همکاری های علمی و فناورانه ایران و ازبکستان توسعه می یابد

به گزارش مجله گرافیک، وزیر نوآوری ازبکستان میزبان رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بود.

همکاری های علمی و فناورانه ایران و ازبکستان توسعه می یابد

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزیر نوآوری ازبکستان میزبان رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بود. ملاقاتی که با هدف معرفی زیست بوم فناوری و نوآوری ایران به وزیر نوآوری ازبکستان صورت گرفت.

در این ملاقات، وزیر نوآوری، معاون وزیر، رییس بنیاد توسعه نوآوری و معاون بنیاد تامین اقتصادی نوآوری کشور ازبکستان و مهدی قلعه نوی رییس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و روح الله استیری مدیرکل دفتر توسعه کسب وکار بین المللی مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حضور داشتند.

در این ملاقات با اشاره به وجود روابط فرهنگی و تاریخی میان دو کشور بر توسعه همکاری های علمی و فناورانه بین ایران و ازبکستان تاکید شد. همچنین دعوت رسمی از وزیر نوآوری ازبکستان برای حضور در ایران و آشنایی بیشتر با زیست بوم فناوری و نوآری ایران از دیگر مذاکرات انجام شده در این ملاقات بود.

مقرر شد که کارگروهی برای آنالیز احتیاج های فناورانه دو کشور معین گردد تا در سفر وزیر نوآوری ازبکستان به ایران در بهار سال آینده، تفاهم نامه همکاری مشترکی برای توسعه روابط علمی و فناورانه بین دو کشور تهیه و به امضای معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ایران و وزیر علوم ازبکستان برسد.

هیات ایرانی حاضر در این ملاقات، پس از بازگشت از سفر، اعضای پیشنهادی کارگروه خود را معرفی می نمایند. اعضای کارگروه ازبکستانی نیز معین می شوند تا این افراد در جلسات حضوری و غیرحضوری مذاکراتی برای معین اولویت های فناورانه و حوزه های همکاری دوجانبه داشته باشند. این موارد در تفاهم نامه همکاری بین ایران و ازبکستان مدنظر قرار خواهد گرفت.

همچنین در این ملاقات بر حضور فعال ایران در هفته نوآوری ازبکستان که مهرماه سال آینده در تاشکند برگزار می گردد تاکید شد. قرار بر این است که معاون علمی و فناوری رییس جمهوری میهمان ویژه این برنامه باشد تا با زیست بوم فناوری و نوآوری ازبکستان نیز بیشتر آشنا گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 700

به "همکاری های علمی و فناورانه ایران و ازبکستان توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری های علمی و فناورانه ایران و ازبکستان توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید