هنرمندان منطقه16 صاحب خانه می شوند

به گزارش مجله گرافیک، سال جاری با اینکه مدیریت شهری از لحاظ بودجه و منابع اقتصادی در تنگنا بود، اما توانست با برنامه ریزی و تدبیر بخش دیگری از مطالبات شهروندان را پاسخ دهد.

هنرمندان منطقه16 صاحب خانه می شوند

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت چینی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

خبرنگاران- رضانیکنام: به هفته های پایانی سال که نزدیک می شویم حال و هوای شهر و محله ها با تغییراتی همراه می گردد. از یک سو شهروندان مشغول خانه تکانی می شوند تا خود را برای استقبال از بهار آماده نمایند و از سوی دیگر مسئولان شهری در کنار انجام وظایف و امور جاری نگهداشت شهر با زیباسازی و زدودن گرد و غبار از چهره و نمای محله ها در طرح استقبال از بهار، شهر را خانه تکانی می نمایند. در کنار همه این فعالیت ها به سامان رساندن طرح های جدید و تکمیل پروژه های نیمه تمام شیرینی تکاپوی روزهای پایانی سال را دوچندان می نماید. در این باره با علی زند معاون فنی و عمران شهردار منطقه 16 گفت وگو نموده ایم.

  • مهم ترین اقدامات اجرا شده معاونت فنی و عمران در محله ها چیست؟

اجرای عملیات لکه گیری و آسفالت معابر در نواحی 6 گانه در رتبه اول فعالیت های تخصصی معاونت فنی و عمران قرار گرفته است و پس از آن به ترتیب مرمت و پیاده روسازی و بازسازی نهرها در رتبه دوم و سوم قرار می گیرد. در این رابطه باید گفت که در عملیات لکه گیری و آسفالت در مساحتی بالغ بر 103هزار و 400 مترمربع از معابر، حدود 15هزار و 924تن آسفالت استفاده شده که در مقایسه با سال های قبل قابل تأمل است. همچنین با کوشش کارشناسان و نیروهای اجرایی حوزه فنی و عمران نواحی عملیات مرمت و پیاده روسازی به مساحت 2هزار و 940 مترمربع و بازسازی و نوسازی نهرها به طول هزار و 200 متر اجرا شده که 300 متر آن مربوط به بازسازی نهر خیابان 10متری شهید اسم زمانی است.

  • بانوان ساکن در منطقه16 همیشه از پایین بودن سرانه های ورزشی، تفریحی و فرهنگی گلایه دارند و حتی ساخت بوستان بانوان در سال95 هم نتوانست این گلایه ها را کم کند. آیا پروژه دیگری مختص بانوان در دست اجرا دارید؟

حدود 3سال قبل در زمینی به مساحت 8/3هکتار بوستان بانوان به بهره برداری رسید که مجموعه ای از خدمات و امکانات را در دل خود دارد، اما به اطلاع شهروندان می رسانیم که ساخت بوستان بانوان، فاز نخست این پروژه بزرگ بوده و قرار است در فاز دوم مجموعه شهربانو ساخته گردد که خوشبختانه از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار بوده و به طور حتم با افتتاح آن بخش عمده ای از خواسته ها و احتیاج بانوان تحقق پیدا می نماید.

یکی از امتیازات بوستان بانوان و مجموعه شهربانو جانمایی و موقعیت مکانی آن است که باعث می گردد بانوان ساکن در محله های مختلف از جمله نازی آباد، جوادیه، یاخچی آباد، خزانه، بعثت و حتی علی آباد شمالی و جنوبی به راحتی از این امکانات استفاده نمایند.

  • همان طور که می دانید منطقه16 از ظرفیت فرهنگی، ورزشی، هنری و... بالایی برخوردار است. برای انسجام و بهره مندی این ظرفیت ها برنامه ای دارید؟

همکارانم در معاونت اجتماعی و فرهنگی این ظرفیت ها را در محله ها شناسایی نموده و بانک کاملی از آن را در اختیارمان قرار داده اند. به تازگی ساختمانی در بوستان سردار جنگل در ناحیه2 برای راه اندازی مرکز پیشکسوتان و مفاخر منطقه16 انتخاب شده و اکنون مرحله مرمت، بازسازی و نگهداری آن در حال اجراست.

شرح بیشتری دراین باره می دهید؟

به عنوان مثال اکبر عبدی پیشکسوت بازیگری ساکن نازی آباد بود یا فرشاد پیوس، حمید استیلی، علی لطیفی، امیر قلعه نویی و محمدنوازی که فوتبالسیت های شناخته شده ای هستند و در محله های مختلف منطقه مثل یاخچی آباد، جوادیه، چهارصد دستگاه و... بزرگ شده اند. فراموش نکنیم که بانوان ورزشکاری مثل فرشته کریمی، دنیز هشتپران و نیروانا اسدبیگی هم از چهره های ورزشی پیروز در رشته های مختلف ورزشی اند که امیدواریم با راه اندازی مرکز پیشکسوتان و مفاخر منطقه16 فرصت و فضای بهتری برای حمایت و بهره مندی از تجربه و توانمندی این استعدادها را در رشته های مختلف فرهنگی و ورزشی و... فراهم آوریم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 803

به "هنرمندان منطقه16 صاحب خانه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنرمندان منطقه16 صاحب خانه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید