ماجرای برند آسیای حقیقی و هزینه 40 میلیون دلاری مالزی برای تحول در گردشگری

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران: کارشناس برندسازی، تبلیغات و بازاریابی گردشگری گفت: مالزی برای اینکه بتواند در گردشگری حرفی برای گفتن داشته باشد، اقدام به برندسازی کرد و در سال اول تحول گردشگری 40 میلیون دلار بودجه گذاشت؛ افزایش 2 میلیون نفری گردشگران نتیجه آن بود.

ماجرای برند آسیای حقیقی و هزینه 40 میلیون دلاری مالزی برای تحول در گردشگری

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

فرزاد مقدم در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، با بیان اینکه در سال 1990 نخستین برنامه گردشگری مالزی به اجرا در آمد گفت: تاکید روی توسعه روابط خارجی، تبلیغ جاذبه های محلی و روستایی، ایجاد شغل های مرتبط با گردشگری در روستاها، تبادلات فرهنگی بین اقوام و بهبود چهره گردشگری ایران در دنیا بود.

وی با بیان اینکه پس از گذشت 4 سال مسئولان ایالتی این کشور، با نگاه مهربانانه تر به این صنعت نگریستند افزود: در این سال تعداد گردشگران مالزی به 7.5 میلیون نفر رسید و در سال 1997 هنگامی که بحران مالی، آسیا را فراگرفته بود این کشور به وسیله کمپین اینترنتی بازدید از مالزی جذب گردشگر خارجی را رد دستور کار خود قرار داد.

این کارشناس برندسازی، تبلیغات و بازاریابی حوزه گردشگری با اشاره به اقدامات این کشور برای برندشدن گردشگری این کشور توضیح داد: این کشور با هدف معرفی مالزی به عنوان یک برند گردشگری در آسیا، بودجه ای در سال 1999 با اعتبار 40 میلیون دلار درنظر گرفت که موردخطاب قراردادن بازارهای هدف، تثبیت هویت به عنوان کشوری که عصاره ای از فرهنگ آسیا را در خود دارد و استفاده از روابط عمومی و آموزش برای بهبود عملکرد کمپین تبلیغاتی از مهمترین استراتژی های این کشور بود.

مقدم با بیان اینکه در ابتدا تحلیل گران این کشور معتقد بودند که مالزی تصویر منحصر به فردی در اذهان ندارد تاکید نمود: برای حل این مشکل، تفکر آسیای حقیقی به منظور نشان دادن این کشور به عنوان آسیای کوچک که فرهنگ های مختلف آسیایی را در درون خود قرار داده است را انتشار داد.

وی افزود: برای اجرای این تفکر، از پنج دختر، با نژادهای مختلف و پوشش های سنتی متفاوت استفاده شد تا هر کدام نماد یک نژاد ساکن در مالزی (مالایی، چینی، هندی، کاداران و دایاک) باشند که تمامی شان زیر یک چتر کشور مالزی کنار هم جمع شده اند؛ پوسترهای متفاوتی از این 5 دختر طراحی شد که مهم ترین آنها، دختران در حال خوش آمدگویی به گردشگران بودند که این نمایانگر مهمان نوازی مردمان مالزی بود.

این کارشناس برندسازی، تبلیغات و بازاریابی در حوزه گردشگری اعلام نمود: در کنار این فعالیت ها، ترانه ای ساده و قابل به یادسپردن برای استفاده در تبلیغات رادیویی و تلویزیونی با نام آسیای حقیقی به زبان انگلیسی سروده شد که بدون از دست رفتن جوهره اصلی آن، قابل ترجمه به زبان های دیگر هم بود.

مقدم با بیان اینکه در اولین سال این کمپین، دولت این کشور 40 میلیون دلار هزینه کرد گفت: این اقدام باعث شد که در سال پیش از اجرای این کمپین که تعداد گردشگر ورودی به این کشور 5.5 میلیون نفر بود، در سرانجام سال اجرای آن به 7.9 میلیون گردشگر- حدود 43 درصد افزایش- برسد.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 504

به "ماجرای برند آسیای حقیقی و هزینه 40 میلیون دلاری مالزی برای تحول در گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای برند آسیای حقیقی و هزینه 40 میلیون دلاری مالزی برای تحول در گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید