موزه سینما در عمارت باغ فردوسی

به گزارش مجله گرافیک، با وجود سرانجام تعطیلات نوروزی که کاملا تحت تاثیر شیوع بین المللی ویروس کرونا نهاده شد، فرآیند قرنطینه ی خانگی و فاصله گذاری اجتماعی همچنان دنبال و پی گیری می گردد.

موزه سینما در عمارت باغ فردوسی

جهت دریافت خدمات قیمت طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

حالا هم که آن نیمچه حال وهوای نوروزی حاکم بر برنامه های تلوزیونی و شاید آثار اینترنتی هم دیگر به سرانجام رسیده اند، طبیعی است که حس وحال ما هم بیشتر از قبل در سراشیبی کسالت و خمودگی قرار بگیرد. با تمامی این وجود، برنامه تورهای مجازی کجارو همچنان ادامه دارند و هر روز شما را به یکی از موزه های بزرگ جهان می بریم.

در سال 1373 و به پیشنهاد سید محمد بهشتی، موزه ای که امروزه آن را با نام موزه سینما می شناسیم به صورت عمومی تاسیس شد. پس از تاسیس این موزه، افرادی همچون عزت الله انتظامی، جمال امید، بهزاد رحیمیان، عزیز ساعتی و امیر اقبالی به عنوان اعضای اصلی هیئت برپایی این موزه، در جهت معرفی آن به علاقه مندان و مردم کشور کوشش کردند.

این افراد در اولین قدم های بال وپردادن به موزه سینما، ابزار، عکس، پوستر، اسناد، نمونه های قدیمی فیلم ها و مجموعه های تاریخی و موارد این چنینی که حال وهوایی کلاسیک داشتند را جمع آوری کردند.

برای گردهم آمدن چنین گنجینه بزرگ و ارزشمندی، خانواده های سینما گران، خود اشخاص فعال سینما و بیشتر با اهدای جوایز و آثارشان که بخشی از تاریخ سینمای کشور را نمایش می داد، به برپایی این نمایشگاه یاری شایانی کردند.

موزه سینما در خرداد ماه سال 1376 توسط حسن حبیبی به طور رسمی بازگشایی شد. موزه سینما طی سالیان اخیر با تغییرات و فعالیت های مختلفی روبرو شده است. بخش هایی مثل قسمت کودک، قسمت دفاع مقدس و بخش ویژه دوبله به این موزه اضافه شده است.

گنجینه موزه سینما شامل 2,500 فیلمنامه، 25,000 قطعه عکس، 1,100 فیلم و سریال کلاسیک، جوایز، اسناد، دستگاه و ادوات کلاسیک سینمایی، لباس های شاخص آثار قدیمی و موارد این چنینی می گردد. ساختار این موزه نیز بسیار زیبا طراحی شده و علاوه بر زیبایی های معماری عمارت، فضای سبز موزه سینمای تهران باعث می گردد تا بازدیدکنندگان از حضور در آن لذت ببرند.

این موزه در خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش، عمارت باغ فردوس واقع شده است. موزه سینما از ساعت 9 تا 19 ایام هفته و در روز آدینه یا اعیاد، 11 تا 19 علاقه مندان را سرگرم می نماید. به وسیله این لینک و این لینک، می توانید به صورت مجازی از موزه سینما بازدید کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 911

به "موزه سینما در عمارت باغ فردوسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه سینما در عمارت باغ فردوسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید