تحقیق پلیس مالزی از سوابق خلبان ها و خدمه پرواز هواپیمای ناپدید شده

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران: یک مقام ارشد پلیس مالزی تاکید نمود، پلیس تحقیقات خود در مورد زندگی شخصی، سیاسی و عقاید مذهبی خلبان ها و خدمه پرواز هواپیمای مسافربری ناپدید شده را شروع نموده است.

تحقیق پلیس مالزی از سوابق خلبان ها و خدمه پرواز هواپیمای ناپدید شده

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که هنوز هیچ اطلاعی از سرنوشت هواپیمای مسافربری مفقود مالزیایی و 239 سرنشین آن به دست نیامدها است، پلیس مالزی جمع آوری اطلاعات در مورد سوابق خلبان ها و کادر پرواز این هواپیما را شروع نموده است. در شرایط کنونی برآورد های مختلفی در مورد علت اصلی ناپدید شدن هواپیمای مالزیایی مطرح شده است.

بر اساس این گزارش بعضی اطلاعات ماهواره ای و راداری نشان می دهد که هواپیمای مسافربری مالزی صدها مایل از جهت پروازی خود منحرف شده است. پلیس مالزی در حال تحقیق برای یافتن علت اصلی این مساله است. محققان بر این باورند که فرد یا افرادی جهت پرواز این هواپیما را تغییر داده اند ولی هنوز به درستی معین نیست سرنوشت این پرواز و 239 سرنشین آن چه شده است.

یک مقام ارشد پلیس مالزی تاکید نمود، ما هیچ انگیزه و احتمالی را برای تغییر جهت هواپیما رد نمی کنیم. نخست وزیر مالزی نیز روز گذشته در کنفرانسی خبری تاکید نمود، بر اساس اطلاعات ماهواره ای هواپیمای مسافربری ناپدید شده یا به سوی شمال و تایلند در مرزهای ترکمنستان و قزاقستان حرکت نموده و یا به سوی جنوب و اندونزی و اقیانوس هند تغییر جهت داده است و سپس ناپدید شده است.

محققان آمریکایی احتمال دوم یعنی تغییر جهت هواپیما به سوی اقیانوس هند را محتمل تر می دانند و بر این باورند که هواپیما در آبهای این منطقه سقوط نموده است. بعضی منابع مطلع مالزی و آمریکا نیز احتمال ربوده شدن هواپیمای مسافربری مالزی را تایید نموده اند. بعضی سیگنال ها و پیغام های ماهواره ای نیز نشان میدهد که این هواپیما پس از قطع ارتباط با برج مراقبت همچنان به پرواز خود ادامه داده است.

هواپیمای بوئینگ 777 متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی روز شنبه گذشته در ساعت 12 و 41 دقیقه فرودگاه کوالالامپور را با 239 مسافر و خدمه به مقصد پکن ترک نموده ولی در ساعت یک و 20 دقیقه از رادارها محو شده و تماس خلبان با برج کنترل قطع شده است. این هواپیما حامل 12 خدمه و 227 مسافر از جمله 154 تبعه چینی بوده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 415

به "تحقیق پلیس مالزی از سوابق خلبان ها و خدمه پرواز هواپیمای ناپدید شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقیق پلیس مالزی از سوابق خلبان ها و خدمه پرواز هواپیمای ناپدید شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید