ولخرج ترین گردشگران جهان کدامند؟

به گزارش مجله گرافیک، چینی ها برای پنجمین سال پیاپی در صدر فهرست ولخرج ترین گردشگران بین المللی قرار گرفتند.

ولخرج ترین گردشگران جهان کدامند؟

گزارش سال 2016 میزان هزینه کرد گردشگران بین المللی سایت سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، حاکی از آن است که هزینه گردشگران چینی با رشد 12 درصدی طی سال 2016 همراه بوده و چینی ها برای پنجمین سال پیاپی در صدر فهرست پرخرج ترین گردشگران جهان قرار گرفتند.

علی رغم چالش های پیش رو، تعداد گردشگران بین المللی در سال 2016 به رقم 1/2 میلیارد نفر رسید و به تناسب آن مجموع هزینه گردشگران نیز افزایش یافته است. مردم همچنان تمایل زیادی به سفر دارند و این امر برای بسیاری از کشورهای جان منفعت داشته است و شرایط رشد اقتصادی، اشتغال زایی و ایجاد فرصت هایی برای توسعه را فراهم کرده است.

سال 2016 نیز سال بسیار خوبی برای گردشگری خارجی چینی بود و هزینه گردشگران چینی که به کشورهای مختلف سفر می کنند با رشد 11 میلیارد دلاری به رقم 261 میلیارد دلار رسید که حاکی از رشد 12 درصدی است.

همچنین شمار گردشگران چینی که به مقاصد بین المللی سفر می کنند نیز با 6 درصد رشد به 135 میلیون نفر در سال 2016 رسید تا این کشور از سال 2012 تاکنون جایگاه خود را به عنوان منبع اصلی تامین گردشگر در جهان حفظ کند و میزان هزینه کرد گرشگران چینی نیز از سال 2004 به این سو هر ساله با رشد دو رقمی همراه بوده است.

رشد گردشگری خارجی در چین موجب بهره مندی و منفعت بسیاری از مقاصد گردشگری در آسیا و اقیانوسیه شده که از آن جمله می توان به ژاپن، کره جنوبی، تایلند و همچنین مقاصد دیرینه ای چون آمریکا و اروپا شده است.

پس از چینی ها، گردشگران آمریکایی که دومین تامین کننده گردشگر در جهان هستند در سال 2016 رقم 122 میلیارد دلار در مقاصد بین المللی هزینه کرده اند و گردشگری خارجی این کشور نیز 8 درصد در مقایسه با سال 2015 رشد داشته است.

گردشگران آلمانی ها با هزینه کرد 81 میلیارد دلار، بریتانیا با 67 میلیارد دلار، فرانسه با 41 میلیارد دلار و گردشگران کانادایی با 29 میلیارد دلار درمکان های بعدی پرهزینه ترین گردشگران بین المللی در سال 2016 قرار دارند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 599

به "ولخرج ترین گردشگران جهان کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ولخرج ترین گردشگران جهان کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید