مراکز خرید کوالالامپور؛ گشت و گذاری در بهترین مراکز تجاری آسیا

به گزارش مجله گرافیک، کوالالامپور با وجود مراکز خرید لوکس و مدرن، یک بهشت واقعی برای علاقه مندان به خرید است. در مراکز خرید کوالالامپور، بهترین برندهای جهان در زمینه پوشاک، زیورآلات و کالای دیجیتال، جدیدترین محصولات خود را عرضه می نمایند.

مراکز خرید کوالالامپور؛ گشت و گذاری در بهترین مراکز تجاری آسیا

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

کوالالامپور به خاطر مراکز خرید متعددی که دارد، یکی از بهترین شهرهای جهان برای خرید است. در مرکز شهر، بیش از 8 مرکز خرید بسیار بزرگ وجود دارد و در فاصله 20 دقیقه ای، حدودا 12 مرکز خرید بزرگ دیگر به این مجموعه اضافه می گردد. در ادامه این مطلب با ده مورد از بهترین مراکز خرید کوالالامپور آشنا می شویم. این مراکز تجاری، میزبان برترین برندهای جهان و بهترین و باکیفیت ترین محصولات متنوع است؛ از کالای دیجیتال گرفته تا بهترین برندهای پوشاک.

مرکز خرید پاویلیون (Pavilion)

این مرکز تجاری در سال 2007 افتتاح شده و یکی از بهترین نمونه های مراکز خرید لوکس و مجلل است. این مجموعه از بخش های تجاری داخلی و سرپوشیده و فروشگاه های بیرونی تشکیل شده است. در این مرکز بیش از 450 فروشگاه وجود دارد. بهترین امکانات برای غذا خوردن و بهترین برندهای بین المللی و داخلی در این مرکز برای بازدیدنمایندگان گرد هم آمده است. غیر از فروشگاه های معمولی، این مجموعه دارای یک دپارتمان استور بسیار بزرگ و دو سوپرمارکت است. برترین برندهای مشهور بین المللی مثل ایو سن لوران، ورساچه، دولچه و گابانا و مکس مارا، در این مرکز نمایندگی دارند. البته برندهای ارزان تر و میان رده تر هم در این مجموعه تجاری پیدا می گردد.

یکی از ویژگی هایی که این مرکز تجاری را از سایر مراکز خرید شهر متمایز می نماید، تزیینات خاص آن برای مناسبت های مختلف است. به خصوص در زمان کریسمس، که برنامه های تفریحی و فرهنگی زیادی در این مرکز برپا می گردد.

اگر از علاقه مندان به برندهای آسیایی هستید، در بخشی به نام خیابان توکیو، می توانید این برندها را که معمولا قیمت های معقولی دارند، پیدا کنید. یک فودکورت در طبقه پایین این مجموعه با انواع غذاهای آسیایی و بین المللی، پذیرای بازدیدنمایندگان است. رستوران های عالی در اطراف این فودکورت، بهترین غذاهای باکیفیت را از سراسر جهان برای مهمانان خود سرو می نمایند.

علاوه بر رستوران و فروشگاه، این مجموعه دارای مراکز تفریحی است که از میان آن ها می توان به سینما و اسپا اشاره نمود.

مرکز خرید Suria KLCC

این مرکز خرید در ساختمانی بزرگ و شش طبقه در نزدیکی برج های دوقلوی پتروناس در مرکز شهر واقع شده است. مجموعه تجاری Suria KLCC در سال 1999 افتتاح شده و از همان زمان به خاطر ارائه محصولات متنوع و باکیفیت به یکی از مراکز خرید محبوب شهر تبدیل شده است. این مجموعه نه تنها به خاطر دسترسی راحت و فروشگاه های عالی، بلکه به خاطر جاذبه های متعددی که دارد، محبوب است. مثلا یک آکواریوم، اقیانوس نما و یک مرکز علمی که به خصوص برای بچه ها، برنامه های ویژه ای دارد. یک تالار کنسرت و گالری هنری پتروناس از دیگر بخش های این مجموعه است.

این مجموعه به راحتی با مترو و سایر وسایل حمل و نقل عمومی قابل دسترس است. طراحی مدرن این مرکز با وجود فضاهای سبز متعدد، جذابیت خاصی به این مرکز تجاری داده است. این مجموعه به سه بخش تقسیم شده است. غیر از مارک های معتبر بین المللی، چندین دپارتمان استور بزرگ در این مجموعه شعبه دارند. برندهای مشهوری چون کلوین کلاین، دیور، بولگاری، شنل، کارتیه و رالف لورن از برندهای مطرح این مرکز هستند. غیر از برندهای بین المللی لوکس، برندهای داخلی و فروشگاه های میان رده هم در این مرکز تجاری وجود دارد. فودکورت، رستوران و کافه و سوپرمارکت های زنجیره ای، بخش دیگری از این مجموعه را تشکیل می دهند.

مگامال Mid Valley

این مرکز خرید بسیار بزرگ، یکی از محبوب ترین مراکز خرید شهر است که بین مرکز شهر و منطقه Klang Valley واقع شده است. این مجموعه تجاری بزرگ از مرکز خرید، برج اداری و 3 هتل تشکیل شده است. مرکز خرید این مجموعه در سال 2000 عنوان بهترین مجموعه خرید را از طرف گردشگری مالزی از آن خود نموده است. مجموعه تجاری Mid Valley در نوامبر سال 1999، افتتاح شد. در 5 طبقه این مرکز خرید، بیش از 430 فروشگاه وجود دارد. غیر از فروشگاه های معمول، سوپرمارکت ها و دپارتمان استورهای زنجیره ای هم در این مرکز نمایندگی دارند. این مجموعه، انتخابی عالی برای خرید لوکس است. بهترین برندهای بین المللی و داخلی در این مرکز شعبه دارند.

این مجموعه، غیر از فروشگاه امکانات دیگری مثل سینما و سالن بولینگ دارد. بخشی مختص فروش و عرضه کالاهای دیجیتال در این مرکز واقع شده است که بسیار محبوب علاقه مندان به تکنولوژی است. مگامال مید ولی، درست در کنار ایستگاه KL Komuter Mid Valley واقع شده و به راحتی با مترو اتوبوس قابل دسترسی است.

مرکز خرید Gardens Mall

این مرکز تجاری، یکی از مراکز خرید مدرن کوالالامپور است که همه احتیاجهای شما را برآورده می نماید. زیر سقف این مرکز، حدود 200 فروشگاه وجود دارد که در 6 طبقه گسترده شده اند. بهترین برندهای جهان در زمینه پوشاک، مد و زیبایی، لوازم الکترونیکی و چندین دپارتمان استور بزرگ، دسترسی به تنوع وسیعی از محصولات را برای خریداران راحت تر نموده است. این مرکز تجاری، یک مجموعه کامل است که انواع محصولات مورد احتیاج را با بهترین کیفیت و از بهترین برندهای جهان عرضه می نماید. از مزایای این مرکز این است که درست در مجاورت مگامال Mid Valley و بسیاری از فروشگاه های بزرگ شهر واقع شده است و به راحتی می توانید به هر دو مرکز سر بزنید. تنوع کیفیت و قیمت در این مرکز، یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن است.

این مجموعه، 7 کیلومتر از برج های دوقلوی پتروناس فاصله دارد. این مرکز در سال 2007 افتتاح شده است و مثل بسیاری از مراکز خرید بزرگ جهان، غیر از فروشگاه، امکانات دیگری چون مراکز تفریحی و فودکورت هم دارد. در فروشگاه های بزرگ و لوکس مجموعه، با نام های آشنایی چون لاکوست، کلوین کلاین، لویی ویتون، مایل کورس، فلور و... روبه رو می شوید. این مرکز به راحتی به وسیله اتوبوس و مترو قابل دسترسی است.

مرکز خرید Starhill Gallery

گشت و گذار در این مجموعه تجاری لوکس و مدرن، تجربه ای منحصربه فرد است که شبیه آن را در بسیاری از شهرهای جهان تجربه نخواهید کرد. این مرکز در سال 1996 افتتاح شده و لوکس ترین مجموعه ی تجاری در منطقه Bukit Bintang است. بیش از 100 فروشگاه از برندهای برتر پوشاک و زیورآلات در این مرکز بهترین محصولات را عرضه می نمایند. یک دپارتمان استور بزرگ در این مرکز واقع شده است. این مجموعه تجاری در سال 2005 بازسازی شد و ظاهر فعلی مرکز با نمای گنبدی شکل شیشه ای نتیجه آن بازسازی است.

فضای باز ورودی این مجموعه، به عنوان استیج برای برگزاری رویدادهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این مرکز هفت طبقه دارد؛ طبقه اول مختص فروشگاه های زیورآلات و ساعت های برند است. این مرکز هر سال میزبان بزرگ ترین نمایشگاه زیورآلات و ساعت لوکس در آسیا است. در طبقه سوم این مجموعه، یک مرکز اسپا و ریلکسیشن وجود دارد. فودکورت Feast Village یکی دیگر از بخش های این مجتمع تجاری و میزبان بهترین و لوکس ترین رستوران های شهر است. در این رستوران ها می توانید بهترین غذاهای بین المللی و غذاهای دریایی لذیذ را امتحان کنید. این مرکز در مجاورت مرکز خرید پاویلیون واقع شده است.

مرکز خرید Berjaya Times Square

این مرکز تجاری یکی از بزرگ ترین مراکز خرید در منطقه Bukit Bintang و یکی از در دسترس ترین مراکز خرید شهر است. این مجموعه تجاری از دو برج دوقلوی 203 متری تشکیل شده که در سال 2003 افتتاح شده اند. علاوه بر مراکز خرید، دفاتر اداری و فروشگاه های متعدد، این مجموعه تجاری امکاناتی چون رستوران و فودکورت و امکانات تفریحی و سرگرمی هم دارد. مجموعه Berjaya Times Square، بزرگ ترین بنا در کوالالامپور و هشتمین برج بلند دوقلو در کوالالامپور است. به خاطر این شهرت، روزانه تعداد زیادی از گردشگران و اهالی شهر به این مرکز سر می زنند.

این مجموعه تجاری بزرگ بیش از هزار فروشگاه خرده فروشی و 65 اوت لت غذا دارد. طبقه اول دارای یک فودکورت به نام طعم آسیا است که در آن می توانید بهترین غذاها از گوشه و کنار کشورهای آسیایی را امتحان کنید. رستوران های عالی با غذاهای بین المللی یکی از دلایل جذابیت این مجموعه تجاری است. در فروشگاه های این مرکز، ترکیبی از برندهای مشهور و برندهای کمترشناخته شده با قیمت های مقرون به صرفه را خواهید دید. از اسباب بازی گرفته تا جدیدترین کالاهای دیجیتال در این مرکز خرید به فروش می رسد. اگر به دنبال برندهای میان رده و قیمت های معقول تر هستید، حتما این مرکز را برای گشت و گذار و خرید انتخاب کنید.

مرکز خرید سانوی پیرامید (Sunway Pyramid)

این مرکز خرید یکی از بهترین مجموعه های تجاری منطقه Klang Valley است. این مجموعه تنها مرکز خرید مالزی است که پیست اسکیت روی یخ دارد. مرکز تجاری سانوی پیرامید در سال 1997 افتتاح شد. این مجموعه یکی از مجلل ترین مراکز تجاری مالزی است که در ورودی آن تندیسی بزرگ از ابوالهول با الهام از ابوالهول مصر ساخته شده است. مجموعه اصلی به شکل یک هرم بزرگ طراحی شده و نمای بیرونی آن با تندیس هایی از فراعنه مصر تزیین شده است.

به غیر از فروشگاه های مستقل، چندین دپارتمان استور زنجیره ای در این مجموعه وجود دارد. این مرکز به دو بخش تقسیم شده است؛ یکی Old Wing و دیگری Pyramid 2 یا P-2.

در طبقه هم کف بخش Old Wing فروشگاه های پوشاک از برندهای مشهور دیده می گردد. علاوه بر فروشگاه های پوشاک و لوازم آرایشی در این طبقه از برندهایی که نام آن ها را زیاد شنیده اید، این بخش، یک فضای بزرگ مخصوص برگزاری نمایشگاه ها و رویدادهای مختلف دارد و بوتیک های متعددی در اطراف آن قرار گرفته اند. در بخش Pyramid 2 که جدیدتر است و در سال 2007 به مجموعه اضافه شده، دپارتمان استورهای بزرگ، کتاب فروشی و فروشگاه های کوچک تر وجود دارد. در طبقه هم کف این بخش، یک بازار الهام گرفته از بازارهای سنتی مراکشی ساخته شده است. رستوران غذاهای آسیایی، یکی از پرطرفدارترین بخش های Pyramid 2 است.

مرکز خرید 1 Utama

این مجموعه تجاری یکی از محبوب ترین مراکز خرید در منطقه Klang Valley است و 30 دقیقه تا مرکز شهر کوالالامپور فاصله دارد. بیش از 650 فروشگاه و تنوع وسیعی از رستوران و امکانات تفریحی، این مجموعه بزرگ تجاری و تفریحی را تشکیل می دهند. این مرکز که به طور خلاصه 1U نامیده می گردد، دو بخش دارد یکی Old Wing و دیگری New Wing.

این مجموعه هم مثل بسیاری از مراکز تجاری جهان، علاوه بر فروشگاه، امکانات دیگری مثل فودکورت دارد. در این فودکورت می توانید بهترین غذاهای آسیایی را از بهترین رستوران ها سفارش دهید و نوش جان کنید. در این فودکورت ها می توانید غذاهای ارزان و لذیذی پیدا کنید. اگر دنبال غذای گران تر هستید، می توانید به چندین رستوران دیگر این مجموعه سر بزنید. برندهای نام آشنایی چون نایکی، پوما، برشکا، گس و سایر برندهای مشابه، در این مرکز، نمایندگی دارند.

بخشی از این مجموعه به تازگی بازسازی شده است و فروشگاهی بزرگ به نام Candylicious در آن افتتاح شده است که بسیار محبوب است، به خصوص برای بچه ها که در آن می توانید بهترین شکلات ها، آب نبات ها و خوراکی های شیرین جهان را در بسته بندی های جذاب خریداری نمایند.

یک باغ بزرگ بر بام این مرکز تجاری وجود دارد که یکی از محبوب ترین جاذبه های آن است. در این باغ، بیش از 500 گونه از گیاهان مختلف رشد می نمایند. سینما، سالن بولینگ، سالن ورزشی و سایر امکانات تفریحی برای بازدیدنمایندگان این مرکز خرید در نظر گرفته شده است که تفریح شما را کامل می نماید.

مرکز خرید Sungei Wang Plaza

این مرکز خرید 7 طبقه در سال 1977 افتتاح شده و یکی از قابل تشخیص ترین مراکز خرید کوالالامپور است. اهالی شهر به عنوان یک مرکز خرید ارزان روی این مجموعه حساب می نمایند. انوع کالاهای متنوع زیر یک سقف و در یک مرکز قرار گرفته اند و هر آنچه که احتیاج داشته باشید، با قیمت مناسب در این مجموعه پیدا می کنید. البته برندهای نام آشنا به خصوص برندهای محلی هم در این مرکز پیدا می گردد. یک فضای بزرگ مخصوص برگزاری نمایشگاه و رویدادهای مختلف در این مجموعه در نظر گرفته شده است.

پوشاک، زیورآلات، ساعت، اسباب بازی، کتاب، لوازم آرایشی و بهداشتی، کالای دیجیتال و در مجموعه هر آنچه که به آن احتیاج پیدا کنید، در این مجموعه تجاری پیدا می گردد. بخش های متفاوت این مجموعه با رنگ های مختلف از هم متمایز شده اند. ارزان ترین پوشاک بانوان را می توانید از فروشگاه های این مرکز تجاری خریداری کنید. خیابانی به نام خیابان فیستا، این مرکز را به بولوار اصلی متصل می نماید. در این خیابان، رستوران ها و کافه های فراوانی وجود دارد که در آن ها می توانید غذاهای سایر ملل جهان را امتحان کنید.

مرکز خرید Low Yat Plaza

این مرکز خرید را به طور خلاصه LYP یا Low Yat می نامند؛ یک مرکز تجاری شلوغ در قلب شهر کوالالامپور. این مجموعه بیشتر به خاطر ارائه کالاهای دیجیتال و جدیدترین محصولات فناوری مشهور است. این مرکز تجاری 12 طبقه، به مجموعه ای فروشگاه های به هم پیوسته تقسیم شده است که اطراف یک محوطه اصلی قرار گرفته اند. برندهای مشهور جهانی دیجیتال در این مرکز نمایندگی های بزرگی دارند. نیکون، ایسر، لنووو، دل، سامسونگ و HTC تنها چند نمونه از فروشگاه های این مرکز تجاری است.

در این مجموعه، چندین رستوران و کافه هم وجود دارد که در آن ها می توانید بهترین غذاهای آسیایی را امتحان کنید.

منبع: کجارو / kuala-lumpur
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 419

به "مراکز خرید کوالالامپور؛ گشت و گذاری در بهترین مراکز تجاری آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز خرید کوالالامپور؛ گشت و گذاری در بهترین مراکز تجاری آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید