با جاذبه های گردشگری نیویورک آشنا شوید

به گزارش مجله گرافیک، جاذبه های گردشگری نیویورک به دلیل اهمیت سیاسی، مالی و فرهنگی بسیار مورد بازدید قرار گرفته اند، از این رو نیویورک را پایتخت دنیا نامیده اند.

با جاذبه های گردشگری نیویورک آشنا شوید

از سفر با سفر پاتایا ارزان لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

نیویورک سیتی پرجمعیت ترین شهر ایالت نیویورک و ایالات متحده آمریکاست که از 5 ناحیه شامل برانکس، بروکلین، منهتن، کوینز و استاتن آیلند تشکیل شده است. بهترین زمان برای سفر به این شهر بی نظیر سال نو میلادی است که در تمام شهر نیویورک رنگ و بوی خاص و جدیدی به خود می گیرد. البته در فصل بهار نیز هوای این شهر نسبتا خوب می باشد و مناسب برای سفر، البته هر زمان از سال که موقعیت سفر به این شهر را داشتید، دیدن آن را از دست ندهید.

پارک مرکزینیویورک

پارک مرکزی نیویورک (Central Park) نام پارکعظیم و معروفی است که در مرکز منهتن و در میان مراکز تجاری شهر نیویورک واقع شده است.پارک مرکزی نیویورک ، اولین پارک مُدرن در تاریخ ایالات متحده آمریکا محسوب می گرددکه در سال 1857 میلادی توسط فردریک لاو المستد (Frederick Law Olmsted) و همکار انگلیسی اش کالورت واکس (Calvert Vaux) طراحی و افتتاح شد.

وسعت پارکمرکزی نیویورک حدود 342 هکتار است که به شکل مستطیل در قلب منطقه منهتن (منطقهتجاری نیویورک) واقع شده است. همچنین این پارک دارای دریاچه هایی به وسعت جمعاً 60.7هکتار می باشد.

میدان تایمز

میدان تایمز در شهر نیویورک و در محله منهتن واقع شده است. در واقع تقاطعی در محلهمیدتاون منهتن MidtownManhattan است.این میدان در تقاطع خیابان برادوی Broadway وخیابان هفتم Seventh Avenue واقع شده است و از خیابان 42ام غربیتا خیابان 47ام غربی کشیده شده است. در میان بیلبوردها و صفحات تبلیغاتی زیبا و پرزرق و برق، القاب مختلفی به میدان تایمز نیویورک داده شده که تقاطع دنیا، مرکزدنیا و قلب دنیا چند مورد از آنهاست.

میدان تایمز نیویورک یکی از پرترددترینتقاطع های دنیا است، به طور متوسط روزانه 330 هزار نفر از این میدان عبور می نمایندکه بسیاری از آنها گردشگر هستند، این در حالی است که در روزهای شلوغ تعداد افرادپیاده ای که از این تقاطع عبور می نمایند به بیش از 460 هزار نفر نیز می رسد. یکی ازدلایل معروفیت میدان تایمز این است که یکی از عظیمترین صنایع تفریحی دنیا یعنی Broadway Theater District در محدوده این میدان واقع شدهاست.

بطور متوسطسالانه 50 میلیون نفر از میدان تایمز نیویورک دیدن می نمایند که پس از لاس وگاس درایالت نوادا پربازدیدترین جاذبه گردشگری دنیا به حساب می آید. میدان تایمز نیویورکمحل اصلی جشن سال نو میلادی در این شهر نیز می باشد و هر ساله جمعیت بسیار زیادیبرای جشن سال نو در این میدان جمع می شوند. عظیمترین تجمع تاریخ این میدان درآگوست سال 1945 بود که بیش از 2 میلیون نفر به مناسبت خاتمه جنگ دنیای دوم در اینمیدان گرد هم آمدند.

ساختمانامپایر استیت

کنار مجسمه آزادی، عظیمترین شاخصه نیویورک، ساختمان تجاری امپایراستیت است که با 381 متر بلندی و 102 طبقه، تا جنگ دنیای اول بلندترین مرکز تجارتدنیای بود که 41 سال بعد، بلندتر شد. ساختمان امپایر استیت با آنتن چشمک زن برایهواپیماها، به سرعت تبدیل به نمادی از شهر نیویورک شد (افتتاحیه 1931). دو رصدخانهدر این ساختمان ساخته شده است.

رصدخانه نخست در طبقه 86 با 320 متر ارتفاع که دوآسانسور شیشه ای دارد و در هردو فصل زمستان و تابستان سیستم گرمایشی و سرمایشی اشفعال است. در چهار گوشه ساختمان گردشگاه هایی هم در نظر گرفته شده است. رصدخانهدوم با بلندای 380 متر در طبقه صد و دوم ساخته شده است. بازدیدنمایندگان در روزهایصاف و آفتابی تا فاصله 120 کیلومتری چشم اندازهای روبه روی خود را می توانند ببینندکه شامل شهرهای نیوجرسی، پنسیلوانیا، کانکتیکات و ماساچوست می گردد.

مجسمه آزادی

مجسمه آزادی با نام رسمی روشنگر آزادی دنیا با 93 متر ارتفاع (از سطحزمین تا نوک مشعل) بین سال های 1875 تا 1884 میلادی توسط فرانسه ساخته و به ایالاتمتحده هدیه داده شد. طبق گفته های سازمان پارک های ملی آمریکا، ایده ساخت مجسمه یآزادی اولین بار توسط ادوارد رنه در لابولای (فقیه، شاعر، نویسنده و فعال ضد برده داریفرانسوی) پیشنهاد داده شد.

در نهایت اما ایده یساخت این بنای باشکوه و نمادین توسط فردریک بارتولدی پرورانده شد. بارتولدی در سفریکه به مصر داشت، از مجسمه های غول پیکر این کشور الهام گرفت. این مجسمه در ابتدابرای نصب در کنار کانال سوئز طرح ریزی شده بود اما در نهایت سر از نیویورک آمریکادرآورد. نکته اینکه 350 تکه از مجسمه به صورت مجزا طراحی و سپس برای سرهم بندی بهآمریکا منتقل شد. علاوه بر بارتولدی که کار طراحی مجسمه را به عهده داشت، گوستاو ایفلمشهور هم در ساخت سازه درونی آن دخیل بود. همچنین اوژن ویوله لودوک وظیفه یانتخاب پوشش مسی مجسمه را عهده دار بود. در آن موقع بارتولدی برای جمع آوری بودجه یمورد نیازش، نمایندگان زیادی را به تمام ایالات 38 گانه آمریکا اعزام کرد.

پل بروکلین

پلبروکلیکی از قدیمی ترین پل های معلق در ایالاتمتحده آمریکا است .ساخت این پل در سال 1869 شروع شد و در سال 1883 تکمیل شد و برروی رودخانه شرق واقع شده است که بروکلین را به منتهن متصل می نماید. این پل 1825متر طول دارد و عظیمترین پل معلق دنیا تا سال 1903 بوده است و همچنین این پل اولینپل معلق سیم فولادی دنیا است. نیویورک یکی از زیباترین خط افق های دنیا را دارد کهدورنمای این پل در منظره شهر، خط افق نیویورک را دوچندان زیباتر می نماید.

پل بروکلیندر مه 1883 افتتاح شد. طراحان این پل: John A. Roebling - Washington Roebling و EmilyWarren Roebling بودند. Roebling می گوید این پل نه تنها در ظاهر باشکوه و مقاوم است بلکه درواقعیت هم همینطور است. دو برج هر کدام به ارتفاع 84 متر در وسط پل ساخته شده استکه بسیاری از کابل ها به آن ها متصل شده اند. یک شبکه کابل های مقاوم هر کدام بهضخامت 11 اینچ این پل را در برابر سقوط محافظ می نماید. حتی Roeblingادعا کرد که این پل بدون این کابل ها هم فرو نمی ریزد و صرفا خم می گردد. اما بعداز افتتاح این پل هنوز خیلی از نیویورکی ها امن بودن این پل را باور نداشتن و برایاثبات سخنان Roebling تعداد 21 فیل به صورت همزمان ازروی پل عبور کردند. پل بروکلن به عنوان یکی از عظیمترین پل های مهندسی در قرن 19هنوز باقی مانده است و یکی از محبوب ترین پل های دنیا در شهر نیویورک است.

میدان یادبود11 سپتامبر

موزه یادبود 9/11، جایی است که شما می توانید در خصوص حوادث وحشتناک11 سپتامبر سال 2001 چیزهای زیادی یاد بگیرید. در 11 سپتامبر 2001 میلادی برج هایدوقلوی نیویورک که روزی رکورددار بلندترین ساختمان های دست ساز بشر بود با فاصلهزمانی حدود 20دقیقه مورد اصابت 2 فروند هواپیمای غول پیکر نهاده شد و یکی پس از102 دقیقه و دیگری پس از 56 دقیقه در مقابل چشم دنیایان فرو ریخت.

ساخت این بناییادبود به سرعت پس از این حادثه و تخریب برج دو قلوی مرکز تجارت دنیای (World Trade Center) به اجرا گذاشته شده و هدف اصلی از اجرای آن نیز یادبودقربانیان این حادثه از جمله مأموران امداد و آتش نشانی بود که در جریان یاری رسانیبه مجروحان و حادثه دیدگان، جان خود را از دست دادند.

در سپتامبرسال 2011 و در دهمین سالگرد این حادثه، مراسم یادبودی در این مکان برگزار گردید که درآن موقع به تازگی به روی عموم باز شده بود. موزه در 15 ماه می سال 2014 آماده شدهو در 21 ماه می به صورت رسمی به روی عموم باز شد. سه ماه بعد از این افتتاح، اینبنای یادبود توسط بیش از یک میلیون نفر مورد بازدید نهاده شد که آمار قابل توجهیاست.

موزه هنرمتروپولیتن

موزه کلان شهری هنر (Metropolitan Museum of Art) هم چنین مشهور به موزه متروپولیتن (Metropolitan Museum)، از عظیم ترین و مشهورترین موزه های دنیا است. موزه در وسط شهر نیویورکو در مجاورت ضلع شرقی سنترال پارک واقع شده است. این موزه در 1872 میلادی افتتاح شد.موزهٔ متروپولیتن نیویورک حاوی مجموعهٔ عظیم و نادری از تاریخ اسلام و ایرانباستان است.

موزه کلان شهریهنر، سالیانه حدود 4 میلیون بازدید نماینده دارد. قدیمی ترین دارایی این موزه مربوطبه (به تقریب) 300000 سال تا 77000 سال پیش است و سنگ آتشزنه ای است که در مصر یافتشده است. از این موزه با عنوان (the Met) که کوتاه شدهٔعبارت (the Metropolitan) است نیز، یاد می گردد.

خیابان شوبرتو برادوی

یکی از قسمت های مهم سفر به نیویورک تماشای نمایش در خیابان برادوی است.اوج فعالیت های تئاترآمریکایی در این بخش انجام می گردد و شهرت آن هم بیشتر به خاطراجراهای متعددی است که اینجا برگزار می گردد. در اینجا می توان آخرین نمایش های کلاسیکدر حال اجرا را تماشا کرد. محله برادوی در واقع مرکزیت فعالیت های تئاتری حومه رادارد. برای تهیه بلیط اجراهای مشهور باید پیشتر آن را خریداری کرد.

خیابان شوبرتتنها خیابان معروف در بخش تئاتری نیویورک است و مرکز دو خانه نمایش شوبرت (خیابانچهل و چهارم غربی شماره 221) و بوث (خیابان چهل و پنجم غربی شماره 22) می باشد.سالهاست که مشتاقان تئاتر برای پیداکردن فرصت های بازیگری در نمایشنامه ای که عظیمتئاتر برادوی سام س. شوبرت آن را حمایت کند، به اینجا رفت و آمد می نمایند. نمایشهمسرایان با تعداد 6137 بار اجرا رکورد دار نمایش های اجرا شده در این ساختمانبود. نمایش موزیکال اُکلاهاما کار خود را در سال 1941 در خانه نمایش سنت جیمزشروع کرد. از دیگر مکان های افسانه ای در این بخش رستوران ساردی Sardi است که بسیاری از بازیگران معروف برای دیدن هم به اینجا می آیند وهمچنین سالن تئاتر Music Box که ایروینگ برلین نمایش انتقادیجعبه موسیقی را در سال 1921 روی صحنه آن اجرا کرد.

گردآوری: مجله اینترنتی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 13 آذر 1399 بروزرسانی: 13 آذر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1395

به "با جاذبه های گردشگری نیویورک آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با جاذبه های گردشگری نیویورک آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید