پیشتازی حزب مخالف چپگرای یونان در تازه ترین نظرسنجی ها

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران : تازه ترین نظرسنجی های اجرا شده در یونان، نشانگر پیشتازی حزب مخالف و چپگرای این کشور بر حزب حاکم است.

پیشتازی حزب مخالف چپگرای یونان در تازه ترین نظرسنجی ها

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ دو نظرسنجی جدید صورت گرفته از سوی دو موسسه افکارسنجی یونانی نشان می دهد، حزب مخالف و چپگرای سیریزا از حزب حاکم دموکراسی نوین پیشی گرفته است.

در نظرسنجی صورت گرفته از سوی موسسه پالس حزب سیریزا 24 درصد حمایت رای دهندگان یونانی را به دست آورده است که این رقم 1.5 درصد بیشتر از هواداران حزب حاکم دموکراسی نوین بوده است.

در نظر سنجی دیگری نیز که از سوی موسسه مترون صورت گرفته معین شد، حزب سیریزا از حمایت 19.5 درصدی رای دهندگان یونانی برخوردار است و این رقم 0.9 درصد بیشتر از هواداران و حامیان حزب دموکراسی نوین است.

حزب دموکراسی نوین به رهبری آنتونیس ساماراس نخست وزیر یونان که در انتخابات ژوئن توانست 29.6 درصد آرا را کسب کند، رقابت تنگاتنگی را در تازه ترین نظرسنجی ها با حزب سیریزا داشته است. حزب سیریزا به شدت مخالف سیاست های دولت کنونی یونان در دریافت بسته های نجات مالی و مالی از نهادهای بین المللی است.

حزب دموکراسی نوین که پیش از انتخابات 17 ژوئن 2012 میلادی پشت سر حزب سیریزا قرار داشت، توانست در انتخابات گذشته یونان آرای بیشتری را کسب کند. ساماراس از زمان پیروزی در انتخابات سعی نموده است پایبندی دولت یونان به تعهدات بین المللی در مورد اجرای اصلاحات مالی و مالی را نشان دهد تا بتواند یاری ها و وام های بیشتری را از اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول دریافت کند.

اعطای یاری های مالی بین المللی به یونان به قیمت کاهش شدید دستمزدها و مستمری بازنشستگان تمام شده است. سطح استانداردهای زندگی مردم یونان در سال های اخیر به شدت افت داشته است. اقتصاد یونان در شش سال گذشته با رکود روبرو بوده و دولت این کشور در سه سال گذشته مجبور به اجرای سیاست های ریاضتی شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 302

به "پیشتازی حزب مخالف چپگرای یونان در تازه ترین نظرسنجی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشتازی حزب مخالف چپگرای یونان در تازه ترین نظرسنجی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید