کره جنوبی و ایران میهمان نمایشگاه کتاب یکدیگر می شوند

به گزارش مجله گرافیک، سفیر کره جنوبی در ایران، ابراز امیدواری کرد در سال های آینده ایران و کره مهمان ویژه نمایشگاه کتاب یگدیگر باشند.

کره جنوبی و ایران میهمان نمایشگاه کتاب یکدیگر می شوند

به گزارش به نقل از ستاد خبری سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، یو جانگ هیان سفیر کره جنوبی در ایران در دیدار با محسن جوادی رئیس سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: ایران و کره جنوبی در طول تاریخ دوستان نزدیکی برای هم بوده اند و امیدواریم این پیوند سالیان سال ادامه داشته باشد.

وی با تاکید مجدد بر همکاری طولانی مدت ایران و کره جنوبی اضافه کرد: روابط بین ایران و کره به دوهزار سال قبل یعنی زمانی که ایرانی ها برای نخستین بار به کره جنوبی سفر کردند، برمی گردد. از آن موقع کره ای ها که به نوعی فرهنگشان تحت تاثیر کشور چین بود سعی کردند تا استقلال هویتی خود را به دست آورند. کشور کره در حال حاضر بر استقلال فرهنگی و داشته های فرهنگی خود بیش از پیش تاکید دارد.

سفیر کره جنوبی در ایران همچنین گفت: به نظر من علاوه بر تمرکز بر مسائل مالی باید مسئله فرهنگی نیز محور فعالیت های هر دو کشور قرار بگیرد. او ابراز امیدواری کرد، تعاملات فرهنگی بین ایران و کره جنوبی افزایش پیدا نموده و ایران به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه کتاب کره جنوبی و کره جنوبی به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بتوانند کتاب ها و فرهنگ خود را معرفی نمایند.

وی با بیان اینکه پاییز سال جاری برنامه های فرهنگی متعدد در کره جنوبی برگزار خواهد شد، از هنرمندان کشور ایران خواست تا با حضور در این برنامه ها و ارتباط گسترده تر با فعالان فرهنگی این کشور، زمینه و چشم انداز آینده را برای تعاملات بیشتر فراهم سازند.

نمایشگاه کتاب؛ فرصتی برای توسعه علاقه فرهنگی مردم ایران و کره جنوبی

رئیس نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز در این دیدار ضمن تاکید بر گسترش روابط دوجانبه فرهنگی بین دو کشور گفت: ارتباطات فرهنگی بین کشور ایران و کره جنوبی به خصوص به وسیله نسل جوان می تواند حتی در مناسبات سیاسی و روابط مالی تاثیرگذار باشد و رابطه بین دو کشور را پایدارتر گردد.

محسن جوادی با بیان اینکه فیلم ها و تولیدات ادبی و هنری کره با اقبال عمومی روبرو شده اند، ابراز امیدواری کرد این تقابل دوجانبه شده و هم در حوزه کتاب و نشر و هم در زمینه سینما هر دو کشور بتوانند به تبادل آثار بپردازند.

جوادی همچنین از علاقه بین دو کشور به فعالیت در حوزه نشر و ادبیات کودک و نوجوان، به عنوان نقطه عطفی برای همکاری های مشترک در این زمینه اشاره نمود.

وی در انتها گفت: امیدواریم نمایشگاه فرصتی برای توسعه علاقه فرهنگی مردم دو کشور ایران و کره جنوبی باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 202

به "کره جنوبی و ایران میهمان نمایشگاه کتاب یکدیگر می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی و ایران میهمان نمایشگاه کتاب یکدیگر می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید