هاموند: امیدواریم ایران طرح های ائتلاف مقابله با داعش را تایید کند

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران: وزیر امور خارجه انگلیس طی سخنانی در کنفرانس پاریس ابراز امیدواری کرد که تهران طرح های مقابله با داعش را که در کنفرانس پاریس مطرح شده، تایید کند.

هاموند: امیدواریم ایران طرح های ائتلاف مقابله با داعش را تایید کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه و در کنفرانس پاریس درباره همکاری ایران با ائتلاف موسوم به مقابله با داعش در عراق ابراز امیدواری کرد.

هاموند گفت: اعتقاد دارم که می توانیم امیدوار باشیم که ایران گام های طرح ما در مقابله با داعش را تایید کند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که ایران با طرح هایی که این ائتلاف اعلام نموده همکاری کند اگر چه ایران عضو این ائتلاف نیست.

کنفرانس پاریس با انتشار بیانیه ای با تاکید بر حمایت از عراق با تمامی ابزارهای لازم در مقابله با تروریسم در 10 بند به کار خود خاتمه داد.

شرکت نمایندگان که شامل بحرین، بلژیک، کانادا، چین، چک، دانمارک، مصر، فرانسه، آلمان، عراق، ایتالیا، ژاپن، اردن، کویت، لبنان، هلند، نروژ، عمان، قطر، روسیه، عربستان، اسپانیا، ترکیه، امارات، انگلیس، آمریکا، اتحادیه عرب، اتحادیه اروپا و سازمان ملل بودند با استقبال از تشکیل دولت حیدر العبادی بر حمایت از اجرای حاکمیت قانون، سیاست جامعیت و تضمین اینکه همه گروه ها به طور عادلانه ای در نهادهای فدرال حضور داشته باشند و با همه شهروندان به طور عادلانه رفتار گردد تاکید شده است. کشورهای شرکت نماینده همه این اقدامات را برای مبارزه موفقت آمیز با داعش و دیگر گروهای تروریستی ضروری دانسته اند.

کشورهای شرکت نماینده تاکید دارند که داعش نه تنها خطری برای عراق، بلکه تهدیدی برای کل جامعه بین الملل محسوب می گردد. شرکت نمایندگان بر پیگیری حقوقی قضایی تروریست ها تاکید دارند و از اجرای تحقیقات توسط دفتر کمیسریای عالی حقوق بشر برای معین شدن مجرمان حمایت می نمایند.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 644

به "هاموند: امیدواریم ایران طرح های ائتلاف مقابله با داعش را تایید کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاموند: امیدواریم ایران طرح های ائتلاف مقابله با داعش را تایید کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید