پکن در جزایر مصنوعی دریای چین جنوبی تاسیسات راداری مستقر می نماید

به گزارش مجله گرافیک، بعضی کارشناسان آمریکایی اعلام کردند پکن در اقدامی که چشم انداز عملیاتی در دریای چین جنوبی را به نحو چشمگیری تغییر خواهد داد ، سرگرم نصب تاسیسات راداری در جزایر مصنوعی در این منطقه مورد اختلاف است.

پکن در جزایر مصنوعی دریای چین جنوبی تاسیسات راداری مستقر می نماید

با چین تور قیمت سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، به گزارش خبرگزاری فرانسه از پکن ، تصاویر ماهواره ای از یک جزیره مصنوعی در مجمع الجزایر اسپراتلی که مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک واشنگتن آنها را منتشر نموده است، اجسامی را نشان می دهد که ظاهرا از جمله اجزای تاسیسات راداری در منطقه شامل یک فانوس دریایی ، استحکامات زیر زمینی و دیگر انواع تجهیزات مخابراتی هستند.

این تصاویر تنها یک هفته پس از آن منتشر شدند که مقامات آمریکایی اعلام کردند چین در جزایر پاراسل موشک های سطح به هوا مستقر نموده است.

در بیانیه این مرکز مطالعاتی آمده است: استقرار تاسیسات راداری با فرکانس بالا در این جزیره مرجانی، به نحو قابل ملاحظه ای توانمندی چین را در نظارت بر ترافیک زمینی و هوایی از سمت شمال به سمت تنگه مالاکا و دیگر کانال های مهم راهبردی افزایش خواهد داد.

تصاویر ماهواره ای از دیگر جزایر کوچکتر در منطقه نیز وجود اجسامی را نشان داده است که کارشناسان مرکز مطالعات بین المللی آمریکا احتمال می دهند آنها برج های راداری، انواع استحکامات، باندهای پرواز بالگرد و دیگر تجهیزات تسلیحاتی باشند.

آمریکا طی ماه های اخیر تعدادی کشتی جنگی را تا شعاع دوازده مایل دریایی از این جزایر اعزام نموده است.

هفته گذشته چین تایید کرد به منظور دفاع از حق حاکمیت خود ، در جزیره وودی Woody در مجمع الجزایر پاراسل تسلیحات مستقر نموده است. چین هدف از این اقدامات را دفاع از آزادی ناوبری و کشتیرانی اعلام نموده است.

تصور می رود این موضوع در دستور کار مذاکرات آینده وزیر خارجه چین با جان کری همتای آمریکایی وی در واشنگتن باشد.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 749

به "پکن در جزایر مصنوعی دریای چین جنوبی تاسیسات راداری مستقر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن در جزایر مصنوعی دریای چین جنوبی تاسیسات راداری مستقر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید