ساخت دستگاه هوشمند مدیریت مصرف اکسیژن به همت پژوهشگران شیرازی

به گزارش مجله گرافیک، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از ساخت دستگاه هوشمند مدیریت مصرف اکسیژن، برای یاری به بیماران مبتلا به بیماری های خاص ریوی اطلاع داد.

ساخت دستگاه هوشمند مدیریت مصرف اکسیژن به همت پژوهشگران شیرازی

به گزارش از ، یونس قاسمی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: دستگاه هوشمند مدیریت مصرف اکسیژن، برای یاری به بیماران مبتلا به بیماری های خاص ریوی به همت اعضای هیات علمی و پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی شیراز ساخته شد.

او ادامه داد: اکسیژن درمانی به عنوان یک روش مهم در درمان بیماری های خاص ریوی (حاد و مزمن) صندلی ویژه ای دارد و این دستگاه برای مدیریت میزان اکسیژن مصرفی در بیماران ریوی خاص طراحی و فراوری شده است.

حسین پارسائی عضو هیات علمی گروه مهندسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و یکی از سازندگان این دستگاه نیز اظهار کرد: در این روش اکسیژن با غلظت بالاتر از حد معمول (21درصد) برای بیمار تجویز می گردد.

او با بیان اینکه عیب بیشتر سیستم ها و روش های موجود، پایین بودن راندمان آن ها است، اضافه نمود: طبق تحقیقات، بعضی موارد بیش از 50 درصد اکسیژن مورد احتیاج بیمار را باید تامین کند، اما درصد قابل توجهی از اکسیژن موجود در سیلندر هدر می رود.

حسین پارسائی ادامه داد: دستگاه هوشمند مدیریت مصرف اکسیژن به صورت فعال، جریان اکسیژن را کنترل نموده و از هدر رفتن آن جلوگیری می نماید و در نتیجه باعث کاهش چشمگیر هزینه های تامین اکسیژن می گردد.

سید معصوم معصوم پور فوق تخصص بیماری های ریه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: این دستگاه با پایش بعضی علایم حیاتی بیمار، در صورت بروز هر گونه اشکال در تحویل اکسیژن به بیمار، مراقبان را آگاه می نماید.

او اضافه نمود: این دستگاه علاوه بر استفاده در بیمارستان، قابلیت استفاده در منزل بیمار را نیز دارد.

دستگاه هوشمند مدیریت مصرف اکسیژن به سرپرستی حسین پارسائی و سید معصوم معصوم پور از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با حمایت اقتصادی این دانشگاه به عنوان یک طرح فناورانه، طراحی و ساخته شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: cicagraphic.ir شناسه مطلب: 1185

به "ساخت دستگاه هوشمند مدیریت مصرف اکسیژن به همت پژوهشگران شیرازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت دستگاه هوشمند مدیریت مصرف اکسیژن به همت پژوهشگران شیرازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید