبرنگاران گفت: این خبر خوبی است اما ما نباید اقدامات حفاظتی خود را رها کنیم.

در اسپانیا مقامات گفتند که تعداد کشته شدگان برای سومین روز کاهش یافته است در حالی که فرانسه کمترین تلفات روزانه خود را در یک هفته خاطرنشان کرد.

در سراسر اقیانوس اطلس دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به شهفرایندان ایالت متحده هشدار داده است که در روزهای آینده با آمار مرگ بسیار وحشتناکی روبرو خواهندشد زیرا تعداد موارد تأیید شده در آنجا از مرز 330 هزار نفر بالاترین میزان در دنیا عبور کرد.

تنها در ایالت نیویورک مرکز تجاری آمریکا، شمار تلفات در طی 24 ساعت گذشته به بیش از چهار هزار و یکصد نفر رسیده است.

سرعت شیوع ویروس کرونا در طی سه ماه جان بیش از 69 هزار نفر را در دنیا گرفت و حدود نیمی از جمعیت کره خاکی را در خانه های خود قرنطینه نموده است و زندگی چند میلیارد انسان را به شدت تغییر داد و اقتصاد دنیای را به رکود فرو برد.

این ویروس همچنین با مبتلا کردن بیش از 1.25 میلیون نفر در دنیا فشارهای گسترده ای را روی خدمات مراقبت های بهداشتی وارد نموده و ملل ثروتمند و فقیر برای یافتن کارکنان و تجهیزات کافی کوشش می نمایند.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های دنیا از مردم خواست که در روبروه با همه گیر ویروس کرونا شجاعت نشان دهند.

پاپ که خود نیز دو بار آزمایش ویروس داده است مراسم جشن سعانین (یکشنبه نخل) را به وسیله پخش زنده جشن گرفت و میدان سنت پیتر برای اولین بار خالی از جمعیت بود.

همزمان با آماده شدن مسیحیان برای عید پاک، مقدس ترین رویداد در تقویم مذهبی مسیحیان، کلیساها بسته می شوند و برگزاری مراسم ها به تلویزیون و شبکه های اجتماعی منتقل می شوند.

اما همه جا اینطور نیست در جدیدترین مخالفت ها، آمریکایی ها با دستورات اقامت در خانه یک کشیش لوئیزیانا همچنان مراسم کلیسایی خود را ادامه می دهند، حرکتی که روز یکشنبه توسط فرماندار لوئیزیانا جان بل ادواردز به رفتاری کاملاً غیر مسئولانه توصیف شد.

در انگلیس نیز با داشتن تقریبا پنج هزار مرگ و میر به علت ویروس کرونا، ملکه الیزابت از کارکنان پزشکی که در خط مقدم مقابل با کرونا قراردارند، تشکر کرد.

وی گفت: ما با هم درگیر این بیماری هستیم و می خواهم به شما اطمینان دهم که اگر متحد و قاطع بمانیم، بر آن غلبه خواهیم کرد.

در ایتالیا که تقریباً یک ماه در قرنطینه شدید بوده است، مقامات گزارش دادند که در طی 24 ساعت گذشته 525 کشته جدید اتفاق افتاده است که کمترین میزان آن ازآغاز شیوع در 19 مارس (29 اسفند) تا کنون است.

اما با این وجود ایتالیا با تعداد کشته شدگان 15 هزار و 887 نفر همچنان در بالاترین سطح مرگ و میر کرونا در دنیا واقع شده است.

علائم امیدواری برای اسپانیا نیز وجود دارد که 674 کشته را روز یکشنبه سومین روز کاهش شمار مرگ ومیر به ثبت میرساند. با این حال دولت مادرید اعلام نموده است که دوران قرنطینه در کشور را تا 25 آوریل (ششم اردیبهشت) تمدید می نماید.

در یک بیمارستان میدانی که در یک مرکز همایش مادرید مستقر شده است، کارکنان پزشکی در زمان ترخیص هر بیمار بهبود یافته مورد تشویق قرار می گیرند.

در ایالات متحده، نیویورک نیز یک بیمارستان عظیم در مرکز همایش با حدود دو هزار و پانصد تختخواب ایجاد نموده است که انتظار می رود طی روزهای آینده افتتاح گردد و توسط ارتش آمریکا اداره گردد.

با این وجود جروم آدامز جراح آمریکایی، هشدار داد که این کشور با شمار تلفات بی سابقه ای روبرو است.

آدام به شبکه خبری فاکس گفت: این سخت ترین و اندوهناک ترین هفته زندگی بیشتر آمریکایی ها خواهد بود.

وی اضافه نمود: این هفته شاید لحظه مجدد بندر پر هاربر (حمله ژاپنی ها به آمریکا) و یا حتی لحظه حملات یازده سپتامبر باشد اما تنها فرقش این است که به یک محل خاص محدود نمی گردد بلکه در سراسر کشور رخ خواهد داد.

تعداد کل کشته شدگان ایالات متحده به علت ویروس کرونا در روز یکشنبه 9 هزار و 458 نفر اعلام شد که بسیار بیشتر از تلفات آمریکا در حملات پرل هاربر و حملات 11 سپتامبر در سال 2001 می باشد.

ترامپ تأکید نموده است که عظیمترین اقتصاد دنیا نمی تواند برای همواره بسته بماند و بارها و بارها درباره احتمال بازگشایی مشاغل بحث نموده است.

ایالت نیویورک نیز در روز یکشنبه شاهد 594 کشته بود اما این آمار، کمی نسبت به روز گذشته (شنبه) پایین تر است، اما اندرو کوومو فرماندار نیویورک گفت که خیلی زود است که بگوییم این یک عقب نشینی است.

وی اضافه نمود:: ما حتی در چند روز آینده نمی خواهیم بدانیم که آیا این فرایند سیل نزولی پیدا می نماید یا صعودی؟

کومو روز شنبه هشدار داده بود که بدترین شرایط هنوز نیامده است و بیمارستانهای همچنان آمادگی پذیرش بیشتر را ندارند.

بیل دو بلاسیو شهردار نیویورک نیز گفت: هرکسی که قبلاً در این نبرد نبوده است، ما به شما نیاز داریم.

به گفته وی ، مرگ به دنبال ویروس بهتر از مرگ با گرسنگی است.

با تشدید شیوع ویروس کرونا و همه گیری آن چندین کشور غربی از جمله ایالات متحده استفاده از ماسک را تشویق نموده اند، برغم این که قبلا گفته می شد که فقط مبتلایان به این ویروس نیازمند به استفاده از ماسک هستند، چرخشی که بعضی از شهفرایندان را عصبانی و گیج نموده است.

این توصیه پس از بعضی مطالعات اجرا شده است که ویروس کرونا می تواند نه فقط ریق سرفه و عطسه بلکه از صحبت کردن و تنفس نیز منتقل گردد.

سازمان دنیای بهداشت توصیه ها و هدایت های خود را آنالیز می نماید.

در کنار توصیه های پزشکی دولت ها برنامه های محرک گسترده و بی سابقه ای را برای کاهش تاثیر ناشی از قرنطینه ویروس کرونا بر در آمدها ایجاد نموده اند، اما اقتصاددانان هشدار می دهند که این بحران می تواند سطح فقر را با میلیون ها شغل از دست رفته بدتر کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1005

به "خبرنگاران هفته سخت کرونایی آمریکا و بازگشت امید به اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هفته سخت کرونایی آمریکا و بازگشت امید به اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید