پرورش دیجیتالی مواد غذایی در سوپرمارکت های آینده

به گزارش مجله گرافیک، شرکت ایتالیایی کارلو راتی غرفه ای مفهومی را طراحی نموده که بازیدکنندگان آن می توانند بطور دیجیتالی کشاورزی نموده و غذای خود را در محل پرورش دهند.

پرورش دیجیتالی مواد غذایی در سوپرمارکت های آینده

به گزارش خبرنگاران به نقل از گیزمگ، بازدیدنمایندگان از غرفه منطقه آینده می توانند دانه ها را بصورت هیدروپونیک (آب کشت) کاشته و رشد آن ها را از طریق یک اپلیکیشن از راه دور پیگیری نمایند.

این غرفه بخشی از پارک تفریحی آموزشی FICO Eataly World در بلونیای ایتالیا است که در اصل یک پارک تفریحی با هدف فراوری غذا و مواد مغذی است. Eataly یک فروشگاه مواد غذایی ایتالیایی است که میخواهد پرورش محصولات کشاورزی خانگی را با قیمت مناسب ترویج دهد.

در این طراحی همه می توانند کشاورز شده و محصولات مورد نیازشان را خود فراوری نمایند.

چشم انداز دیزنی لند غذا یک مجموعه 80 هزار متر مربعی شامل رستورانها، بازارها، آزمایشگاهها، میدانهای آزمایش، مزارع پرورشی و مرکز همایش است. این مرکز که برای بچه ها و خانواده ها طراحی شده، به بازدیدنمایندگان اجازه خواهد داد تا فرهنگ غذا و مواد غذایی ایتالیا را تجربه نمایند.

این طراحی، شیوه های کشاورزی پایدار را با نظارت آنلاین ترکیب نموده تا یک سیستم کشت مشارکتی آینده قابل استفاده برای همه را ارائه کند. این غرفه همچنین به عنوان محلی برای بحث در خصوص کشاورزی سنتی و سیستم های کشت جدید عمل خواهد نمود.

این غرفه مدور به بازدیدنمایندگان اجازه می دهد از کنار یک باغچه سبزیجات هیدروپونیکی عبور نمایند که فرایند بلوغ محصولات در حال رشد را نشان می دهد.

پرفسور کارلو راتی از موسسه فناوری ماساچوست (MIT) و بنیانگذار موسسه کارلو راتی اظهار کرد: حرکت در فضای این غرفه مانند حرکت کردن در زمان خواهد بود. در زمان حرکت در این فضا می توانید فرآیند رشد گیاه را از دانه و جوانه تا گیاه کامل مشاهده کنید.

بازدیدنمایندگان می توانند در فرآیند کشت مشترک شرکت نموده و یک دانه از گیاه مورد علاقه خود را در یک ماژول رشد بکارند و آن را در یک مخزن هیدروپونیک قرار دهند. سپس می توان این ماژول را با اپلیکیشن گوشی هوشمند Eataly World متصل کرد و فرآیند رشد گیاه را از راه دور تا زمان برداشت آن پیگیری کرد.

از حسگرهایی برای سنجش شرایط زیستی گیاهان استفاده شده و رشد آن ها بصورت تجسمی داده نمایش داده می گردد. زمانی که رشد گیاه کامل شد، فردی که آن را کاشته می تواند گیاه را برای مصرف جمع آوری کند.

این پارک تفریحی اکنون در مرحله ساخت وساز بوده و قرار است در سال 2017 افتتاح گردد و غرفه منطقه آینده در مرکز آن قرار خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 560

به "پرورش دیجیتالی مواد غذایی در سوپرمارکت های آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرورش دیجیتالی مواد غذایی در سوپرمارکت های آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید