قزاقستان به گروه کشورهای ضد فساد شورای اروپا پیوست

به گزارش مجله گرافیک، قزاقستان و شورای اروپا توافقنامه عضویت نورسلطان در گروه کشورهای ضد فساد را به امضا رساندند.

قزاقستان به گروه کشورهای ضد فساد شورای اروپا پیوست

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، قزاقستان و شورای اروپا توافقنامه عضویت نورسلطان در گروه کشورهای ضد فساد را به امضا رساندند.

ریاست هیات قزاقی در این مراسم را الیک شپیک بایف رئیس آژانس مبارزه با فساد قزاقستان و شورای اروپا را گابریئل باتاینی دراگونی معاون دبیر کل این سازمان برعهده داشت.

معاون دبیر کل شورای اروپا در این مراسم بر پیشرفت چشمگیر قزاقستان در زمینه اجرای سیاست ضد فساد و تغییرات مثبتی که از زمان درخواست اولیه این کشور برای عضو در این گروه انجام شده بود، تاکید نمود.

وی گفت: من به دستاوردها و آمادگی قزاقستان برای همکاری با کشورهای عضو گروه کشورهای ضد فساد افتخار می کنم و ما مشتاقانه منتظر مراحل بعدی، از جمله عضویت نورسلطان به کنوانسیون حقوق کیفری در خصوص فساد خواهیم بود.

شپیک بایف اعلام کرد که قزاقستان از سال 1997 میلادی با شورای اروپا و ساختارهای آن بدون آنکه عضو این سازمان باشد، همکاری می نماید.

وی گفت: ما امکان شرکت در تعدادی از توافق نامه های مختلف را داریم که امکان کار مشترک با کشورهای عضو شورای اروپا در زمینه موضوعات مورد علاقه ویژه را فراهم می نمایند.

رئیس آژانس مبارزه با فساد قزاقستان همکاری با گروه کشورهای ضد فساد را بیانگر تعهد نورسلطان به عنوان عضو کامل کنوانسیون ضد فساد سازمان ملل، اصول های اساسی شورای اروپا و قصد این کشور برای بهبود روش های مبارزه با فساد خواند.

وی گفت: عضویت در گروه کشورهای ضد فساد راه برای تصویب بهترین تجربه های کشورهای اروپایی در زمینه مبارزه با فساد را به روی ما باز می نماید.

جانلوکا اسپوزیتا دبیر اجرایی گروه کشورهای ضد فساد اروپا نیز در جریان نشست کاری گفت: مذاکرات در زمینه عضویت قزاقستان در گروه مذکور به موفقیت به انتها رسید و ما منتظر تصویب سریع این توافقنامه توسط نورسلطان می باشم.

پیوست به گروه کشورهای ضد فساد امکان تصویب کنوانسیون حقوق کیفری در خصوص فساد را فراهم می نماید و در آینده این مهم امکان تقویت همکاری با کشورهای اروپا در زمینه مسائل مربوط به ارائه یاری های حقوقی، استرداد مجرمان و بازگرداندن اموالی که به طور غیر قانونی توسط آنها به دست آمده است را تقویت و زمینه ای را برای مشارکت نهادهای ذیربط قزاقستان در فعالیت های تحقیقاتی و عملیاتی در قلمرو کشورهای اروپایی ایجاد می نماید.

گروه کشورهای ضد فساد ابتکاری در چارچوب شورای اروپا می باشد که در سال 1999 میلادی تاسیس و 49 کشور مختلف دنیا از جمله اتریش، آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، هلند، فنلاند و غیره می باشد.

از میان کشورهای شوروی سابق آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، گرجستان، روسیه، اوکریان و استونی عضو این گروه هستند.

با الحاق قزاقستان تعداد کشورهای عضو این گروه به 50 کشور می رسد.

بهبود روش های مبارزه با فساد در کشورهای عضو و ایجاد پایه ای برای تبادل بهترین تجربه ها در زمینه پیشگیری و کشف موارد فساد از جمله دو هدف اصلی گروه کشورهای ضد فساد به شمار می رود.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 511

به "قزاقستان به گروه کشورهای ضد فساد شورای اروپا پیوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قزاقستان به گروه کشورهای ضد فساد شورای اروپا پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید