مازندران و ویتنام در زمینه تحقیقات کشاورزی همکاری می نمایند

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران: رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با اشاره به رتبه برتر استان در فراوری ارزش افزوده بخش کشاورزی، گفت: تحقیقات کشاورزی مازندران در ویتنام تبادل گردد.

مازندران و ویتنام در زمینه تحقیقات کشاورزی همکاری می نمایند

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به گزارش خبرنگاران از ساری، دلاور حیدرپور ظهر امروز در دیدار سفیر ویتنام با استاندار مازندران، گفت: بخش کشاورزی از حوزه های فعال استان بوده که حدود شش میلیون تن محصولات کشاورزی این کشور در مازندران فراوری می گردد.

وی اضافه کرد: بالاترین ارزش مالی کشور در حوزه کشاورزی متعلق به مازندران بوده و باید این ظرفیت در کشور توجه گردد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با اشاره به اینکه میزان فراوری سالانه شلتوک در استان بالغ بر 1.3 میلیون تن است، اضافه کرد: حدود 850 هزار تن برنج سفید و 2.6 میلیون تن انواع مرکبات در مازندران فراوری می گردد.

وی با بیان اینکه سالانه 200 هزار تن مرغ گوشتی در مازندران فراوری می گردد، گفت: این رتبه صندلی مازندران را در سطح کشور ارتقا داده است.

حیدرپور با اشاره به اینکه 70 هزار تن میزان فراوریات آبزی پروری و شیلات استان است، گفت: می توانیم تجارت برنج و دانش فراوری برنج مازندران را در ویتنام مبادله کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران با بیان اینکه فراوری و تحقیقات برنج ایران با ویتنام موثر است، اضافه کرد: برنج مازندران معطر بوده و از برنج های هند و پاکستان نیز مرغوبیت بیشتری دارد.

ج

منبع: تسنیم
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 340

به "مازندران و ویتنام در زمینه تحقیقات کشاورزی همکاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مازندران و ویتنام در زمینه تحقیقات کشاورزی همکاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید