6 نکته که قبل از خرید وبکم باید بدانید

به گزارش مجله گرافیک، قبل از خرید وبکم نو باید چند نکته بسیار مهم را آنالیز کنید تا برترین وبکم را بتوانید برای کارها و اهداف خود تهیه کنید.

6 نکته که قبل از خرید وبکم باید بدانید

اگر لپ تاپ شما دارای وبکم بوده، معمولا خرید وبکم اکسترنال برای کارهای حرفه ای بهتر از وبکم خود لپ تاپ محسوب می گردد. در واقع دوربین وبکم اکسترنال برای نصب به شما انعطاف پذیری می دهد و کیفیت تصویر بالاتری را ارائه می نماید.

هنگام خرید یک وب کم نو باید در پی چه چیزی باشید؟ در اینجا شش نکته برای پاسخ به این سوال وجود دارد تا شما در خرید وبکم دچار سردرگمی بین محصولات متنوع بازار نشوید.

1. هدف خود را از خرید وبکم در نظر بگیرید

وب کم ها ویژگی های مختلفی را ارائه می نمایند که بیشتر برای فراوری نماینده های محتوا کارایی دارد. به همین خاطر پیش از خرید وبکم باید دلیل خود را برای خرید آنالیز کنید.

اگر قصد فراوری محتوا دارید، به طور حتم باید به سراغ وبکم هایی بروید که نرخ فریم بالاتری دارند یا از گزینه های مختلفی مثل میکروفون داخلی مناسب بهره ببرند. هر چند برای فراوری محتوای حرفه ای توصیه می کنیم میکروفون را به طور مجزا بخرید. با تمام این تفاسیر، برای جلسات آنلاین احتیاجی به عملنمودهای ارائه شده به وسیله وبکم های سطح بالا مانند وضوح 4K یا کیفیت 1080 پیکسل نخواهید داشت؛ چون در جریان جلسات آنلاین می توان از وبکم های اچ دی یا 720 پیکسل هم به راحتی استفاده کرد.

2. کیفیت تصویر / ویدیو و عملکرد در نور کم را آنالیز کنید

یکی از جنبه های کلیدی که یک وبکم میانه را از برترین ها متمایز می نماید کیفیت تصویر و فیلم است. هنگام خرید وبکم نو، حدبیشتر کیفیتی که دستگاه می تواند ثبت کند را آنالیز کنید. وب کم ها در رزولوشن های مختلف ارائه می شوند: 720p، 1080p، 2K، 4K و 8K.

8K حدبیشتر کیفیتی است که می توانید در یک وبکم پیدا کنید، اما در داخل کشور چنین وبکم هایی بسیار محدود بوده و با قیمت فوق العاده گران به فروش می رسند. اگر برای اهداف حرفه ای قصد خرید یک وبکم نو را دارید، پیشنهاد می کنیم نهایتا وبکم با کیفیت 4K را انتخاب کنید.

با این حال، همه به یک وبکم 4K احتیاج ندارند. وقتی بودجه تان کم است، یک نمونه 1080 پیکسل مانند Logitech C920x HD Pro تمام چیزی است که احتیاج دارید. از وبکم های 720p بهتر است برای کارهای فراوری محتوا دوری کنید؛ به این دلیل که کیفیتی مشابه به بیشتر وبکم های داخلی لپ تاپ های امروزی ارائه می دهند. تفاوت قیمت بسیار کم بوده، بنابراین انتخاب یک وبکم با کیفیت 1080 پیکسل می تواند برای شما توجیه بیشتری داشته باشد و به تبع شما می توانید ویدیوهای مجذوب کننده تری را فراوری کنید. در نهایت، باید عملکرد دستگاه را در نور کم نیز آنالیز کنید، به خصوص اگر قصد دارید از دوربین در شب بهره ببرید یا اگر فضای کاری شما برترین نور را ندارد. در غیر این صورت، باید به همراه وبکم حتما به فکر رینگ لایت هم باشید.

3. به گزینه های نصب و انعطاف پذیری نگاه کنید

وبکم ها گزینه های نصب متنوعی را ارائه می دهند. در بیشتر وبکم ها یک گیره وجود دارد که می تواند به بالای صفحه نمایش مانیتور یا لپ تاپ شما متصل گردد. علاوه بر این موضوع، بعضی از دستگاه ها به شما امکان می دهند وبکم را روی سه پایه نصب کنید. اگر به انعطاف پذیری بیشتری در موقعیت وب کم خود احتیاج دارید، پشتیبانی از سه پایه لازم است؛ چرا که می توانید آن را در ارتفاعات و زوایای مختلف قرار دهید. بعلاوه یک امتیاز مثبت برای گزینه های رده بالاست که امکان دارد هنگام نصب روی صفحه نمایش لپ تاپ شما سنگین تر به نظر برسند.

انعطاف پذیری در نحوه قرار دادن وبکم به همان اندازه ضروری بوده و می تواند تجربه شما را به اندازه قابل توجهی افزایش دهد. این موضوع یکی از دلایلی است که یک وب کم خارجی معمولا مورد استقبال قرار می گیرد. بعضی از وبکم ها می توانند به چپ و راست بچرخند یا به بالا و پایین کج شوند، که به تنظیم قاب بدون تغییر موقعیت کل وبکم یاری می نماید. Logitech Brio یک گیره ارائه می دهد، اما می توانید آن را به سه پایه قلاب کنید، در حالی که محصول دیگری به نام Obsbot Tiny 2 Lite می تواند به بالا، پایین و به طرفین بچرخد.

4. اولویت بندی فوکوس اتوماتیک و میدان دید

فوکوس اتوماتیک عملکردی است که تضمین می نماید دوربین می تواند به طور اتوماتیک فوکوس خود را تنظیم کند تا اطمینان حاصل گردد که سوژه یک تصویر یا ویدیو واضح و برجسته به نظر می رسد. این المان در واقع نقش حیاتی در شارپ و فوکوس نگه داشتن تصویر دارد، حتی اگر در اطراف حرکت کنید یا اشیا را جلوی دوربین نگه دارید.

میدان دید معین می نماید که چه میزان از یک صحنه ثبت شده است. اگر قصد دارید از وبکم خود برای تماس های گروهی بهره ببرید یا بیشتر محیط اطراف خود را به نمایش بگذارید، به سراغ یک وبکم با میدان دید وسیع تر بروید. اگر نمی خواهید بسیاری از محیط اطراف خود را به نمایش بگذارید، یک وبکم با میدان دید باریک تر برترین گزینه موجود خواهد بود.

بیشتر مردم می توانند با یک وبکم با میدان دید باریک تر خوب عمل نمایند اما، در بعضی موارد لازم نیست بین این دو یکی را انتخاب کنید؛ چرا که بعضی از وبکم ها فاصله کانونی متغیری را ارائه می دهند.

5. سازگاری با سیستم عامل و دکور محیط را آنالیز کنید

حتی اگر یکی از برترین وب کم هایی را داشته باشید که می توانید با پول بخرید، عدم سازگاری دوربین وبکم با محیط کاری شما می تواند تجربه تان را خراب کند. این مسئله می تواند به طور قابل توجهی بر سهولت استفاده و در بعضی موارد بر عملکرد کاری شما تاثیر منفی بگذارد.

وب کم ها به طور معمول اطلاعات مربوط به سازگاری سیستم عامل را در صفحات محصول خود دارند. ابتدا سیستم عامل ها و نسخه های سازگار را آنالیز کنید. اگر هنوز ویندوز 7 روی سیستم شما وجود دارد، مطمئن شوید که وبکم از آن پشتیبانی می نماید. بعلاوه باید آنالیز کنید که آیا وبکم به درایورها یا نرم افزار خاصی احتیاج دارد و آیا سیستم شما سازگار است یا خیر.

بعلاوه نوع اتصالی که وبکم استفاده می نماید را آنالیز کنید. بیشتر آنها از USB استفاده می نمایند، بنابراین آنالیز کنید که آیا دستگاه شما پورت مناسبی برای اتصال وبکم به آن دارد؛ چرا که انواع مختلفی از کانکتورهای USB وجود دارد. اگر پورت سیستم کامپیوتری شما سازگار نیست، به یک مبدل یا هاب USB احتیاج دارید. برای جلوگیری از هزینه های اضافی، مطمئن شوید که کانکتور وب کم حداقل با یکی از پورت های موجود شما سازگار است.

6. در پی ویژگی های اضافی باشید

ویژگی های دیگری را که وبکم ها ارائه می دهند بسته به احتیاج شما ممکن است ضروری باشند یا حتی نباشند. بعضی از آنها دارای یک میکروفون هستند که برای کارهای ساده مثل برگزاری جلسات آنلاین لازم است. با این حال، همان طور که شرح داده ایم برای فراوری محتوا احتیاج است تا شما یک میکروفون قوی را تهیه کنید. اگر به یک وبکم با میکروفون تعبیه شده روی آن احتیاج دارید، پیشنهاد می کنیم محصولی را تهیه کنید که از قابلیت حذف نویز (Noise Cancelling) نیز بهره ببرد.

اگر کار شما شامل جابه جایی زیاد (مانند ارائه دروس پای تخته سفید) باشد، ردیابی سوژه به وسیله دوربین وبکم لازم است؛ به این دلیل که تضمین می نماید که همواره در مرکز ویدیو هستید. یکی دیگر از ویژگی های مفیدی که می توانید در پی آن باشید، کنترل ژست های حرکتی است که به شما امکان می دهد بدون زحمت اقدامات مختلفی مانند تغییر حالت های از پیش معین شده را انجام دهید. این ویژگی معمولا در وبکم های بالا رده و گران قیمت دیده می گردد.

وبکم های مختلف، ویژگی های دیگری را ارائه می نمایند، اما برای بیشتر آنها باید هزینه بیشتری را در نظر بگیرید. بنابراین، هنگام خرید یک وبکم نو، احتیاجها و بودجه فعلی شما بسیار مهم تر به نظر می رسد. بر اساس احتیاجها و بودجه است که می دانید وبکم شما به چه ویژگی های ضروری احتیاج دارد. البته شما می توانید با تبدیل گوشی به وبکم هم بدون پرداخت هیچ هزینه ای از دوربین سلفی گوشی بهره برداری کنید! با تمام این تفاسیر، در این مطلب کوشش نموده ایم تمام پارامترهایی که باید رعایت کنید را شرح دهیم. انتخاب با شماست کدام را در اولویت خود قرار دهید.

منبع: Makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 شهریور 1403 بروزرسانی: 5 شهریور 1403 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 2418

به "6 نکته که قبل از خرید وبکم باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 نکته که قبل از خرید وبکم باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید