شیوه نامه بازگشایی مدارس از 15 شهریور ابلاغ شد ، در مناطق قرمز فقط آموزش مجازی

به گزارش مجله گرافیک، به مناسبت شروع سال تحصیلی و ادامه دار بودن شرایط کرونا در کشور وزارت آموزش پرورش شیوه نامه بازگشایی مدارس در سال پیش رو را به ادارات کل استان ابلاغ کرد.

شیوه نامه بازگشایی مدارس از 15 شهریور ابلاغ شد ، در مناطق قرمز فقط آموزش مجازی

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران؛ با توجه به ادامه دار بودن شیوع بیماری کووید 19 در شروع سال تحصیلی جدید و لزوم در نظر دریافت فرض های متفاوت و اقدامات متناسب در شرایط های سه گانه (سفید- زرد - قرمز)، از سوی آموزش وپرورش شیوه نامه بازگشایی مدارس در سال تحصیلی 1400-1399 به ادارات کل استان ابلاغ شد.

بر اساس بندهایی از این شیوه نامه حضور مداوم و فعال مدیر و تمام همکاران در شبکه آموزش دانش آموزی شاد به عنوان بخشی از محیط کار، شناسایی، ثبت نام، آموزش و نگهداشت تمام دانش آموزان مدرسه و عضویت آن ها در شاد، اصلاح اطلاعات و مشخصات همکاران و دانش آموزان مدرسه در سناد برای تشکیل کلاس ها در بستر شاد، مشخص روش دسترسی دانش آموزان به هریک از روش های آموزشی متناسب با شرایط و اقتضائات هرکدام از آن ها، پایش مستمر کیفیت ارتباط و تعامل دانش آموزان با معلمان و دبیران و کنترل مستمر و مداوم جریان آموزش تک تک دانش آموزان با روش های ذکرشده در شرایط های سه گانه، تعامل و ارتباط بین خانواده ها و دانش آموزان با استفاده از فرصت های مختلف حضوری، غیرحضوری و مجازی، ضدعفونی مستمر کلاس ها، سرویس های بهداشتی و محیط مدارس با مشارکت اولیا و نهادهای مسئول، نظارت بر شرایط بهداشتی سرویس های ایاب و ذهاب دانش آموزی و توجیه والدین، تعامل مستمر با راهبران آموزشی، کارشناسان مشخص و مسئولان ادارات آموزش وپرورش و حضور مستمر مدیر و کارکنان اجرایی مدرسه در محل کار در تمام روزهای کاری هفته در تمام و شرایط ها به عنوان توضیح وظایف مدارس در سال تحصیلی جدید در نظر گرفته شده است.

براین اساس مدیران موظفند در تنظیم قرارداد سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان و نوآموزان پیش بینی های لازم در مورد آثار ناشی از تغییر احتمالی شرایط سفید، زرد و قرمز ضمناً سال تحصیلی مورد توجه قرار دهند.

براساس این شیوه نامه در شرایط زرد و در صورت ضرورت تقسیم دانش آموزان و نوآموزان یک کلاس به دو گروه به منظور رعایت فاصله گذاری الزامی است. مدیر مدرسه موظف است دانش آموزان و نوآموزان هر کلاس را با توجه به مساحت کلاس و تعداد دانش آموز و نوآموز به گونه ای توزیع کند که حفظ حداقل فاصله مورد انتظار مطابق پروتکل های بهداشتی امکان پذیر باشد بنابراین ممکن است در شرایط زرد مدارس با حضور تمام یا بخشی از دانش آموزان و نوآموزان دایر باشند در این صورت ضروری است؛ مدیران مدارس از سامانه شاد برای انجام فعالیت ها و تکالیف درسی نوآموزان یا دانش آموزان با نظارت و راهنمایی والدین و ارائه بازخورد توسط معلمان آن ها استفاده گردد و در زنگ تفریح در شرایط آموزش های حضوری تراکم دانش آموزان و نوآموزان را در رفت وآمد در حیاط مدرسه کاهش دهند.

همچنین در شرایط قرمز فعالیت های آموزشی و تربیتی به صورت مجازی در سامانه شاد یا با استفاده از سایر روش ها متناسب در تمام روزهای هفته انجام می گردد در این شرایط حضور و غیاب دانش آموزان و نوآموزان، ارائه درس جدید، ارزشیابی، مشخص تکالیف و سایر فعالیت های مرتبط با فرآیند آموزش و یادگیری در سامانه شاد استمرار می یابد.

شایان ذکر است؛ با توجه به مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا، فعالیت رسمی مدارس در سال تحصیلی جدید به صورت حضوری و غیرحضوری از 15 شهریورماه 99 با رعایت شرایط و ضوابط اعلام شده شروع خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1266

به "شیوه نامه بازگشایی مدارس از 15 شهریور ابلاغ شد ، در مناطق قرمز فقط آموزش مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه نامه بازگشایی مدارس از 15 شهریور ابلاغ شد ، در مناطق قرمز فقط آموزش مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید