قاضی آمریکایی جلوی تحریم های ترامپ علیه وکلای حقوق بشری و دادگاه جرائم جنگی را گرفت

به گزارش مجله گرافیک، یک قاضی آمریکایی جلوی اقدام دولت ترامپ در تحریم وکلای حقوق بشری از بابت حمایت از فعالیت دیوان کیفری بین المللی را گرفت.

قاضی آمریکایی جلوی تحریم های ترامپ علیه وکلای حقوق بشری و دادگاه جرائم جنگی را گرفت

به نقل از خبرگزاری رویترز، کاترین پولک فایلا، قاضی ناحیه منهتن در آمریکا یک حکم مقدماتی را علیه اینکه کاخ سفید اقدام به اعمال مجازات های کیفری یا مدنی علیه چهار استاد حقوق بر مبنای یک دستور اجرایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ژوئن گذشته کند، صادر کرد.

ترامپ اجازه به اعمال تحریم های مالی و مسافرتی علیه کارمندان دیوان کیفری بین المللی در لاهه و هر حامی دیگر فعالیت این دادگاه از جمله تحقیقاتش درخصوص ارتکاب جرایم جنگی از سوی نیروهای آمریکایی در افغانستان در فاصله سالهای 2003 و 2014 داده بود.

فایلا گفت، شاکیان احتمالا در نشان دادن این که دستور ترامپ بر خلاف قانون اساسی منجر به خاموش ساختن بیان آنها و آسیبهای غیرقابل ترمیم شده، پیروز خواهند شد.

فایلا نوشت: دادگاه متوجه تمایل دولت به دفاع از حقوق ویژه خود در حوزه سیاست خارجی و به حداکثر رساندن تاثیر ابزارهای سیاسی اش است با این حال نگرانی های مربوط به امنیت ملی نباید تبدیل به طلسمی برای دفع ادعاهای نامناسب گردد.

شکایت در این زمینه از سوی ابتکار عمل عدالت جامعه باز، یک گروه حقوق بشری مستقر در نیویورک و استادان حقوق مطرح شد.

مقامهای دولت ترامپ دیوان کیفری بین المللی را متهم به نقض حاکمیت آمریکا و اجازه به اعمال مداخلات روسیه در راستای منافع مسکو نموده اند. ماه سپتامبر دولت آمریکا فاتو بنسودا، دادستان ارشد دیوان کیفری بین المللی را تحریم کرد. تحقیقات او همچنین جرایم جنگی احتمالی مقامهای افغان و طالبان را نیز پوشش میداد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1526

به "قاضی آمریکایی جلوی تحریم های ترامپ علیه وکلای حقوق بشری و دادگاه جرائم جنگی را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاضی آمریکایی جلوی تحریم های ترامپ علیه وکلای حقوق بشری و دادگاه جرائم جنگی را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید