72 ساعت برای گردش در نیویورک زمان دارید!

به گزارش مجله گرافیک، نیویورک، آنچنان شهر بزرگ و مهمی در دنیا به شمار می رود که آن را مرکز دنیا می نامند و باید گفت کاملا منطقی به نظر می رسد. این شهر یک مکان قدرتمند مالی و فرهنگی است و هر چیزی که آرزوی دیدن، انجام دادن و خوردن آن را دارید، جایی در این شهر یافت می گردد. اگر برای گذراندن سه روز یا همان هفتاد و دو ساعت برای سفر به نیویورک زمان داشته باشید، به آسانی می توانید خودتان را مشغول کنید. در این شهر هم رستوران های شیک دارای ستاره میشلین و هم پیتزا فروشی های ارزان در کنار هم موجود هستند؛ بناهای تاریخی و آسمان خراش های مدرن و جدید در کنار هم دیده می شوند؛ موزه های کلاس دنیای و گالری های کوچک زیرزمینی برای بازدید وجود دارند؛ همه گونه محله هم یافت می شوند؛ از محله های معمولی تا محله های شیک و مجلل و گرانقیمت. در این شهر هم می توانید بوی بازار روباز ماهی در شهر چینی ها یا همان چاینا تاون چاینا تاون را احساس کنید؛ هم صدای هواداران تیم های ورزشی را از ورزشگاه یانکی Yankee Stadium بشنوید و هم لرزش واگن های مترو را در زیر پای خود احساس کنید. یک میلیون راه برای تجربه کردن جاذبه های گردشگری نیویورک که با عنوان سیب بزرگ Big Apple نیز شناخته می گردد وجود دارد و اگر هفتاد و دو ساعت براساس راهنمای سفر به نیویورک برای وقت گذرانی زمان داشته باشید، این برنامه ریزی هفتاد و دو ساعته هیجان انگیز و ایده آل می تواند به شما یاری کند تا بهترین استفاده را از زمان خود داشته باشید و نهایت لذت را از سفر به نیویورک تجربه کنید.

72 ساعت برای گردش در نیویورک زمان دارید!

با وبسایت گردشگری آژانس مسافرتی همراه باشید، تا ببینید هیچ چیز بالاتر از تخصص نیست.

روز اول سفر به نیویورک

صبح

تجربه تاریخ طبیعی

موزه آمریکایی تاریخ طبیعی American Museum of Natural History یک باغ وحش تمام عیار است؛ نه تنها بخاطر کلکسیون وسیع و ترسناک تاکسی درمی که در آن موجود بوده، بلکه به این دلیل که به نظر می رسد همه دبستانی های نیویورک تصمیم گرفته اند در همان روز بازدید شما به بازدید از فسیل های این موزه بیایند. دو روش اصلی برای تجربه این موزه عظیم و منحصر بفرد که اندازه آن دو برابر و نیم از موزه لوور Louvre بیشتر است، وجود دارد؛ می توانید تنها برای بخش های مورد نظرتان هزینه بپردازید و با پرداختن چند دلار، کلکسیون های اصلی موزه را ببینید یا ولخرجی کنید و هزینه کامل را بپردازید تا به تمامی نمایشگاه های ویژه و پلنتاریوم دسترسی داشته باشید. در بازدید از این موزه به آسانی می توانید در سالن ویژه موجودات دنیا و بخصوص سالن های دایناسورهای عظیم گم شوید. سعی کنید بازدید از سالن های فرهنگی که خیلی بروز نیستند را از برنامه خود خارج کنید و به جای آن از نمایشگاه های جدیدتر و جالب تر که در خصوص تنوع زیستی و تکامل تدریجی دنیا هستند، بازدید نمایید. البته اگر یک موزه بزرگ پر از جانوران مختلف شما را به خود جذب نمی کند، موزه هنر متروپولیتن Metropolitan Museum of Art نیز یک موزه مشهور و توریستی و یک گزینه فوق العاده دیگر است.

هنگام ناهار

خوردن آره پا در بازار چلسی

شاید آره پا Arepa (نوعی غذای کلمبیایی یا ونزوئلایی که از خمیر یا آردِ ذرت تهیه می گردد) را بشناسید. از نظر خیلی ها آره پا Arepa نزدیکترین معادل دنیا تغذیه به کلمه آغوش است. خوردن یکی از این خوراکی های خوشمزه نمی تواند همه مسائل شما را حل نماید؛ اما به نظر می رسد وقتی آن را می خورید، برای ده دقیقه بی نظیر این کار را انجام می دهد. برای خریدن و چشیدن یکی از این اسنک های جادویی تهیه شده از ذرت بهتر است به بازار چلسی Chelsea Market بروید. این غذا ممکن است شبیه به املت به نظر برسد، اما طعمش به بهشت بیشتر شباهت دارد.

بعدازظهر

قدم زدن در ایستگاه بزرگ مرکزی

شهر نیویورک مملو از مکان هایی بوده که حال و هوای رمانتیک دارند؛ اما شاید هیچ نقطه ای در این شهر برای زنده کردن رویاهای عاشقانه شما در بین جاذبه های گردشگری نیویورک بهتر از ایستگاه بزرگ مرکزی Grand Central Station نباشد. می توانید مانند صحنه های عاشقانه همه فیلم های کمدی رمانتیک هالیوودی که در این ایستگاه فیلمبرداری شده اند، یک فلش ماب از آهنگ مورد علاقه عشقتان اجرا کنید یا با صدای بلند از روی بالکن ایستگاه به معشوقه تان ابراز عشق کنید یا در حالیکه او قرار است سوار قطار شبانه به سمت یک شهر یا ایالت دیگر گردد، در گوشه به گوشه ترمینال به دنبالش بگردید یا او را تعقیب کنید. حتی اگر مجرد هم هستید می توانید غذایی سفارش بدهید و به معماری سبک بو آرت این ایستگاه چشم بدوزید. فود کورتی که در زیرزمین این ایستگاه واقع شده است، گستره وسیعی از غذاها را بر روی پیشخوان سرو می کند و به همراه اینترنت وای فای به بازدیدنمایندگان ارائه می دهد؛ اما سالن غذاخوری طبقه اول، بهترین مقصد برای علاقمندان به غذا به شمار می رود؛ وقتی در این طبقه هستید، سعی کنید در حالیکه به سقف طاق دار ایستگاه چشم دوخته اید، با مسافران و بازدیدنمایندگان دیگر برخورد نکنید.

شب

چشیدن فلافل در تریبکا

تریبکا Tribeca که در زبان عبری به معنی اسنک بوده، صندلی بهترین فلافل شهر است. با یکی از دوستان خود و یا تنها با اشتهای زیادی که دارید، به این مکان عالی بروید و انواع طعم های فلافل را بچشید. با چشیدن این خوراکی های خوشمزه، آنچنان راضی و راضی خواهید شد که هر برنامه ای برای ادامه شب خود در نظر داشته باشید و هر کاری انجام دهید این حال خوش شما ادامه پیدا خواهد نمود.

روز دوم

صبح

بازدید از موزه هنر مدرن

موزه هنر مدرن Museum of Modern Art یا موما MoMA یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری نیویورک به شمار می رود. این موزه تماشایی در کنار میدان تایمز Times Square و موزه هنر متروپولیتن Metropolitan Museum of Art یا مت Met واقع شده است. این موزه صندلی به نمایش در آمدن آثار هنری بسیار محبوب دنیای همچون آثار دالی Dalí، ونگوگ Van Gogh و وارهول Warhol هست. سعی کنید بلیط ورودی خود به موزه را پیشاپیش تهیه کنید تا بیشتر زمان خود را به جای ایستادن در صف و منتظر ماندن به گشت و گذار و ستایش آثار هنری مشغول شوید. سپس، وقتی از تماشای آثار هنری مدرن خسته شدید، بلیط ساختمان امپایر استیت Empire State Building را تهیه کنید تا از بالای آن افق بی نظیر و آشنای شهر با آسمان خراش های بلندش را تماشا نمایید.

هنگام ناهار

غذا خوردن در روستای گرینویچ

پیتزا یکی از غذاهای مشهور و شناخته شده شهر نیویورک است که می تواند بسیار عالی یا خیلی معمولی باشد؛ اینکه پیتزایتان خوب باشد یا نه، به این بستگی دارد که بدانید برای خوردن آن باید به کجا بروید یا خیر. روستای گرینویچ Greenwich Village دارای رستوران های متعددی بوده که به احتمال زیاد و براساس راهنمای سفر به نیویورک انتظارات شما را از یک غذای خوب و عالی برآورده می نمایند. به این نقطه از نیویورک بروید و یک پیتزای عالی بخورید تا سوخت بدن شما برای فعالیت های بعدازظهر تامین گردد.

بعدازظهر

شرکت در تور با راهنمای مجسمه آزادی

امروزه مجسمه آزادی به عنوان اصلی ترین جاذبه گردشگری نیویورک عمل می کند و به گردشگرانی که قرار است به نیویورک وارد شوند، خوش آمد می گوید. اگر همین امروز تصمیم گرفته اید که برای بازدید از جزیره آزادی Liberty Island و مجسمه آن بروید، ممکن است بسیار دیر باشد. بلیط بازدید از این مورد از جاذبه های گردشگری نیویورک و بالا رفتن از آن معمولا از ماه ها پیش فروخته می گردد و به خاتمه می رسد. اگر پیشاپیش بلیط آن را رزرو نموده اید، بهتر است زمان بازدیدتان برای صبح خیلی زود معین شده باشد. البته اگر بخواهید از روی قایق این نماد ملی را تماشا کنید، همواره می توانید این کار را انجام دهید؛ تورهایی هم وجود دارند که در تاریخچه این بنای مشهور دقیق تر می شوند و شما را با آن بیشتر آشنا می سازند.

شام

پاستا در محله آپر ایست ساید

شما یک روز کامل را به بازدید از جاذبه های گردشگری نیویورک مشغول بوده اید و قرار است ادامه شب را نیز به بازدید های خود ادامه بدهید، بنابراین بدن شما احتیاج به سوخت دارد که در عین حال خیلی هم گران نباشد؛ برای این کار به فروشگاه های پاستا در محله آپر ایست ساید Upper East Side بروید؛ این فروشگاه ها پاستای تازه و خوشمزه را با هزینه ای بسیار کمتر از رستوران های شیک نیویورک در اختیار شما می گذارند. می توانید پاستای خود را درون فروشگاه بخورید و یا آن را با خود ببرید؛ انتخاب با شماست؛ در این محله، نقاط بسیار زیادی یافت می شوند که می توانید هوس خود برای خوردن غذاهای ایتالیایی را ارضا کنید.

شب

شرکت در یک تور اتوبوسی شبانه

هیچ چیز مانند تماشای تمامی جاذبه های گردشگری نیویورک در هنگام شب نیست. برای این کار، می توانید در یک تور اتوبوسی شبانه نیویورک شرکت کنید تا شما را به گشت و گذار در پارک های لاین، روستای گرینویچ Greenwich Village، چلسی پییرز Chelsea Piers و سایر نقاط دیدنی دیگر ببرد و همه این ها در حالیکه با آرامش و راحتی در اتوبوس خود نشسته اید، اتفاق می افتند.

روز سوم

صبح

بازدید از مرکز راکفلر

اینکه چقدر برای بازدید از مرکز راکفلر هزینه کنید به اینکه می خواهید، سطح بازدیدتان چقدر و تا چه حدودی باشد بستگی دارد. برای مثال، اگر تنها علاقه دارید از همان پیاده رو آن را ببینید، قدم زدن و گشت و گذار در اطراف این بنای عظیم شاهکار سبک آرت دکو کاملا رایگان هست. می توانید روبروی این بنا بنشینید و رفت و آمد مردم را تماشا کنید. اگر دلتان می خواهد به درون ساختمان یا بالاتر بروید، می توانید براساس راهنمای سفر به نیویورک در تورهای بازدید از این بنا شرکت کنید. اما کسانی که واقعا مصمم هستند به بالاترین نقطه این بنا بروند، می توانند کمی ولخرجی نمایند و بلیط آن را تهیه نمایند تا بتوانند هفتاد طبقه بالا و به روی سکوی مشاهده این بنا بروند و چشم انداز پانورامایی شهر را از آنجا تماشا نمایند.

ناهار

خوردن قهوه و شیرینی در میدان تایمز

اینکه چقدر از وقت گذرانی در میدان مشهور تایمز Times Square لذت ببرید، به ذهن خودتان بستگی دارد. اگر با حس و هدف درست برای دیدن این میدان بروید، وقت گذرانی در آن بسیار سرگرم نماینده و جالب خواهد بود؛ برای صرف ناهار، بهتر است یک کافه خوب که قهوه و شیرینی سرو می کند پیدا کنید، چیزی سفارش بدهید و یک میز کنار پنجره پیدا کنید تا بتوانید مردم را از پشت شیشه تماشا کنید. ترکیب گردشگران و مدیران و کارمندانی که آن ها را در حال زندگی روزمره و با هدف های کاملا متفاوت در رفت و آمد می بینید، تمام چیزی است که نیویورک را به شهر کنونی تبدیل نمود.

بعدازظهر

پیاده روی در سنترال پارک

احتمالا کسی بعد از برپایی این پارک گفته است: خب اینجا یک پارک داریم؛ دقیقا در مرکز منهتن Manhattan و پرسیده است: بنظر شما اسمش را چه بگذاریم؟! و شخص دیگری به شوخی پاسخ داده است: سنترال پارک Central Park چطور است؟ و اینگونه بوده که نام این پارک انتخاب شده است. این فضای سبز مستطیلی شکل 342 هکتاری زمین های بسیار زیادی را در این شهر با زمین های گرانقیمت اشغال نموده است؛ بنابراین اینکه یک پارک بسیار خوشایند و دلنشین است، نکته ای فوق العاده به نظر می رسد که ارزش زمین ها را جبران می کند. در این پارک می توانید چمنزارهای تپه ای و باغ های مرتب و زیبا را در کنار نقطه های قشنگ برای پیک نیک پیدا کنید؛ همچنین مراکز گردشگری در کنار نقاط بسیار آرام و ساکت. در راهنمای سفر به نیویورک فضای کافی برای فهرست کردن تمامی جاذبه های این پارک وجود ندارد؛ اما می توان گفت یک باغ وحش، یک پیست یخی اسکیت، یک قلعه، چند سالن تئاتر، یادبود جان لنون John Lennon در آن موجود هستند، بنابراین بهترین راه برای شما این است که یک نیم روز خود را در یک تور ویژه با راهنما شرکت کنید و یا خودتان به گشت و گذار و ماجراجویی در این پارک مشغول شوید.

شب

تماشای آخرین شعاع های آفتاب از پل بروکلین

یکی از سوال هایی که در حین رد شدن از پل بروکلین Brooklyn Bridge مطمئنا به ذهنتان خطور خواهد نمود این است که آیا این پل 135 ساله قدرت تحمل کردن وزن 4000 گردشگری که همزمان روی آن ایستاده و در حال حرکتند را دارد یا خیر. این پل که نزدیک به دو کیلومتر طول دارد، امروزه یک جاذبه گردشگری محبوب به شمار می رود؛ بنابراین براساس راهنمای سفر به نیویورک می بایست مراقب چوب های سلفی آن ها باشید. از روی این پل می توانید چشم اندازهای زیبا از افق منهتن را تماشا کنید و در عین حال، به تماشای عروس و دامادهایی که در حال عکس انداختن روی پل هستند، مشغول شوید. در نهایت، براساس راهنمای سفر به نیویورک توصیه می کنیم در پارک پل بروکلین به قدم زدن مشغول شوید و یک پیک نیک خاطره انگیز برپا کنید.

شام

خوردن غذای چینی در شهر چینی ها یا همان چاینا تاون

از قدیم می گویند هیچ چیز باارزشی آسان به دست نمی آید؛ سوپ ژیائو لانگ بائو xiao long bao که یک سوپ بسیار خوشمزه و منحصر به فرد است از آن دسته به شمار می رود. کافی است یک حرکت اشتباه انجام بدهید و آن را روی خودتان یا همراهانتان بریزید و مقداری از آن را هدر بدهید. بنابراین قبل از اینکه به شهر چینی ها یا همان چاینا تاون چاینا تاون در نیویورک بروید، خوردن غذا به سبک چینی را کمی تمرین کنید تا باعث نشوید حتی یک قطره از این سوپ خوش طعم هدر برود. در کنار این سوپ، می توانید کیک برنج سرخ شده و مخلفات دیگر نیز سفارش بدهید و با یک نوع نوشیدنی خوشایند چینی شام خود را به اتمام برسانید تا سفر به نیویورک نیز به بهترین وجه به اتمام برسد.

منبع: همگردی
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 711

به "72 ساعت برای گردش در نیویورک زمان دارید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "72 ساعت برای گردش در نیویورک زمان دارید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید