زیرساخت های ورزش اردبیل ضعیف است

به گزارش مجله گرافیک، خبرنگاران/اردبیل مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: متأسفانه زیرساخت های ورزش اردبیل ضعیف است و ما سرانه فضاهای ورزشی مطلوبی را در استان اردبیل نداریم.

زیرساخت های ورزش اردبیل ضعیف است

سجاد انوشیروانی در نشست رؤسای هیئت های ورزشی در اردبیل اظهار کرد: در دو بعد ورزش همگانی و قهرمانی با شیوع کرونا در یک سال اخیر ما با تعطیلی 95 درصد اماکن ورزشی و فعالیت ها در رشته های مختلف روبه رو بودیم به طوریکه تا آذرماه بیشتر سالن های ورزشی و اماکن قابل بهره برداری در این حوزه به تعطیلی کشیده بود.

وی توضیح داد: با مساعدت وزارت ورزش و جوانان مستأجران اداره کل ورزش و جوانان در بهره مندی از سالن های ورزشی به دلیل کرونا با تخفیف 80 تا صد درصدی روبه رو شدند تا جلوی ضرر و زیان آنها گرفته گردد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت برای صاحبان این سالن ها سعی شد از نظر منابع اقتصادی حمایت و پشتیبانی از این فعالان اجرا شده و در کنار آن در هفته های گذشته شاهد بازگشایی بعضی از سالن ها و برگزاری ورزش های همگانی در سطح شهر اردبیل بودیم.

انوشیروانی اضافه نمود: با اجرای پویش همسایگی ورزش در مناطق مختلف استان، سعی کردیم تا مردم را به صحنه آورده و زمینه ارتقا نشاط و سرزندگی آنها را با توسعه ورزش همگانی و افزایش سلامت گروه های مختلف جامعه به وجود آوریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در سال 99 و به مناسبت های مختلف بیش از 500 عنوان برنامه در شکل وسیع و فراگیر توسط اداره کل ورزش و جوانان با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد که عمده این برنامه ها در رشته ورزش همگانی و تعقیب و تشویق مردم برای این امر ارزشمند بودیم تا سلامت بدنی و ایمنی آنها در برابر بیماری کرونا با ورزش کردن افزایش پیدا کند.

انوشیروانی با عقد تفاهمنامه همکاری با نهادهای مختلف به ویژه دانشگاه ها، آموزش و پرورش، شهرداری و سایر نهادها در راستا توسعه ورزش همگانی اطلاع داد و اضافه نمود: برای سال 1400 نیز در حوزه ورزش همگانی برنامه های مناسب با زمانبندی تعیین تعریف و تدوین شده تا به دور از به هم ریختگی و مسائل تأمین منابع اقتصادی بتوانیم آنها را اجرایی کنیم.

وی اعلام کرد: در بخش ورزش قهرمانی نیز سعی کردیم تا به 48 هیئت ورزشی استان و 400 هیئت ورزشی شهرستان ها یاری و مساعدت کنیم تا برنامه عملیاتی برای سال 1400 تهیه و تدوین نمایند.

پرداخت بدهی هیئت های ورزشی تا سرانجام سال

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اعلام خبر خوش برای هیئت های ورزشی در تسویه بدهی آنها تا سرانجام سال جاری اظهار کرد: با همراهی معاونت رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر ورزش و جوانان و پیگیری استاندار اردبیل منابع مورد احتیاج برای پرداخت بدهی هیئت های ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان تأمین شده و تا اوایل سال آینده بخش عظیمی از این بدهی ها پرداخت خواهد شد.

انوشیروانی در ادامه سخنان خود توضیح داد: در سال 1400 نباید هیچ هیئتی بدهی معوقه داشته باشد و اعتبار مازاد بر تعهد برای هیئت های ورزشی متصور نخواهیم بود.

وی گفت: بسیاری از رؤسای هیئت های ورزشی با عشق و علاقه و خلوص نیت فعالیت می نمایند و سعی و تلاششان بر این است تا در بیشتر شهرستان ها فعالیت هیئت های ورزشی انجام گردد و ما نیز به دور از موازی کاری رؤسای هیئت های ورزشی استان را مسئول مستقیم رشته های مختلف و توسعه یا عدم توسعه آنها می دانیم.

انوشیروانی به کمبود و ضعف زیرساختی ورزش استان اشاره نمود و اضافه نمود: با پیگیری استاندار اردبیل و وزارت ورزش و جوانان قرار است 9 پروژه نیمه تمام ورزشی در استان اردبیل تکمیل شده و در سال آینده بخش عظیمی از این سالن ها و فضاهای ورزشی براساس آمایش سرزمینی آماده افتتاح گردد.

وی از سال 1400 به عنوان سال تحول ورزش استان یاد کرد و ادامه داد: در سال آینده همه فعالیت های ورزشی با برنامه و تقویم تعیین انجام خواهد شد که در این زمینه ورزش بانوان نیز فراموش نشده بلکه سعی در تقویت ورزش بانوان خواهیم داشت.

انوشیروانی به همکاری خوب شهرداری اردبیل در یاری به دو هیئت کشتی و قایقرانی اشاره نمود و گفت: تفاهمنامه ای اخیرا بین شهرداری اردبیل با رؤسای فدراسیون های کشتی و قایقرانی به امضا رسیده تا نسبت به ساخت سالن تخصصی کشتی در مناطق محروم و زیرساخت ورزش قایقرانی در شورابیل اردبیل برنامه ریزی و اقدامات عملیاتی انجام گردد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل خاطر نشان کرد: ما به تمام رشته های ورزشی نگاهی عادلانه و از سر دلسوزی داریم و از فوتبال گرفته تا اسکواش و هاکی سعی می کنیم تا فضاها و سالن های تخصصی را برای رشته های مختلف و علاقمندان آنها مهیا کنیم تا از بین استعدادهای ناب این رشته های ورزشی قهرمانان و پهلوانان بی نظیری ظهور و بروز پیدا نمایند.

وی استان اردبیل را جز پنج استان برتر کشور در کسب مدال های قهرمانی جهانی و المپیکی یاد کرد و اضافه نمود: با این سبقه و سابقه ارزشمند شایسته نیست که ما از کمبود سالن و امکانات زیرساختی رنج ببریم و در رایزنی با مسئولان کشور سعی خواهیم کرد تا ورزش استان در سال آینده متحول گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1677

به "زیرساخت های ورزش اردبیل ضعیف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرساخت های ورزش اردبیل ضعیف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید