شیائومی می پد 5 پرو احتمالا با اسنپدراگون 870 عرضه خواهد شد

به گزارش مجله گرافیک، با توجه به شایعه ها، به نظر می رسد شیائومی میخواهد اواخر این ماه از تبلت های جدیدی تحت اسم می پد 5 و می پد 5 پرو رونمایی کند.

شیائومی می پد 5 پرو احتمالا با اسنپدراگون 870 عرضه خواهد شد

شیائومی یکی از محدود شرکت های فعال در زمینه فراوری گوشی های اندرویدی است که در ساخت تبلت فعالیت گسترده ای ندارد. اما به نظر می رسد شرکت چینی میخواهد به زودی (به طور دقیق تر، اواخر این ماه میلادی) از دو مدل تبلت بسیار قدرتمند خود رونمایی کند که به احتمال زیاد می پد 5 و می بد 5 پرو نام گذاری خواهند شد.

در حال حاضر تمام خبرها و شایعه هایی که پیرامون تبلت های نو شیائومی وجود دارند به این نکته اشاره داشته اند که نامی که شرکت چینی برای آن ها در نظر می گیرد می پد 5 و می پد 5 پرو خواهد بود اما از این بابت متأسفانه اطلاع دقیقی در اختیار نداریم و نمی دانیم آیا واقعا قرار است چنین نامی برای آن ها در نظر گرفته گردد یا خیر.

چیزی که اهمیت دارد، مشخصات فنی و قابلیت های این محصولات است که به لطف یکی از افشاگران توانستیم به بخشی از آن دسترسی داشته باشیم. البته اسکرین شاتی که منتشر شده، صفحه مشخصات فنی مدلی با شماره M2105K81C را که گفته می گردد مربوط به مدل پرو است نشان می دهد و مشخصات یادشده هم به این تبلت اشاره دارد. (برای مشاهده تصویر در مقدار عظیم، روی آن کلیک کنید).

اگر این طور باشد، گویا این تبلت باید همان می پد 5 پرو باشد که از اینترنت 5G هم پشتیبانی نموده و قلب تپنده آن را هم پردازنده بسیار قدرتمند اسنپدراگون 870 تشکیل می دهد که از لحاظ توان پردازشی و گرافیکی، کمی بهتر از اسنپدراگون 865 پلاس است.

این فقط مربوط به یک مدل است؛ گفته می گردد مدل استاندارد این تبلت هم تنها در یک مدل و با پشتیبانی از وای فای راهی بازار خواهد شد. گویا پردازنده مرکزی این تبلت، یعنی می پد 5، اسنپدراگون 860 خواهد بود. این ادعایی است که افشاگر معروف چینی یعنی Digital Chat Station مطرح نموده که منبع موثق و قابل اعتمادی هم به شمار میرود. اما در مقابل این ادعا، بعضی از خبرگزاری ها هم تصور را بر این گذاشته اند که در این مدل از تبلت شیائومی، پردازنده قدرتمند Dimensity 1200 به اسم قلب تپنده ایفای نقش خواهد نمود که در حال حاضر در گوشی گیمینگ ردمی K40 هم استفاده شده است.

سایر مشخصات فنی مربوط به می پد 5 پرو شامل نمایشگر 11 اینچی با پنلی از جنس LCD با وضوح 1600 × 2560 پیکسل می گردد. البته در خبرها و شایعه های اخیر شنیده بودیم که پنل نمایشگر این تبلت از نوع OLED خواهد بود که بیشتر به نظر منطقی می آید چون در این صورت اختلاف قیمت و کارایی این تبلت با مدل استاندارد بیشتر توجیه خواهد شد. با این حال این نمایشگر از هر پنلی که استفاده کند، به احتمال بسیار زیاد پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتز و نرخ الگوبرداری لمس 240 هرتز در آن وجود خواهد داشت. این طور که به نظر می رسد، این نمایشگر از قلم هم پشتیبانی می نماید که البته در این رابطه مطمئن نیستیم و باید منتظر بمانیم خبرهای بیشتر و موثق تری منتشر گردد.

روز گذشته خبری منتشر شد که در آن شاهد لو رفتن تصاویر صفحه کلید مربوط به تبلت می پد 5 بودیم. اگر این تصاویر واقعیت داشته باشند، به نظر می رسد می توان مانند تبلت های سرفیس و اپل، به نماینده های شیائومی هم یک صفحه کلید اضافه کرد تا به یک لپ تاپ کوچک تبدیل شوند. بعلاوه یک فضای خالی برای تعبیه قلم هم روی این صفحه کلید وجود دارد تا بیش از پیش به شایعه پشتیبانی این محصول از قلم دامن زده گردد.

تنها اطلاع دیگری که از می پد 5 پرو داریم این است که برای آن یک باتری 8.520 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده که طبیعتا از بابت اندازه نگه داری شارژ آن بی خبریم. اما به نظر می رسد برای یک محصول 11 اینچی، چنین منبع تغذیه ای نسبتا مناسب باشد. البته در گذشته شنیده بودیم این باتری برای مدل استاندارد در نظر گرفته شده که در این صورت برای مدل پرو باید انتظار یک باتری 10.000 میلی آمپر ساعتی را داشته باشیم. همان طور که اشاره شد، این تبلت ها به احتمال بسیار فراوان، اواخر این ماه میلادی رونمایی می شوند (اوایل ماه مرداد).

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1861

به "شیائومی می پد 5 پرو احتمالا با اسنپدراگون 870 عرضه خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی می پد 5 پرو احتمالا با اسنپدراگون 870 عرضه خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید