سناریوی ترسناک برای بازار رمزارز ها

به گزارش مجله گرافیک، سقوط قیمت بیت کوین در روز سه شنبه باعث کاهش 12 درصدی قیمت این ارز از سقف تاریخی خود شد، اما این ریزش یک تفاوت اساسی با ریزش های قبلی داشت.

سناریوی ترسناک برای بازار رمزارز ها

به گزارش تجارت نیوز، اتفاق نگران کننده این روز ها در بازار رمزارز ها این است که بعد از کاهش قیمت بیت کوین بسیاری از آلت کوین ها رشد کردند و داده های زنجیره ای نشان می دهند که مقداری از ارزش بازار بیت کوین به سمت سایر آلت کوین ها مانند سولانا روانه شده است.

از طرفی دامیننس بیت کوین در دو ماه گذشته به شدت کاهش پیدا نموده و ارزش بازار این ارز بعد از ریزش روز سه شنبه تغییر چندانی نداشته، اما مارکت کپ بازار رمزارز ها به علت ورود سرمایه نو به آلت کوین ها افزایش پیدا نموده است.

شاید بتوان گفت از معدود دفعاتی است که حجم ورود سرمایه نو به آلت کوین ها در حالی که بیت کوین فرایند نزولی دارد بتواند تغییر چشمگیر در ارزش بازار رمزارز ها ایجاد کند.

رشد ارزش بازار رمزارز ها و فرایند صعودی آلت کوین ها بدون تایید بیت کوین می تواند نوعی تله برای سرمایه گذاران نو باشد.

بعد از ریزش بیت کوین در روز سه شنبه میانگین متحرک ساده 50 روزه و 200 روزه در محدوده قیمتی 43 هزار دلار با یکدیگر برخورد کردند و می توان گفت حالا بیت کوین باید برای حفظ این محدوده کوشش کند.

اگر بیت کوین بتواند قیمت بالای محدوده 43 هزار دلار را تا انتها هفته حفظ کند احتمال ورود خریداران نو افزایش و احتمال تشدید فرایند نزولی کاهش پیدا می نماید.

اما سناریو ترسناک برای بازار این است که بیت کوین نتواند میانگین متحرک خود در محدوده 43 هزار دلار را حفظ کند. کارشاسان عقیده دارند ریزش و تثبیت قیمت زیر محدوده 43 هزار دلار می تواند زمستان رمزارز ها را در پی داشته باشد و احتمال کاهش قیمت تا محدوده 22 هزار دلار هم وجود دارد.

منبع: فرارو
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1890

به "سناریوی ترسناک برای بازار رمزارز ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سناریوی ترسناک برای بازار رمزارز ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید